• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • 83Lovika

Hoppar in här med. Vecka 10 nu, imorgon går vi in i vecka 11 (10+0).
    Imorgon är det inskrivning hos barnmorskan, har inte varit dit tidigare, väntade med att boka tid då jag dels väntade mig ett missfall (ja jag är och har varit orolig, har lixom nästan bara väntat på att missfallet skulle komma).
    Dels kändes det onödigt med info om rökning, alkohol o kostvanor - allt sånt kan man ju läsa sig till
    Jobbar som sjuksköterska. Bor med sambo o katt.

Hittils har jag mått toppen bra! Nästan inget illamående alls. Bara pytte lite några enstaka ggr.
    Hugg och lite molvärk i livmodern ibland!
    ingen sexlust
    Ömma bröst sedan ägglossning och har det ännu. Brukar ha det innan BIM också så det var inget symtom i sig att det startade efter ÄL.
    Trööög mage
    ---
    Ang. postafen o alvedon så går det lysande Vi gav det tidigare till alla patienter som skulle opereras som "premedicinering" inför op.
    ---
    Skulle också vilja göra ett Ultraljud!! :-/ Lite svårt för både mig o sambon att verkligen förstå att det är någon där inne, tänk om man är "lurad" haha. trots 3 grav-test o ingen mens sen 9e dec.. =P

• Grodlår

Imorgon ska jag till labb för att ta proverna inför KUB.
    Idag fick jag tiden för KUB, 4 mars. Samma dag som min son har namnsdag. Hoppas att det är ett gott tecken.

• plutteluddelutt

Även jag har gått in i vecka 10!!! underbart med tvåsiffrigt!

Mina bröst har tidigare varit ömma och vårtorna kännts klibbiga på nått konsigt sätt, eller fuktiga kanske ajg ska säga. Nu har de istället gått över till att vara ömma samt KLIA! gaaaa vad irriterande. Dessutom har mina två tjockis katter en förmåga att vilja klättra på mej hela tiden, kan meddela att det gör skitont när en katt lägger hela sin tyngd på sin ena tass på en öm tutte!!
    I övrigt har den värsta tröttheten jag haft lagt sig, väldigt skönt då det ett tag känndes som om det fanns en risk att jag skulle somna på jobbet trotts att jag sover ca 9 timmar!
    om två och en halv vecka ska jag träffa min familj och berätta och jag är så nervös. Har ingen aning om hur jag ska säga det eller hur det kommer tas emot. Det är första barnet i familjen så att säga.
    Hur har ni berättar, något roligt tipps? 
    Kramar! 

• Flisan79
    plutteluddelutt skrev 2011-02-16 20:55:22 följande:

Mina bröst har tidigare varit ömma och vårtorna kännts klibbiga på nått konsigt sätt, eller fuktiga kanske ajg ska säga. Nu har de istället gått över till att vara ömma samt KLIA! gaaaa vad irriterande. Dessutom har mina två tjockis katter en förmåga att vilja klättra på mej hela tiden, kan meddela att det gör skitont när en katt lägger hela sin tyngd på sin ena tass på en öm tutte!!
    I övrigt har den värsta tröttheten jag haft lagt sig, väldigt skönt då det ett tag känndes som om det fanns en risk att jag skulle somna på jobbet trotts att jag sover ca 9 timmar!
    om två och en halv vecka ska jag träffa min familj och berätta och jag är så nervös. Har ingen aning om hur jag ska säga det eller hur det kommer tas emot. Det är första barnet i familjen så att säga.
    Kramar! 
    Vi har ju inte berättat än om denna grav och hoppas kunna undvika familjen tills efter KUBen. Då tänkte jag klä mig i något tight som framhäver magen (går ju inte missa numera) och inte lotsas om någonting. De kommer ju troligen typ fråga "jahaja, vad är det där?"...tänkte då svara att jag inte vet vad de pratar om ....lite finurligt sädär. Kan bli kul.
  • hanna elise

har dragit på mej en förkylning och nyser hela tiden. Varje gång jag nyser gör det så grymt ont i magen. Antar att det bara är ligamenten, men det känns verkligen som att allt i magen slits sönder :(

• skomakarfrun
    plutteluddelutt skrev 2011-02-16 20:55:22 följande:

Kramar! 
    haha, enligt sambon klev en av hundarna på mig i natt och jag hade på en sekund hivat ner hunden från sängen, stirrat mig irriterat omkring och sedan lagt mig och somnat om. Men vafan, brösten gör ju såååå ont. Inte roligt med en tass på tutten då..

apropå att berätta, jag trodde att det skulle vara enkelt och roligt men hu vad svårt det har varit, iaf till föräldrarna.. till andra har jag sagt det bara lite hur som helst men till mamma tog jag sats och sa allt i en enda lång mening... pappa krävdes några försök innan jag fick fram det. Men nu är det ute. Har en vän kvar att säga det till, är inte helt säker på att hon kommer bli glad hon önskar nog själv att bli gravid. Väntar ett tag till.

Sambon har inte sagt det till någon i sin släkt än, han vill vänta tills efter 12 veckor...
    lilla ärtan, stanna där du är
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-16 21:03:48 följande:
    Vi har ju inte berättat än om denna grav och hoppas kunna undvika familjen tills efter KUBen. Då tänkte jag klä mig i något tight som framhäver magen (går ju inte missa numera) och inte lotsas om någonting. De kommer ju troligen typ fråga "jahaja, vad är det där?"...tänkte då svara att jag inte vet vad de pratar om ....lite finurligt sädär. Kan bli kul.
    Haha,det låter som en god ide Flisan. Igår på kalaset hade jag en tältkofta som jag hade inhandlat bara för att dölja och då stirrade de för det.Går annars aldrig i tältklädet. Ska också undvika släkten fram till efter KUB,sen är jag tacksam över att det är vinter och dunjackan.Vad hade man annars gjort?
  • Flisan79
    M y skrev 2011-02-16 22:18:29 följande:
    Haha,det låter som en god ide Flisan. Igår på kalaset hade jag en tältkofta som jag hade inhandlat bara för att dölja och då stirrade de för det.Går annars aldrig i tältklädet. Ska också undvika släkten fram till efter KUB,sen är jag tacksam över att det är vinter och dunjackan.Vad hade man annars gjort?
    Håller med, dunjackan är toppen. Kan säga att den är på och knäppt när jag lämnar och hämtar på dagis.
    Ja , vad hade man gjort om det var sommar? Då hade man fått ha sånna där tröjor och klänningar som faller från bysten och ner vilket ger en tältliknande effekt. Helt enkelt försöka inbilla folk att det minsann är senaste mode a la 60 tal.
  • LillaLilja

Hej! Ni som har känt fladder(bebisen) hur känns de?? Detta är ju min första graviditet, men i torsdags och även i måndags fick jag som små nervryckningar (typ såna man får i ögat ibland) mellan naveln och blygdbenet.. Fick bestämt för mig att de är bebisen och längtar tills det kommer igen(om de nu är det???)

• Flisan79

Wanted: det påminner väldigt mycket om tarmrörelser men dels så håller det sig på samma ställe hela tiden (och ingen fis kommer ut) samt att det känns mer kittlande. Kan inte beskriva bättre tyvärr. Men man fattar när det återkommer samma känsla på samma ställe om och om igen

Svar på tråden BF september 2011