• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79
    cicci89 skrev 2010-12-31 11:27:54 följande:
    har haft väldigt ont i magen frm och tillbaka på morgonen... kan det vars ett missfall på g? :(
    Det behöver det inte vara, vi får hoppas att så verkligen inte är fallet.
  • betula

Åh vad skönt att fler har knasiga magar! Min har varit stenhård ett tag nu, men idag vart den riktigt bubblig och åt det lösare hållet, vilket den brukar bli vid mens. Vart ju så klart livrädd att ett missfall var på g, men skall försöka andas ut och njuta av en långtur m hundarna nu istället.

• cicci89
    Flisan79 skrev 2010-12-31 11:31:08 följande:
    Det behöver det inte vara, vi får hoppas att så verkligen inte är fallet.
    hoppas att det inte är så!  är livrädd att det ska bli så men ska försöka att inte stressa upp mig :)
  • nasj
    cicci89 skrev 2010-12-31 11:27:54 följande:
    har haft väldigt ont i magen frm och tillbaka på morgonen... kan det vars ett missfall på g? :(
    Vart i magen gör det ont?När jag fick mitt missfall,hade jag jätteont från det att jag plussade,det tryckte liksom neråt,svårt att förklara,men det gjorde jätteont hela tiden i nedre delen av magen och livmodern,man kände liksom att det var påväg ut,med tankte på alla magsjukdomar som går nu så hoppas jag att du kanske bara har nån släng av magont,jag har ont även nu,men det är mer i livmodern/äggstockarna..gör inte lika ont som förra gången,min bm sa att det är helt normalt att man kan ha ont i magen och ryggen i början,var tydligen hormonellt,håller tummarna..
  • cicci89
    nasj skrev 2010-12-31 12:14:02 följande:
    Vart i magen gör det ont?När jag fick mitt missfall,hade jag jätteont från det att jag plussade,det tryckte liksom neråt,svårt att förklara,men det gjorde jätteont hela tiden i nedre delen av magen och livmodern,man kände liksom att det var påväg ut,med tankte på alla magsjukdomar som går nu så hoppas jag att du kanske bara har nån släng av magont,jag har ont även nu,men det är mer i livmodern/äggstockarna..gör inte lika ont som förra gången,min bm sa att det är helt normalt att man kan ha ont i magen och ryggen i början,var tydligen hormonellt,håller tummarna..
    gör liksom ont där nere i magen eller vad man ska säga! men bara på morgonen o på kvällen.. en liten stund sen går det över... riktigt skumt!  vi får se vart detta leder men hoppas såklart på det bästa! tack för all hjälp :)
  • Ellebellebi2010

Cicci89: Hoppas att det är som det ska

Min mage var dålig sedan innan, lite IBSig om man säger så. Blev värre under julen, men nu äter jag bara skonkost plus Omeprazol o dricker Proviva. Minskat kaffe också! Men sen om man ska äta Niferex så lär vi ju märka desto mer....

• nasj
    cicci89 skrev 2010-12-31 12:24:33 följande:
    gör liksom ont där nere i magen eller vad man ska säga! men bara på morgonen o på kvällen.. en liten stund sen går det över... riktigt skumt!  vi får se vart detta leder men hoppas såklart på det bästa! tack för all hjälp :)
    Jag tror och hoppas inte det är någon fara,när jag fick missfall (givetvis är det olika för alla) men då hade jag skitont hela tiden,även på dagen,fick tom ta alvedon för att det gjorde så himla ont..det som du har nu har jag med nu,var jätteorolig först men nu försöker jag tänka bort det,jag kommer inte ihåg om jag hade så här min förra graviditet,men enligt min mamma så klagade jag redan då att jag hade ont i början och den graviditeten gick ju bra,så vi får hoppas att vi bara är känsligaGlad
  • nasj
    Nonkan82 skrev 2010-12-31 09:20:55 följande:
    Hej!
    Jag har BIM idag =) testade igen och fick ett starkare streck än igår och i förrgår, men det var ändå inte lika tydligt som kontrollstrecket. Får testa igen om några dar för att se om hcg-halten stegrar.
    Hade lite bruna flytningar igår efter ett toabesök bara, men sen inget mer. Hade iof sex i förrgår kväll så det kanske var därför jag hade sån flytning
    Då kan jag nästan lova att du inte behöver vara oroligGlad
  • Renni

När jag fick missfall hade ja inte ett dugg ont i magen förens jag fick cytotec..
    Så det där med missfall är ju så olika från person till person....

Man får försöka tänka att allting är bra & njuta av att faktiskt vara gravid.
    Lättare sagt än gjort - ABSOLUT.
    Jag går själv och oroar mig..

• hanna elise

Gott nytt år på er alla :)
    Förstår ni vad 2011 kommer att bjuda oss på? Så underbart!

Nu beger jag mej snart till nyårsfesten (tack o lov så bestämde vi att i år skulle vi ha en helt alkoholfri fest för barnens skull, så jag behöver inte fundera på hur jag ska fippla med vinet så att ingen ska fatta att jag är gravid) :) 

Svar på tråden BF september 2011