• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Renni

Åh vad mysigt det är att få titta på era fina små bebisar =)... Nu längtar jag tills vi får se våran kotte igen på KUB den 28/2 nu...

Vi har börjat diskutera om vi ska ta och göra ett könsultaljud på emmakliniken i Göteborg. Förra gången tog vi inte reda på könet & jag tyckte att det var en underbar känsla att få reda på det på förlossningen men nu denna gången så känns det som om det skulle vara roligt att få veta =)...

Ska ni ta reda på könet?
     Vart gör ni det i så fall?

• Flisan79
    Renni skrev 2011-02-17 19:23:15 följande:
    Åh vad mysigt det är att få titta på era fina små bebisar =)... Nu längtar jag tills vi får se våran kotte igen på KUB den 28/2 nu...

Vi har börjat diskutera om vi ska ta och göra ett könsultaljud på emmakliniken i Göteborg. Förra gången tog vi inte reda på könet & jag tyckte att det var en underbar känsla att få reda på det på förlossningen men nu denna gången så känns det som om det skulle vara roligt att få veta =)...

Ska ni ta reda på könet?
    Vi kommer ta reda på det för vi är så nyfikna :-P. Vi har fått se på RUL med båda tjejerna och vi hoppas att det kommer gå bra även denna gång.

Om nu rutinerna ändrats och man inte får kolla, vet ni vad ett köns-UL kostar?
  • NornaB

Vi kommer oxå att ta reda på könet! Jag kan inte vänta alls!! Är så otålig... Kommer att boka på Emma kliniken i Malmö om vi inte får reda på det på RUL

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • M y
    sugarrush skrev 2011-02-17 17:53:38 följande:
    Aha, jag förstår. Vad bra att man kan göra NUPP där. Vad kostar det?
    Var i Skåne bor du förresten?
    Bara NUPP kostar 1200 dk, sen om man vill göra göra blodprov tillkommer 600 dk. Billigare i vilket fall som helst än på Emma kliniken. Jag bor i Kristianstad,själv?
  • M y
    Renni skrev 2011-02-17 19:23:15 följande:

Ska ni ta reda på könet?
    Jag har fått veta båda gångerna,dock ofriviligt den första (dåvarande maken skreK.Jag ser en snopp!) Barnmorskan garvade. Med nummer två ville jag veta. Dennagången om allt går som det ska ska vi göra ett 2D/3D/4D i Stockholm på tittutultraljud eller på Emma ultraljudkliniken i Malmö. Får se hur det är i Köpenhamn när jag gör KB kanske där annars.
    Vi reser mycket,så vi är överallt! haha
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-17 19:30:09 följande:
    Vi kommer ta reda på det för vi är så nyfikna :-P. Vi har fått se på RUL med båda tjejerna och vi hoppas att det kommer gå bra även denna gång.

Om nu rutinerna ändrats och man inte får kolla, vet ni vad ett köns-UL kostar?
    900 kr på tittut i Stockholm,du bor där? Om jag inte minns fel.
  • skomakarfrun

vi ska ta reda på könet, de brukar säga det i mitt landsting, iaf har alla mina kompisar fått reda på det.
    Ser vi det inte då så kommer vi inte ta reda på det privat. Isåfall blir det mycket unisexkläder på babyn första tiden...

Vi kommer inte göra något KUB-UL eller ngt VUL eller så, jag är inte något avundsjuk på er som gör det, har ställt in mig på att få se mitt barn på RUL i april och tycker inte alls det är jobbigt att vänta tills dess..

lilla ärtan, stanna där du är
  • Flisan79
    M y skrev 2011-02-17 20:05:38 följande:
    900 kr på tittut i Stockholm,du bor där? Om jag inte minns fel.
    Tack! Japp det stämmer bra
  • malar87

Ska också ta reda på könet kmr göra de i GBG. Min sambo vill ha en tös till och jag en pojk. Blir glad för vilket bara den lill* mår bra :D

Svar på tråden BF september 2011