• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Hannabus

Jag tror det är väldigt olika från man till man på samma sätt som det skiljer mellan oss kvinnor vad vi vill/gör.

Min sambo är en alldeles utmärkt sambo och vän men just att vi blev gravida har förstört honom totalt, han vet varken ut eller in och sitter och funderar över om hans liv är slut nu. Uppenbarligen hade han inte förstått hur snart (1 år) vi skulle bli gravida efter att ha tagit bort skydd och vi har kanske inte pratat mycket om det heller utan "blir de så blir de".. Det har ju gjort att jag är säker medan han är osäker och min längtan gör ju att jag vill ha honom kvar men kan han inte samla ihop sig snart så blir det problem. 

• Hannabus

medan jag skrev mitt förra inlägg fick jag ett sms:

"Molly eller Theo tycker jag".

Blev lite varm i hjärtat... <3

• sockerslav
    katzon skrev 2011-01-18 11:13:44 följande:
    Har varit ensamstående till min stora kille och det var baske mig ingen dans på rosor ska jag säga dig!
    Ska dessutom tilläggas att han har ADHD och har därmed inte varit det lättaste barnet att handskas med och extra tufft blir det eftersom allt ansvar landar på mig!

Det är som natt och dag för mig iaf att vara två föräldrar som delar på ansvaret, nu tar min man även fullt ansvar för min son också eftersom pappan knappt existerar i barnets liv.
    Min man och jag delar till 100% på ansvaret hemma och det gäller ALLT, nu när jag mår dåligt av graviditeten sköter han de flesta av hushållssysslorna.

Det låter snarare som att din man behöver växa upp och bli en MAN!!!
    Jag skulle ALDRIG i livet acceptera något dylikt.
    Skamligt!!!! Skrikandes
    Jag begriper inte hur kvinnor som får göra allt hemma orkar. Det är som du skriver, skamligt, att ens acceptera att ens man bara sitter på arslet om dagarna/kvällarna och tar för givet att barn ska hämtas, skjutsas, maten ska lagas, disken ska diskas, tvätten ska tvättas, det ska handlas. Shit, jag hade aldrig pallat.
  • sockerslav
    Hannabus skrev 2011-01-18 11:18:56 följande:

hihi, vad gulligt!!! Du ser..... han tänker ju i rätt riktning.
  • katzon
    sockerslav skrev 2011-01-18 11:16:05 följande:
    Dessutom är jag allergisk mot uttrycket "får hjälp" när det gäller barn och hushållsarbete. Man är ju TVÅ om att ha skaffat familj.

Menar i synnerhet trådar som startas där TS vill veta "hjälper era män till hemma"?
    Hahaha.. Ja, det är lite galet faktiskt!
    Det bästa var när min man gick till läkaren med sonen för att han får springmask hela tiden, hon förklarade att vi måste vara supernoga med hygienen. Tvätta alla leksaker, sängkläder, byta underkläder ofta osv. hon avslutade med att säga att "det nog är bäst att mamma gör allt det där, mammor är mycket bättre på att tvätta och städa", min var var i totalt chock när han ringde och berättade för mig vad hon hade sagt Förvånad

Snacka om 1800-tals doktor som DESSUTOM var kvinnlig
    -Elias 030328- -Bebis BF 110906-
  • She is Me
    Hannabus skrev 2011-01-18 11:18:56 följande:

Det verkar som han har landat.... 

sött <3
    Google is my friend ♥
  • sockerslav
    katzon skrev 2011-01-18 11:20:04 följande:
    Hahaha.. Ja, det är lite galet faktiskt!
    Det bästa var när min man gick till läkaren med sonen för att han får springmask hela tiden, hon förklarade att vi måste vara supernoga med hygienen. Tvätta alla leksaker, sängkläder, byta underkläder ofta osv. hon avslutade med att säga att "det nog är bäst att mamma gör allt det där, mammor är mycket bättre på att tvätta och städa", min var var i totalt chock när han ringde och berättade för mig vad hon hade sagt Förvånad

Snacka om 1800-tals doktor som DESSUTOM var kvinnlig
    Eh....ok!?!?! Vilket stolpskott.....
  • skomakarfrun

igår var jag på inskrivning, nån mer som varit de? Tyckte det var ganska intetsägande, BM hade inte mycket att säga, pratade väldigt mycket om alkohol och rökning, trots att varken jag eller sambon röker och dricker gör vi väldigt sparsamt. Suck... Kändes som att hon läste innantill från en manus. Tur att man kan tänka lite själv och leta information på annat håll.

Nästa gång är det provtagning, typ i v 12 så det blir i mitten av februari. Sen UL i början av april. Så jag får snällt vänta lite drygt 2 månader på att se mitt barn. Men jag är inte så orolig, känner i hela kroppen att den lille kommer stanna kvar där. Hoppas hålla kvar den med viljans kraft, även om det kanske inte fungerar så Tungan ute

Vill bara tillägga att jag har hittat världens bästa man isåfall, för han går upp och ger mig frukost på sängen nu varje morgon. Han kommer absolut ta hälften av ansvaret för vårat barn, även om han i början "bara" gör saker för att underlätta för mig, diska, städa, laga mat, tvätta. Men när barnet väl blir så stort att båda kan mata det så blir det lika arbetsbörda för oss.

lilla ärtan, stanna där du är
  • katzon
    Hannabus skrev 2011-01-18 11:18:12 följande:

Jag tror det är väldigt olika från man till man på samma sätt som det skiljer mellan oss kvinnor vad vi vill/gör.

Min sambo är en alldeles utmärkt sambo och vän men just att vi blev gravida har förstört honom totalt, han vet varken ut eller in och sitter och funderar över om hans liv är slut nu. Uppenbarligen hade han inte förstått hur snart (1 år) vi skulle bli gravida efter att ha tagit bort skydd och vi har kanske inte pratat mycket om det heller utan "blir de så blir de".. Det har ju gjort att jag är säker medan han är osäker och min längtan gör ju att jag vill ha honom kvar men kan han inte samla ihop sig snart så blir det problem. 

Han kanske helt enkelt måste landa och låta det gå lite tid! Såklart han kommer vilja vara pappa, han måste verkligen ha hamnat i chock.
    Jag hoppas verkligen att det ordnar sig för er och vilket rart SMS sen då! {#emotions_dlg.flower}
    -Elias 030328- -Bebis BF 110906-
  • betula
    LitenMy skrev 2011-01-18 11:17:06 följande:
    Hcg hade ökat bra, fick ny tid för vul på måndag igen! Så nu väntar en ny vecka till med panikkänslor Gråter
    Vad jobbigt, men sönt att hcg hade ökat bra iaf :)
Svar på tråden BF september 2011