• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79

Ursh! Min yngsta har varit sjuk idag och nu fick hon ett kruppanfall så gubben är med henne på akuten. Hon hade så svårt att andas att hon kräktes. Min stora dotter har också haft det några gånger och har fått åka in. De har tyvärr ärvt det av mig

• SannaM

Tack för svar om läkemedlen! Ringe även Vårdguiden för säkerhets skull, och hon lugnade mig också. Känns bara som att jag stoppar i mig så mycket piller; levaxin, duroferon, folsyra, panodil, postafen... och så MÅSTE jag ha nässpray sedan två dagar igen innan jag går och lägger mig för att kunna andas. Känns olustigt bara.

Idag ska jag nog våga mig på att ta en postafen innan jag åker till jobbet nu. Lite rädd att jag ska bli dåsig, det passar inte så bra ihop med 30 st 12-åringar i grupp.

Well.

Ha en bra dag!

Och Flisan, hoppas det gick bra med dottern och att hon mår bättre!!!

• She is Me

vecka tolv idag och en vecka till Kub, på makens födelsedag, så vi hoppas på goda nyheter den dagen.....

Google is my friend ♥
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-17 00:57:16 följande:
    Ursh! Min yngsta har varit sjuk idag och nu fick hon ett kruppanfall så gubben är med henne på akuten. Hon hade så svårt att andas att hon kräktes. Min stora dotter har också haft det några gånger och har fått åka in. De har tyvärr ärvt det av mig
    Hur har det gått? Är hon bättre nu?
    Inget jag har fått vara med om personligt,men en kompis son fick ett anfall när jag va hos dem en gång och fick åka in. Jag blev livrädd,så jäkla otäckt att se små barn få anfall. Hoppas hon är bättre och att detta var sista gånge.
  • M y
    hanna elise skrev 2011-02-16 21:24:57 följande:
    har dragit på mej en förkylning och nyser hela tiden. Varje gång jag nyser gör det så grymt ont i magen. Antar att det bara är ligamenten, men det känns verkligen som att allt i magen slits sönder :(
    mm,samma här fast jag inte är förkyld utan nyser och det gör grymt ont precis som du säger. Måste va ligamentet.
  • Nelia82
    Flisan79 skrev 2011-02-17 00:57:16 följande:
    Usch då, hur har det gått med henne? Vår son har också haft många krupp-anfall och varit till akuten många gånger. Det är verkligen inte roligt Det enda som tröstar är att det inte är farligt och att det blir bättre ju äldre de blir. Men det låter verkligen som att de inte får någon luft alls. Så himla otäckt.

Går in i vecka 9 idag. Vågen fortsätter tyvärr nedåt. Men jag är i alla fall sjukskriven 2 veckor, alltid något. Hoppas bara att detta jäkla illamåendet har förstånd nog att försvinna lagom tills dess, eller hellre ännu tidigare men det har jag inga förhoppningar om precis...
    Stay Strong Bönan
  • sandqvist

V12 idag! De går framåt :) men syns inget på mig än :( vill ju ha mage!!

• She is Me
    sandqvist skrev 2011-02-17 10:04:05 följande:
    V12 idag! De går framåt :) men syns inget på mig än :( vill ju ha mage!!
    Det kommer kan jag lova med första barnet kom inte magen förrän v16 ungefär, så att det inte gick att dölja, man såg det lite tidigare själv.... 
    Google is my friend ♥
  • Mellemus

Skriver in  mig hära! Har hunnit läsa lite genom tråden iaf=) Är andra barnet känns dock inte riktigt lika verkligt som med första har nämligen börjar nytt jobb precis så det var lite opassande men så välkommande också! Men pga det så är det inte så många som vet.

På tal om berätta för vänner / släkt etc tror jag att de flesta utav mina närmsta vet åtminstonde dem kan jag inte hålla något hemligt för =) Mamma vet också berätta samma dag som vi plussa! Dock vet inte sambons föräldrar ännu men vill gärna ha tips på hur vi kan berätta detta smidigast? Jag vill helst att sambon tar de samtalet själv så jag slipper bli utfrågad om en massa men han är helt bestämd på att ajg ska vara med så han istället slipper alla frågor de egentligen vill ställa om jag inte varit med! Knepigt detta de kmr väl förhoppningsvis att bli jätte glada men nervös är man såklart!

Har ett VUL inbokat idag också om ett par timmar :)

• Lattelower

Min mage har "försvunnit" ! för några dagar sen så va det svårt att dölja men nu ser jag lika smal ut som vanligt. Är det nån mer som varit med om nåt liknande ?
    Tur att jag gjort cub testet nyligen så jag vet att det finns nåt där inne  och att jag har "växtvärk" lite då och då.

Svar på tråden BF september 2011