• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • velvet

jag ska göra KUB-UL imorgon... SÅ HIMLA RÄDD att bebisen är död. :(

Har fortfarande lika mycket symptom som hela tiden, om inte mer. men är rädd ändå.

SNÄLLA lugna mig någon!!!

• She is Me
    Cornellia skrev 2011-03-02 13:20:23 följande:
    Det är ju det som är problemet, dom säger på FK att vi fört måste ta ut 180 dagar på lägsta nivå, sen så får han börja ta ut inkomstbaserad FP. Det är isf 6 månader, vilket känns väldigt surt, eftersom vi då måste ta typ 7 dagar i veckan i 6 månader, och då räcker inte dagarna.
    Ja nu läste jag informationen på FKs hemsida, gud vad knasigt. Har din inte jobbat något innan denna tjänsten han har nu då?
    Google is my friend ♥
  • Cornellia
    She is Me skrev 2011-03-02 13:30:04 följande:
    Ja nu läste jag informationen på FKs hemsida, gud vad knasigt. Har din inte jobbat något innan denna tjänsten han har nu då?
    Jo, han har sommarjobbat och så, men vi är inte säkra på att han inte har glapp. Och mi kan juh inte riktigt börja tjata på dem att utreda det redan nu.
  • She is Me
    Cornellia skrev 2011-03-02 13:33:29 följande:
    Jo, han har sommarjobbat och så, men vi är inte säkra på att han inte har glapp. Och mi kan juh inte riktigt börja tjata på dem att utreda det redan nu.
    Hoppas det löser sig, men det kanske vore bra om ni bokar tid med en handläggare, för att gå igenom vad som gäller, för att det ska bli bäst för er.  Om han pluggat med CSN-lån är ju det överhoppningsbar tid. man får ju försöka på alla sätt att få till det
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    velvet skrev 2011-03-02 13:21:16 följande:
    jag ska göra KUB-UL imorgon... SÅ HIMLA RÄDD att bebisen är död. :(

Har fortfarande lika mycket symptom som hela tiden, om inte mer. men är rädd ändå.

SNÄLLA lugna mig någon!!!
    Det kommer troligtvis gå hur bra som helst, du är ju inte i någon riskgrupp med tanke på ålder....  se det som en bonus att du får KUB annars hade du fått vänta till v18 -lycka till!
    Google is my friend ♥
  • malar87

Dom på FK är ju helt knäppa :D  När jag väntade dottern 2007 så fick jag problem. Jag var å prata med dom om min SGI jag jobbade 9 månader sen blev jag arbetslös och jag frågade då om arbetsförmedlingen om jag var tvungen att anmäla mig där och tanten i fråga säger nej då de kan du göra efter 6 månader var av jag blev lite tveksam. Gick hem å läste massor och då kom de fram att de va från första dagen som arbetslös storgråtandes gick jag tillbaka till FK och träffade en annan och hon sa ju som de va och jag grät men hon var så snäll och sa de att ta ut en föräldra dag den dagen som jag missade så va de okej..

Dom är rätt bra på att säga olika hela tiden det är inte okej dom borde ju veta vad som gäller annars kan man inte jobba där :D

• NornaB
    M y skrev 2011-03-02 09:05:00 följande:
    Hejhej tjejer,

Igår var vi på inskrivning och min BM är inte den sorts person som passar mig,personkemin stämde inte alls. Tråkigt,men tur att det finns fler och att man kan byta vilket jag tänker göra. Hon tittade i mina gammla journaler och upptäckte att jag inte blivit kallad tillbaka för ett cellprov som visade förändringar 2008 Förvånad Så hon tycker de ska ta ett nu innan v 15,sen går det inte. Själv vet jag inte om det är så klokt fast hon säger att det inte är någonn fara för fostret,men min magkänsla säger mig att jag inte ska göra det. Vill helst höra med någon annan också innan jag eventuellt gör det på fredag.
    Hur hade ni gjort?
    Lämnade så klart inte något blod (fick panik) så på Måndag när jag ska på KUB måste jag annars kommer de klassa mig som HIV positiv mm Fick även tid för RUK 14/4.
    Va dåligt att du inte blivit kallad!!! Jag tycker att du ska gå och göra ett, det vanliga cellprovetborstar dom bara lite på livmodertappen. Jag blödde inte ens sist. Men skulle jag behöva göra ett större ingrepp nu så väntar jag nog till efter förlossning. Jag hittar inte direkt nåt på nätet hur dom brukar göra när man är gravid och har cellförändringar... 
    Lycka till {#emotions_dlg.flower}
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • NornaB
    Ullis72 skrev 2011-03-02 10:54:39 följande:
    Hej!!

Jag har gjort cellprov under alla mina 3 graviditeter och det är inte farligt alls enligt läkarna. Jag fick nämligen oxå besked att jag hade lätta cellförändringar, när jag tog mitt prov i december. Var hos en läkare på gynmottagningen som kolla i microskåp och sa att det inte var ngt farligt alls och i dom allra flesta fallen så väntar dom med att göra ngt tills efter förlossningen. Han tog dock ett nytt cellprov, men inget behövs göras under min graviditet. Jag är i V.12 nu. Var oxå orolig inför besöket men det gick jättebra!! Man kan göra cellprov efter v.15 men då inte av en barnmorska utan av en läkare.

Hoppas det går bra för dig oxå!!
    Där fick jag ju lite svar på mina funderingar Jag är i vecka 13 nu och fick igår reda på att jag har fått tillbacka cellförändringar. Blev skrapad i juni förra året. Skönt och veta att dom inte gör några större ingrep när man är gravid. hade nog inte velat det.
  • betula
    v i r r a skrev 2011-03-02 12:49:34 följande:
    Hej alla! Trist uppdatering från mig. Har just gjort kub-ul. Hjärtat slår men risken att något är fel är 1:2... Stor nackspalt på 4,2 mm i v11+4. Ska in och göra moderkaksprov nu. Världen är upp och ner.
    Fy vad tråkigt. :( Chansen att det är bra är ju faktiskt lika stor som att det inte skulle vara bra. Och det behöver ju inte vara nåt jätteallvarligt fel heller! KRAM
  • NornaB
    v i r r a skrev 2011-03-02 12:49:34 följande:
    Hej alla! Trist uppdatering från mig. Har just gjort kub-ul. Hjärtat slår men risken att något är fel är 1:2... Stor nackspalt på 4,2 mm i v11+4. Ska in och göra moderkaksprov nu. Världen är upp och ner.
    Men va tråkigt Men som fler skriver, ni har 50% chans att allt är bra! Ska hålla tummarna hårt!! 
Svar på tråden BF september 2011