• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Tekla78

Vad förvånad jag blev när jag såg BF-listan! Vad många vi är!!!

Tror vår son anar att jag har en bebis i magen fast han bara är 2 år. Tror liksom han känner på sig det.

Fick kallelse till UL 14/3, på min födelsedag Imorgon går jag och tar blodprovet. Vi gör CUB för att vi vill vara ordentligt förberedda om det skulle visa sig vara högre risk för kromosomförändringar. Då kan man undersöka vidare och se om det skulle vara downs syndrom och göra andra undersökningar som kan visa om bebisen har handikap som skulle vara svåra för den själv att leva med. Nu känns det som att det ligger en liten perfekt bebbe i magen, men som sagt, alltid skönt att vara förberedd. Däremot kommer vi inte att göra 3D / 4D.

Trött, trött, trött och massor att göra på jobbet. Känner att det är svårt att koncentrera sig ibland då man nästan somnar framför datorn :-S Hunger är ju lätt att åtgärda, men trötthet och illamående (som jag turligt nog inte har ännu) är ju svårt att göra något åt.

• M y
    Flisan79 skrev 2011-02-17 22:03:20 följande:
    Jag kan tänka mig att det är lite svårare att dölja för en 7 åring (blir 8 i år eller tänker jag fel). De e riktigt smarta små rackare Har en systerdotter född 03 som inte missar något samt frågar en miljon personliga frågor rätt upp och ner. Skulle hon se min mage skulle hon fråga rakt ut
    mm, en 8-åring är svår att lura. Jag får ljuga som bara den när min frågar varför magen är så stooor.
    Så nu får jag ingen godis på lördag,han sa att jag blivit så tjock den här veckan när han varit hos pappa och att jag faktiskt inte är klok som ättit så mycket godis när han inte varit här.

Hjälp säger jag bara!Skrattande
  • M y
    sugarrush skrev 2011-02-17 22:17:56 följande:
    M y: här är en Helsingborgare!
    Älskar Helsingborg också, Väla framför allt vintertid .
  • Flisan79
    M y skrev 2011-02-17 23:26:07 följande:
    mm, en 8-åring är svår att lura. Jag får ljuga som bara den när min frågar varför magen är så stooor.
    Så nu får jag ingen godis på lördag,han sa att jag blivit så tjock den här veckan när han varit hos pappa och att jag faktiskt inte är klok som ättit så mycket godis när han inte varit här.

Hjälp säger jag bara!Skrattande
    Haha, han håller koll på dig.
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-17 23:44:17 följande:
    Haha, han håller koll på dig.
    tyvärr gör han det,så imorgon blir det inget fredagsmys och på lördag inget godis för min del. Får sitta här med min vattenflaska och se glad ut.
  • NornaB
    M y skrev 2011-02-17 19:58:39 följande:
    Bara NUPP kostar 1200 dk, sen om man vill göra göra blodprov tillkommer 600 dk. Billigare i vilket fall som helst än på Emma kliniken. Jag bor i Kristianstad,själv?
    Då bor du inte så långt från mig! Jag bor i Nävlinge utanför Vinslöv
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • NornaB

Godmorgon alla!! Skrattande {#emotions_dlg.flower}

Somnade extremt tidigt igår och vaknade faktiskt utvilad idag! Så skönt!! I går va jag och gjorde cellprov och det gick jättebra!

Idag ska jag ch min yngsta son Max in till sjukhuset i kristianstad och göra en MAG-3 röntgen av hans njurar. Han är lite orolig över nålen som ska sättas i handen, men det kommer att gå superbra. Det har det gjort dom andra gångerna Och när vi är klara tar vi en tur nerom stan och köper nån leksak och jag kollar mammakläder. 
    Sen har jag en ledig helg! Skönt!!

Hoppas att ni får en riktigt bra dag allihopa!!! {#emotions_dlg.flower}

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • 83Lovika

Var på inskrivningen igår o allt gick bra. Gått upp 2,5 kg redan!
    Får också vänta till RUL för o se bebisen om vi inte bokar privat då.. Vilket vi funderar på
    Vi börjar känna att det är dags att berätta nyheten för våran familj, bara 2 som vet om det än så länge..
    Mamma kommer bli så glad Så det ser jag framemot!
    Vecka 10+1

Svar på tråden BF september 2011