• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • She is Me
    skomakarfrun skrev 2011-03-03 10:35:47 följande:
    Min BM bokade in RUL när vi var där, smidigt system. Hon verkade kunna komma in i systemet i mitt landsting. Så vi fick reda på vilken tid vi skulle få redan i v 10 eller så... 6/4 en månad kvar.
    Ja det verkar som att att vissa har det så, praktiskt att man kan boka så, för då kan man kanske styra tiden lite mer, om man har lättare en viss tid på dagen tex. Tycker att remissen borde dyka upp snart.... kan inte komma ihåg hur det var med de andra två....
    Google is my friend ♥
  • 83Lovika

Vecka 12+0 idag, tjohoo! En liten milstolpe.
    Lyssnade i några sekunder på hjärtat med dopplern, slog så fint så, nu när jag vet att h*n lever så kanske jag kan slappna av lite

• N e m i
    betula skrev 2011-03-03 10:28:51 följande:
    Vi har tid för RUL 8/4, så fram tills dess går vi väl mest och väntar gissar jag :) Just nu så väntar jag otåligt på att få känna bebis röra sig, men då det är första lär jag väl få vänta *suck* Än så länge INGENTING som jag skulle kunna ta för bebisrörelser :(
    Vi har också tid för Rul 8/4! Snart bara en månad kvar, eller 5 veckor! Hoppas tiden går fort! Längtar också efter att känna liten därinne! Hoppas det stämmer med att man brukar känna det i v 16 med andra barnet. Då är det snart dags!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • Shirley

Idag ska vi på ul! Har ju sett den lilla 2 gånger på vul förut men nu har den ju blivit mkt större, går in i v 15 nu i veckan. Har drömt om ul hela natten. :p både nervös, pirrig, rädd, förväntansfull och lycklig.

www.flerbarnsmamma.se väntar bebis 7
  • tstenius
    givinglife skrev 2011-03-03 10:15:43 följande:
    Jag har en tycka synd om mig själv dag.... hoppas den stannar vid idag.
    Mina fogar värker som attans, hinner inte med på jobbet för jag kan knappt röra mig samt att jag kan inte sitta, vilket innebär att jag inte hinner journalföra... Känner mig lite stressad och låg att gå o ha ont.
    Igår när jag gick från sovrummet till köket fastande jag halvvägs och kunde inte röra mig för det gjorde så nedrans ont, sambon fick komma och stödja mig så jag kunde resa mig upprätt och röra mig vidare.
    Har bälte, har fått anpassad stol på jobbet, tar inga långa promenader, följer råden jag brukar ge andra, får hoppas det inte blir så mycket värre för då blir det nog sjukskrivning...
    Uscha uscha, när väl illamåendet släppt så kom det annat :-S
    Precis som jag har det alltså, kan knappt gå, förra graviditeten gick jag med kryckor och var sjukskriven, lutar åt samma nu men vill verkligen inte bli sjukskriven.
  • She is Me

Nån som har erfarenhet av teutonia mistral och adaptern som man kan sätta på så att man kan ha akta gracos bilstol i den?  Ser nya mistral ut som de begagnade, har hittat en 08 som jag är sugen på

Google is my friend ♥
  • Ullis72
    velvet skrev 2011-03-03 10:41:08 följande:
    SÅ LYCKLIG!

Var precis på KUB och fick bästa resultat! Blev dessutom framflyttad 3 dagar! :D

bebis låg och sprattlade och sög på tummen! de som gjorde UL tyckte att h*n var väldigt livlig...
    GRATTIS!!! Vad härligt!! Hur gammal är du??

Är såå orolig för mitt KUB test på måndag!!!
  • Ellebellebi2010

13+6 idag! Tänkte på en sak häromdan, man går verkligen i väntans tider! Först var det att man skulle gå 12 fulla veckor, nu väntar jag på kallelse till RUL och att få göra det! När det väl är gjort så är det ju bara hälften kvar... Även om det kändes segt i början, så går det ju fortare nu känns det som!

• Sofiafia82

Virra: Då förstår jag verkligen den förtvivlade situationen ni står i. Om det blir så avvikande på allt så borde ju nåt vara galet tänker man, men det kanske det inte behöver vara ändå. Jag hade iof sig antagit att något var fel på fostret om jag fått det resultatet och jag hade nog valt abort. Men om man kämpat länge för att bli gravid hade man kanske valt en annan utväg.

• Renni

13+0 idag... Alltså vecka 14 då.. eller hur räknar ni veckorna?

Känns så underbart att äntligen har passerat den riskfyllda första veckorna. Nu väntar vi på att få känna bebisen sparka =)

Nu känner jag att jag börjar må mycket bättre, mår lite illa lite då & då bara. Men inga kräkningar!
    Har ligamentsmärtor men det får man se som positivt =)

Svar på tråden BF september 2011