• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • miqaw

Jag kan väl säga att jag är evigt tacksam någon högre makt att det aldrig blev barn med mitt ex... DÄR snackar vi STOLPSKOTT!!! Hans uppfostran var att kvinnan skulle göra allt hemma... Nu har jag, som några andra som det ser ut som, hittat "min" världens bästa! Han älskar att reda mig med att han alltid får göra allt osv men han tvekar inte en sekund på att hämta något om jag ber honom, städar som en gud gör han dessutom Flört Och det tar nog tid för en del killar... Min landade lite snyggt i söndags när vi i vår tvåa försökte klura ut hur och var vi ska få plats med skötbordet... Det löste sig men då såg jag hur han sken upp och var glad över att det är något på G.

• betula
    Hannabus skrev 2011-01-18 11:18:56 följande:

medan jag skrev mitt förra inlägg fick jag ett sms:

"Molly eller Theo tycker jag".

Blev lite varm i hjärtat... <3

Du ser :) Jag tror han kommer bli en underbar pappa när allt faller på plats och han fått tid att växa in i det hela. Det är ju några månader kvar innan bebis kommer oxå ju. :)
  • Hannabus

Förresten, när vi var hos BM på det intetsägande hälsosamtalet tog jag upp att det sticker o krampar något så in i helsike i min ena äggstock, ngn som känner igen det? Jag fick tid till VUL för o kolla upp det på måndag...? Förstår inte att hon tyckte det var så viktigt, trodde hon skulle säga "aja, helt normalt" men hon bokade läkartid..? Är det farligt på något sätt?

• betula
    miqaw skrev 2011-01-18 11:27:57 följande:
    Jag kan väl säga att jag är evigt tacksam någon högre makt att det aldrig blev barn med mitt ex... DÄR snackar vi STOLPSKOTT!!! Hans uppfostran var att kvinnan skulle göra allt hemma... Nu har jag, som några andra som det ser ut som, hittat "min" världens bästa! Han älskar att reda mig med att han alltid får göra allt osv men han tvekar inte en sekund på att hämta något om jag ber honom, städar som en gud gör han dessutom Flört Och det tar nog tid för en del killar... Min landade lite snyggt i söndags när vi i vår tvåa försökte klura ut hur och var vi ska få plats med skötbordet... Det löste sig men då såg jag hur han sken upp och var glad över att det är något på G.
    Åh visst blir man varm i hjärtat när man ser på dem att de längtar med!

Min älskade, fantastiska sambo blev ju lika glad som jag när vi Plus men jag blir ändå så där supervarm i själen när han gör/säger något som visar att han längtar och planerar vår framtid. Första veckan vi visste låg han vaken några nätter och planerade just vart skötbordet skulle vara, hur han skulle bygga det osv osv

Han tar alltid bra hand om mig (har några riktiga stolpskott och puckon till ex dock), men nu sköter han verkligen hela hushållet känns det som. Jag orkar ingenting, mår illa och känner bara för att sjunka under ytan i en månad eller så tills man börjar må bättre. Han jobbar  heltid, jag är arbetslös, men han lagar ändå mat när han kommer hem, tar hand om hushållet/städning/disk och går sen en långpromenad med hundarna Hjärta Själv känner jag mig "nöjd" när jag fått i mig mat under dagen och kanske tagit den lilla enkla hunden på en seg slowmotionpromenad på 30 min nångång under dagen...
  • LitenMy
    Hannabus skrev 2011-01-18 11:32:50 följande:
    Förresten, när vi var hos BM på det intetsägande hälsosamtalet tog jag upp att det sticker o krampar något så in i helsike i min ena äggstock, ngn som känner igen det? Jag fick tid till VUL för o kolla upp det på måndag...? Förstår inte att hon tyckte det var så viktigt, trodde hon skulle säga "aja, helt normalt" men hon bokade läkartid..? Är det farligt på något sätt?
    Kan vara utomkvedshavendeskap och den smärtan ska tas på allvar!
  • Hannabus
    LitenMy skrev 2011-01-18 11:37:38 följande:
    Kan vara utomkvedshavendeskap och den smärtan ska tas på allvar!
    Jaha... usch.. det vet ja knappt va de är, får googla.. Tack..
  • Gloria
    sockerslav skrev 2011-01-18 11:05:14 följande:
    Du får nog prata för dig själv. Min man är världens bästa pappa och tar hand om vår dotter minst lika bra som vad  jag gör. Han hittar alltid på saker med henne och sätter alltid henne i främsta rummet.

Min man lagar mat, städar, tvättar precis lika mycket som jag. Om inte mer.
    Det gör min med:) Men det var jag som lärde honom det inte hans föräldrar.
    Och kärleksfull fader är han,ingen snack om det!

Men de flesta jag känner bryr sig inte ett dugg om Attachment parenting!!!
  • dea
    LitenMy : Usch va jobbigt för dig,hoppas verkligen att det sluta blöda snarast och att det lilla fröet får vara kvar i din mage. Hoppas att du kan försöka ta det lite lugnt och inte stressa upp dig för mkt nu.
    Sänder  styrke kramar till dig,va rädd om dig,kram {#emotions_dlg.flower}
  • sockerslav
    Gloria skrev 2011-01-18 12:46:08 följande:
    Det gör min med:) Men det var jag som lärde honom det inte hans föräldrar.
    Och kärleksfull fader är han,ingen snack om det!

Men de flesta jag känner bryr sig inte ett dugg om Attachment parenting!!!
    Min lärde sig av sin pappa!

Jag har några kompisars vars män inte lyfter ett finger hemma. Min bästa kompis är flygvärdinna och när hon varit borta på ett stopp fick hon ringa hem till sin kille flera gånger för att be honom dammsuga innan hon kom hem dagen innan julafton då de skulle ha stort julfirande. Han hade givetvis inte dammsugit utan sagt "Det är inte min grej". Eh...............
  • Dior
    Är det bara jag som inte mår illa överhuvetaget? Har bara ömma bröst, högre temp än vanligt och tröttare än vanligt.
Svar på tråden BF september 2011