• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • malar87

drog ut min tand idag. Var inte så farligt hehe tog 20 min bara :D

Men efter va inte så kul när bedövningen släppte men sov mig igenom den. Kräktes för första gången idag också bara för jag hade ätit förlite..

• Tekla78

Tvillingar, wow! Själv önskar jag att det är en i magen, men jag har liksom en liten känsla av att det kan vara två. Vet inte varför. Har fått för mig att det är en kille och en tjej. Ska bli spännande på UL 14/3. Längtar!

På tal om hjärtljud, en kollega använde en app till iPhonen för att lyssna på hjärtljuden, men jag skulle inte våga använda min telefon för att lyssna på bebben. Tänk om det är någon konstig strålning i samband med det hela.

Stackars er med illamående. Jag tycker det är jobbigt nog att vara trött hela tiden. Tror jag ska gå och lägga mig snart faktiskt... Känner mig mycket tröttare nu med 2:an än med 1:a barnet, men det kanske är för att man inte får vila i samma utsträckning som då.

• Sofiafia82

Grattis till tvillingarna!!!

Min kille är enäggstvilling så han vill så klart ha tvillingar :) det tycker han är bäst liksom. Det är bara en i magen dock.

• trivsamma forandringar

Jag är i vecka 8+4 och mår så himla bra. Inget illamående, ingen trötthet. Lite ömma bröst och molvärk i livmodern lite då o då. Är jag unik och bara vara glad över det, eller är det många som klarar sig utan illamående och trötthet mm.

Ibland önskar jag att jag fick känna av lite fler tecken på att det är något som utvecklar sig i magen, nu blir man så osäker trots att två graviditetstest visat klara positiva streck. Det första jag gjorde var Apolivas där plusset kom efter endast några sekunder... Clearblue visade 2-3 veckor på veckoindikatiorn när jag gjorde det för två veckor sedan. Så veckorna stämmer inte riktigt för mig, men jag tror jag har sen ägglossning och en menscykel på 35 dagar, så det kanske påverkar?

• Flisan79
    trivsamma forandringar skrev 2011-02-18 22:13:53 följande:
    Jag är i vecka 8+4 och mår så himla bra. Inget illamående, ingen trötthet. Lite ömma bröst och molvärk i livmodern lite då o då. Är jag unik och bara vara glad över det, eller är det många som klarar sig utan illamående och trötthet mm.

Ibland önskar jag att jag fick känna av lite fler tecken på att det är något som utvecklar sig i magen, nu blir man så osäker trots att två graviditetstest visat klara positiva streck. Det första jag gjorde var Apolivas där plusset kom efter endast några sekunder... Clearblue visade 2-3 veckor på veckoindikatiorn när jag gjorde det för två veckor sedan. Så veckorna stämmer inte riktigt för mig, men jag tror jag har sen ägglossning och en menscykel på 35 dagar, så det kanske påverkar?
    Ja långa cyklar kan påverka så var beredd på att bli tillbakaflyttad någon vecka. Vet inte hur mycket det kan diffa men om du tog det för ganska precis 2 veckor sedan dvs 6+4 och du drar av en vecka 5+4 borde den ändå visa 3+ men kanske ÄL var försenad ännu mer och tog du testet 4+9 tex så var det på vippen att du missade 3+...bara teorier. Sen så har ju vissa lägre hormonnivåer också. Det kommer säkert få sin förklaring sen vid UL

Mådde lite illa v 7-8 men har annars sluppit det iaf. Har däremot varit väldigt trött men även det börjar släppa nu.

Går för övrigt in i v 13 om 1 timme och 23 min
  • trivsamma forandringar

åhh så härligt att ha dem första kritiska veckorna bakom sig!

Vi ska på inskrivning den 28 feb och sedan dröjer det nog inte allt för länge innan det blir KUB test så då kanske man får reda på lite mer där.
    Är bara lite orolig för att jag kommer gå dit för tidigt, om det diffar 2 veckor ungefär, eller att de kommer tro att inte fostret utvecklat sig som det borde =S  Barnmorskan ville inte lyssna, hon sa att man alltid räknar från sista mensens första dag...

• Ellebellebi2010

Och jag gör samma som Flisan! Skönt att äntligen har gjort 12 fulla veckor

• lillagreizn

Härligt att komma dit! Jag vet att dom flesta längtar för att få göra bort dom 12 första veckorna, för att dom känner att riskerna minskar och att dom då kan släppa oron :)

Alla mina kompisar säger att tiden går så sakta när dom är gravida medans jag tycker det går fort, vips har det gått en vecka till :) Ne pyret får ta sin tid, jag kan vänta. Har drömt om att få barn/att bli mamma på riktigt sen jag var 18 år. Jag vill bara njuta av den här lyckan att få vara gravid att faktiskt vänta vårat kärleksbarn, jag har faktiskt
    inte tagit för givet att jag kan bli med barn, är så många som inte kan det. Ne det här är verkligen en dröm, som kan få ta den tid den behöver. Att allt utvecklas på bara 9 månader är i mina ögon helt otroligt.

• Lillywhite

12+0 !!! ;)

Underbart skönt att kunna ta orden "i trettonde veckan" i min mun. :)

Idag ska jag på dop och visa upp min lilla mage för vänner som inte vet om att vi väntar tillökning :)

• Allinug

Jag har ingen mage alls. Lika platt som vanligt. Detta är ju mitt tredje barn. Trodde magen skulle komma tidigare när man redan fött fler barn. Den enda gången jag har mage är när jag har ätit men den försvinner efter en stund och så är jag platt igen.

Svar på tråden BF september 2011