• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • N e m i
    Cornellia skrev 2011-03-01 15:52:39 följande:
    Fan fan fan.

Har nu fått veta att min mans föräldrapenning oxå kommer ligga på grundnivå, eftersom han bara hinner jobba 7 månader istället för 8, innan BF.  *lessen nu*
    Är det inte så att den kommer att ligga en månad på grundnivå och sen få efter sin sgi (efter sin lön). Så har jag för mig att det var då jag väntade sonen, då jag själv precis hinnit jobba 8 månader. Kanske kan kolla upp det?
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • N e m i
    katzon skrev 2011-03-02 08:30:22 följande:
    Idag är jag bara så himla lycklig över att vara gravid!!! Solig
    Jag är så tacksam över att det gick till slut och att det växer ett mirakel i min mage.

Igår fick jag höra bebisens hjärtljud och sparkar
    Det är verkligen på riktigt, så jäkla härligt!!!!!!
    Nu ska jag lägga all oro åt sidan och bara njuuuta av att vara gravid..

Kram på er! {#emotions_dlg.flower}
    Vilet härligt inlägg! Blir inspirerad, din lycka smittar av sig! Skrattande
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • M y

Hejhej tjejer,

Igår var vi på inskrivning och min BM är inte den sorts person som passar mig,personkemin stämde inte alls. Tråkigt,men tur att det finns fler och att man kan byta vilket jag tänker göra. Hon tittade i mina gammla journaler och upptäckte att jag inte blivit kallad tillbaka för ett cellprov som visade förändringar 2008 Förvånad Så hon tycker de ska ta ett nu innan v 15,sen går det inte. Själv vet jag inte om det är så klokt fast hon säger att det inte är någonn fara för fostret,men min magkänsla säger mig att jag inte ska göra det. Vill helst höra med någon annan också innan jag eventuellt gör det på fredag.
    Hur hade ni gjort?
    Lämnade så klart inte något blod (fick panik) så på Måndag när jag ska på KUB måste jag annars kommer de klassa mig som HIV positiv mm Fick även tid för RUK 14/4.

• She is Me
    M y skrev 2011-03-02 09:05:00 följande:
    Hejhej tjejer,

Igår var vi på inskrivning och min BM är inte den sorts person som passar mig,personkemin stämde inte alls. Tråkigt,men tur att det finns fler och att man kan byta vilket jag tänker göra. Hon tittade i mina gammla journaler och upptäckte att jag inte blivit kallad tillbaka för ett cellprov som visade förändringar 2008 Förvånad Så hon tycker de ska ta ett nu innan v 15,sen går det inte. Själv vet jag inte om det är så klokt fast hon säger att det inte är någonn fara för fostret,men min magkänsla säger mig att jag inte ska göra det. Vill helst höra med någon annan också innan jag eventuellt gör det på fredag.
    Hur hade ni gjort?
    Lämnade så klart inte något blod (fick panik) så på Måndag när jag ska på KUB måste jag annars kommer de klassa mig som HIV positiv mm Fick även tid för RUK 14/4.
    Tråkigt när det inte stämmer.  Jag skulle absolut tagit nytt prov, det ska vara helt okej till v14.  Lycka till med byta av BM och hoppas du får någon bättre....
    Google is my friend ♥
  • Mamma Tes
    Hejhej tjejer,

Hur hade ni gjort?
    Men herregud! Snacka om att brista i rutimerna. Självklart ska du ta ett nytt cellprov då det hade visat förändringar för 3 år sen. Inget snack om saken!!! Tänk om du inte gör det förrens bebben har kommit och så visar det sig att förändringarna finns kvar. Ju fortare man får bort dom desto bättre och har du tur så har dom försvunnit av sig själv. Take the test!
  • SannaM

Hej svejs i tråden,

tänkte att, vad tusan, har ju inte skrivit något på sjukt länge eller ens läst något faktiskt - så en hälsning är på sin plats!

Hur mår alla?

