• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • skomakarfrun

My: det var inte så jag menade, så klart det är jätteroligt för alla er som redan sett erat barn. Det var bara det att någon skrev att den tyckte synd om alla oss som inte blev erbjudna VUL eller KUB och det var det jag svarade på, att jag inte ser det så. Att jag varit inställd på april hela tiden och inte tycker det är nå jobbigt att vänta tills dess. Hade jag blivit erbjuden tidigare UL hade jag såklart också tagit det.

• Shirley

Hej alla! Tänkte vara med här :) har följt tråden från första inlägg men mest tjuvläst ;) skrivit nån kommentar bara. Men tänkte presentera mig också. Heter Sophie och är 28 år, väntar vårat 7:e barn. Fått se den lilla och det är en väldigt livlig bebis som gillar att sparka med benen och vifta med armarna :) kul att följa er andra som har bf ungefär samtidigt! Hoppas ni alla får en fin helg.

• Nelia82

Wow Shirley, 7 barn! Jag är imponerad. Här har diskussionerna kretsat mycket kring om vi orkar ha 2! Hur är det att ha så stor familj? Måste vara mycket glädje och kärlek under ett och samma tak. Jag blir helt varm i hjärtat av tanken, även om jag själv aldrig sett mig få så många barn. Hur har dina graviditeter varit? Detta är definitivt min sista, mår jätteilla hela tiden och går bara ner i vikt just nu.

Stay Strong Bönan
  • Ellebellebi2010

Shirley: OM jag får fråga, är några av dina barn tvillingar?

• Shirley

Nelia82, det är full fart kan man säga ;) mkt kärlek, mkt bus, mkt trots ;) min man jobbar heltid och jag är mammaledig, trivs jättebra att vara "hemmamamma". Man blir så van med det antal barn man har och kommer in i det snabbt. Jag har haft väldigt lätta graviditeter, aldrig haft några besvär mer än ett hemskt illamående och illamåendet tycker jag har blivit värre för varje gång. Denna gång har jag mått fruktansvärt illa men det är lite bättre nu vilket känns skönt! Varit en pina när man mådde som värst och skulle gå till dagis eller bara vanliga grejer som att laga mat. Illamåendet kan ju bli nästan förlamande på nå vis. Vi har inte berättat för släkt osv ännu men ska det på söndag tänkte jag. Börjar bli svårt att gömma kulan ;) Ellebellebi2010, nej inga tvillingar. Barnen är födda mellan 2001-2009.

• syltvessla

Min sambo börjar bli ganska nojig...
    ska på inskrivning om 2 veckor, då jag är i V.13..
    har inte berättat de för mer än min bästa kompis och jobbar kompsi att jag är gravid..
    Han menar att vi kan ju inte veta att det är nåt som lever där inne.. så skulle man då berätta för nära och kära, så kanske de inte e nåt levande där inne.. ( vilket jag nästan e övertygad om att det är)
    Men det är inte så lätt att förklara för honom hur jag känner, så visst förstår honom på ett vis att han vill ju med veta att det är nåt som tickar... Men helst vill han inte vi ska berätta för någon fören vi VET.. vilket kan dröja ett antal veckor till..
    Har även sagt att det är lika för alla, men inget lugnande av de heller!!!

• skomakarfrun
    syltvessla skrev 2011-02-18 10:58:32 följande:

Min sambo börjar bli ganska nojig...
    ska på inskrivning om 2 veckor, då jag är i V.13..
    har inte berättat de för mer än min bästa kompis och jobbar kompsi att jag är gravid..
    Han menar att vi kan ju inte veta att det är nåt som lever där inne.. så skulle man då berätta för nära och kära, så kanske de inte e nåt levande där inne.. ( vilket jag nästan e övertygad om att det är)
    Men det är inte så lätt att förklara för honom hur jag känner, så visst förstår honom på ett vis att han vill ju med veta att det är nåt som tickar... Men helst vill han inte vi ska berätta för någon fören vi VET.. vilket kan dröja ett antal veckor till..
    Har även sagt att det är lika för alla, men inget lugnande av de heller!!!

min sambo har inte sagt till någon heller för han VET ju inte att det är något i magen.
    Jag säger det till alla för jag är övertygad om att det finns något som mår bra i magen. Så det kanske inte är så ovanligt att det är overkligt för killen han känner ju ingen skillnad...
    Vi ska berätta för sambons mamma imorgon och sen hans syskon, för nu är det nästan v 13 och hittills har allt känts bra och rätt. Bara för att man sett barnet är det ju ingen garanti för att man föder ett levande barn, så resonerar jag och glädjs redan nu och mer och mer för varje dag.
    lilla ärtan, stanna där du är
  • skomakarfrun

jag har en fråga till er mer erfarna, jag har väldigt ont i längryggen/bäckenet, använder mig av vetekudden flera gången om dagen. Värst är det när jag sitter eller ligger, men blir även "trött" i ryggen när jag är ute och går eller står upp länge.

Är det här övergående eller kommer det vara såhär resten av graviditeten? Är det här början på en foglossning?
    Det gör verkligen ont och inte kan jag smörja med zonsalva heller.. :(

lilla ärtan, stanna där du är
  • Flisan79
    skomakarfrun skrev 2011-02-18 11:08:03 följande:
    jag har en fråga till er mer erfarna, jag har väldigt ont i längryggen/bäckenet, använder mig av vetekudden flera gången om dagen. Värst är det när jag sitter eller ligger, men blir även "trött" i ryggen när jag är ute och går eller står upp länge.

Är det här övergående eller kommer det vara såhär resten av graviditeten? Är det här början på en foglossning?
    Det gör verkligen ont och inte kan jag smörja med zonsalva heller.. :(
    Jag har klarat mig från foglossning men det låter som det. En nära väninna till mig är gravid i v13 och hon har mycket besvär som du just nu. Hennes BM sa att det kan bli bättre (har även läst att många blir bättre runt v 20). Att det är så mycket just nu kan bero på att det är så många hormoner just nu och att det stabiliseras sen.
    MEN, du kan ha otur också och då blir det konstant eller värre. Vissa måste ju gå med kryckor osv hela grav.
Svar på tråden BF september 2011