• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79

Det jobbiga med att ha kännt sprattel är att man nu går och väntar på att känna igen. Blir som ett beroende haha. Tyvärr så kan det gå flera dagar imellan så här i början.

En vecka kvar till KUB. Nedräkning har börjat

• Ellebellebi2010

Mitt illamående ger med sig tidvis, men nu mår jag illa mest om jag glömmer att äta... Någon mer än jag som knappt kan komma ihåg hur det var när jag inte var gravid??
    Nu ska jag laga lunch iallafall

• sugarrush
    M y skrev 2011-02-17 23:27:38 följande:
    Älskar Helsingborg också, Väla framför allt vintertid .
    Hihi.. ja väla vintertid, och stranden sommartid.
    Sofiafia82 skrev 2011-02-18 06:42:17 följande:
    Jag bor också i Helsingborg :) iaf till och med sommaren. Sen blir det nog Köpenhamn!
    Vad kul med en till Helsingborgare!
    När är du beräknad? Vilken BM-mottagning har du?
    Fjärde gången gillt?
  • Tekla78

På väg hem för Vab. Tvååringen har hög feber Jag frågade min BM om man fortfarande känner symptom om det skulle vara så att embryot dör, men kroppen inte stöter ut fostret. Hon menade på att symptomen då avstannar. Hon sa också att många blir lite oroliga mellan typ v 13 och RUL för att man mår så bra men ff inte känner rörelser.

• laref

snabb fråga.. kan man använda vilken nässprej som när man e gravid.. blivit grymt täppt i näsan

• Renni
    laref skrev 2011-02-18 12:04:33 följande:
    snabb fråga.. kan man använda vilken nässprej som när man e gravid.. blivit grymt täppt i näsan
    Ja det kan du göra... Men läs på förpackning! Men jag tror inte att det finns något nässpray som man inte få använda..
  • Nica01

Nässpray: Nja, bäst att undvika kortisonspray. Renässans plus (som bara är vatten och salt) är avsvällande och funkar bra för mig. Obs! Det måste vara PLUS, röd flaska. Den blå som bara heter Renässans tvättar bara näan ingen avsvällning.

• Flisan79

Jag har kört nezeril mina graviditeter och nu även denna. Försöker hålla mig till den rosa (för barn) som är mindre stark och har varken fått problem under grav eller att sluta efter.

• syltvessla
    Nica01 skrev 2011-02-18 12:09:40 följande:
    Nässpray: Nja, bäst att undvika kortisonspray. Renässans plus (som bara är vatten och salt) är avsvällande och funkar bra för mig. Obs! Det måste vara PLUS, röd flaska. Den blå som bara heter Renässans tvättar bara näan ingen avsvällning.
    jag har med varit duktigt täppt i näsan... vanlifgt nässpray e de enda som funkar för mig...
    försökte med renässans plus, men de var ju som att bara spruta upp vatten i näsan...
Svar på tråden BF september 2011