Jag är i vecka 14 nånstans (enligt senaste ultraljudet förra måndagen är jag i 13+3 idag, men enligt förra och min mens 13+0, 'är väl inte så noga ) och mår INTE bättre.

Usch, alla säger att nu ska man njuta av att man är gravid och glädjas och må bra - men vad gör man när man inte mår bra? Jag känner mig liksom otacksam Illamående, vansinnigt yr så att jag nästan svimmar hela tiden, magen skitkonstig och märkliga förkylningssymptom som jag inte vet om det är tecken på förkylning eller nåt annat, smådeppig... tröttheten har inte blivit bättre heller. Har lite mage i alla fall, och det är ju mysigt, och bara gåt upp 2 kilo vilket känns överkomligt.

Men puh, detta är inte roligt

• Ullis72
    Hejhej tjejer,

Hur hade ni gjort?
    Hej!!

Jag har gjort cellprov under alla mina 3 graviditeter och det är inte farligt alls enligt läkarna. Jag fick nämligen oxå besked att jag hade lätta cellförändringar, när jag tog mitt prov i december. Var hos en läkare på gynmottagningen som kolla i microskåp och sa att det inte var ngt farligt alls och i dom allra flesta fallen så väntar dom med att göra ngt tills efter förlossningen. Han tog dock ett nytt cellprov, men inget behövs göras under min graviditet. Jag är i V.12 nu. Var oxå orolig inför besöket men det gick jättebra!! Man kan göra cellprov efter v.15 men då inte av en barnmorska utan av en läkare.

Hoppas det går bra för dig oxå!!
  • betula
    SannaMac skrev 2011-03-02 10:41:19 följande:
    Hej svejs i tråden,

tänkte att, vad tusan, har ju inte skrivit något på sjukt länge eller ens läst något faktiskt - så en hälsning är på sin plats!

Hur mår alla?

Jag är i vecka 14 nånstans (enligt senaste ultraljudet förra måndagen är jag i 13+3 idag, men enligt förra och min mens 13+0, 'är väl inte så noga ) och mår INTE bättre.

Usch, alla säger att nu ska man njuta av att man är gravid och glädjas och må bra - men vad gör man när man inte mår bra? Jag känner mig liksom otacksam Illamående, vansinnigt yr så att jag nästan svimmar hela tiden, magen skitkonstig och märkliga förkylningssymptom som jag inte vet om det är tecken på förkylning eller nåt annat, smådeppig... tröttheten har inte blivit bättre heller. Har lite mage i alla fall, och det är ju mysigt, och bara gåt upp 2 kilo vilket känns överkomligt.

Men puh, detta är inte roligt
    Känner igen mig i mkt det du skriver. :( Illamåendet är överkomligt, men den skumma magen och just de där förkylningssymtomen gör mig tokig. Har sagt i över en veckas tid nu att det känns som jag kommr bli sjuk, men icke. Deppig som f-n är jag just nu med :( Vilket känns som jag är otacksam då jag ju egentligen är skitlycklig över Krypet.
  • Flisan79

SannaMac: kul att se dig i tråden. Har funderat lite på vart du tagit vägen men då du mådde så illa sist du skrev har jag antagit att det varit orsaken.

På tal om depp, är inne i en riktig depp period där jag undrar hur sjutton jag ska klara en unge till. Kanske har med att göra att hela familjen är syperförkylda och att mitt jobbsökande inte gått särskillt bra

• betula
    Flisan79 skrev 2011-03-02 11:34:55 följande:
    SannaMac: kul att se dig i tråden. Har funderat lite på vart du tagit vägen men då du mådde så illa sist du skrev har jag antagit att det varit orsaken.

På tal om depp, är inne i en riktig depp period där jag undrar hur sjutton jag ska klara en unge till. Kanske har med att göra att hela familjen är syperförkylda och att mitt jobbsökande inte gått särskillt bra
    Här är en till som kämpar m jobbsökande och det finns ju inget mer knäckande alltså! :(
Svar på tråden BF september 2011