• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • happyness0720
    MrsMi skrev 2011-03-03 09:57:02 följande:
    UL igår som visade en sprattlande bebis med tickande hjärta, men blev flyttad 9 dagar bak så nu är BF 2a oktober, men hänger nog kvar här iallafall :) Men i och med flytten var det för tidigt att ta proverna så det blir några mer besök framöver.
    sprattlande bebisar är det bästa som finns att se. :) blev otroligt LYCKLIG när jag såg min lilla. :)
  • givinglife

Jag har en tycka synd om mig själv dag.... hoppas den stannar vid idag.
    Mina fogar värker som attans, hinner inte med på jobbet för jag kan knappt röra mig samt att jag kan inte sitta, vilket innebär att jag inte hinner journalföra... Känner mig lite stressad och låg att gå o ha ont.
    Igår när jag gick från sovrummet till köket fastande jag halvvägs och kunde inte röra mig för det gjorde så nedrans ont, sambon fick komma och stödja mig så jag kunde resa mig upprätt och röra mig vidare.
    Har bälte, har fått anpassad stol på jobbet, tar inga långa promenader, följer råden jag brukar ge andra, får hoppas det inte blir så mycket värre för då blir det nog sjukskrivning...
    Uscha uscha, när väl illamåendet släppt så kom det annat :-S

• She is Me
    betula skrev 2011-03-03 10:12:28 följande:
    Andra trimestern idag! Yay, känns verkligen som en milstolpe!

På morgonen, innan jag går upp o äter frukost, kan man faktiskt se livmodern puta ut när jag ligger på rygg! Så fort jag reser mig "försvinner" den dock.
    Me 2...  jag tror att jag känner livmodern, men jag har alltid tycket att det är svårt.... Vill få remissen till RUL snart.... vill veta när nästa milstolpe är..... händer ju inget ting förrän jag varit på RUL ....
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    hanna elise skrev 2011-03-03 10:07:15 följande:
    Så less!!!!
    Inne på tredje dagen  med någon sorts magjsuka. Direkt jag äter minsta lilla får jag världens kramper i magen bara efter ngn minut. Och sen får jag springa på toa med hemsk diarée (ursäkta detaljerna)
    Så illamåendet från grav blir ju outhärdligt när man inte får i sig någonting.

Men inte kan väl bäbis fara illa av detta på ngt sätt?
    (har tappat 2,8 kg på 2 dygn så jag är nog rätt uttorkad snart tror jag.) Orkar ingenting :(  
    Du behöver sällan oroa dig för bebisen, den är en liten parasit som tar vad behöver....  försök att dricka, inga större mängder åt gången, kanske vätskeersättning (smakar skit)  eller äta isglass eller något.....
    Google is my friend ♥
  • givinglife
    hanna elise skrev 2011-03-03 10:07:15 följande:
    Så less!!!!
    Inne på tredje dagen  med någon sorts magjsuka. Direkt jag äter minsta lilla får jag världens kramper i magen bara efter ngn minut. Och sen får jag springa på toa med hemsk diarée (ursäkta detaljerna)
    Så illamåendet från grav blir ju outhärdligt när man inte får i sig någonting.

Men inte kan väl bäbis fara illa av detta på ngt sätt?
    (har tappat 2,8 kg på 2 dygn så jag är nog rätt uttorkad snart tror jag.) Orkar ingenting :(  
    Det är säkert ingen fara, men ring sjukvårdsrådgivningen om du inte gjort det, när man är gravid lägger de ibland in för dropp så man inte blir för uttorkad....
  • hanna elise

tack för svar.
    jag försöker dricka men det känns som att mer kommer ut än vad som kommer in liksom, så det känns som att man blir mer uttorkad när man dricker liksom.

Blir det inte bättre under dagen ska jag nog ringa sjukvårdsrådgivningen.  

• betula
    She is Me skrev 2011-03-03 10:16:16 följande:
    Me 2...  jag tror att jag känner livmodern, men jag har alltid tycket att det är svårt.... Vill få remissen till RUL snart.... vill veta när nästa milstolpe är..... händer ju inget ting förrän jag varit på RUL ....
    Vi har tid för RUL 8/4, så fram tills dess går vi väl mest och väntar gissar jag :) Just nu så väntar jag otåligt på att få känna bebis röra sig, men då det är första lär jag väl få vänta *suck* Än så länge INGENTING som jag skulle kunna ta för bebisrörelser :(
  • She is Me
    betula skrev 2011-03-03 10:28:51 följande:
    Vi har tid för RUL 8/4, så fram tills dess går vi väl mest och väntar gissar jag :) Just nu så väntar jag otåligt på att få känna bebis röra sig, men då det är första lär jag väl få vänta *suck* Än så länge INGENTING som jag skulle kunna ta för bebisrörelser :(
    Men skönt att fått en tid iaf....  jag vet att BM skickat remiss, men inte fått nån tid än.... Jag har haft lite bubbel, men jag tror att det var mer tarmarna som spökade än bebisen. Förra graviditeten kände jag i v15 så jag hoppas med snart på lite sprattel.
    Google is my friend ♥
  • skomakarfrun

Min BM bokade in RUL när vi var där, smidigt system. Hon verkade kunna komma in i systemet i mitt landsting. Så vi fick reda på vilken tid vi skulle få redan i v 10 eller så... 6/4 en månad kvar.

• velvet

SÅ LYCKLIG!

Var precis på KUB och fick bästa resultat! Blev dessutom framflyttad 3 dagar! :D

bebis låg och sprattlade och sög på tummen! de som gjorde UL tyckte att h*n var väldigt livlig...

Svar på tråden BF september 2011