• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • mumia
    hanna elise skrev 2011-03-02 19:19:06 följande:
    Angående cellprov som jag ser att det skrivits om här i tråden.

Jag har aldrig blivit kallad till det (fyller 32 i maj) eller är det ngt man måste "begära" själv?
    Har inte tänkt på det förr, men nu blev jag lite nojjig eftersom jag aldrig gjort ngt.... :( 
    Säger som tidigare svarat: Det är rutin från det att man fyller 25. Skumt att du inte blivit kallad...

Själv hamnade jag dock mellan stolarna när jag bytte kommun och vårdcentral. hade cellföändringar vid första provet och blev sen inte kallad efter 3 år så jag tog själv kontakt efter ca 4 år. Då var proverna u.a.

Har klarat  mig utan Postafen idag....Åh hoppas det vänder nu!!
    Jolina är helt underbar!
  • v i r r a

Hej och tack söta ni!

Det blev inget moderkaksprov idag. Det gick inte att få någon bra vinkel för nålen. Därför måste vi vänta till på fredag. Ev får vi då svar på de tre vanligaste kromosomavvikelserna till på måndag redan.

Som jag har förstått det kan tjock nacke tyda på en rad andra problem och missbildningar än de tre vanligaste kromosomavvikelserna. Därför känner jag just nu att jag inte skulle bli ett dugg tryggare om moderkaksprovet i första ledet inte visar någon kromosomavvikelse. Tvärt om nästan. Om testet visar vad som är fel så har vi alla fall ett besked. Om testet inte visar något fel finns fortfarande en stor risk att något är allvarligt galet.... superjobbigt men en situation som jag, och vi, ändå visste att vi kunde råka hamna i om resultatet skulle vara dåligt.

Sofiafia82: Både blodprovet och nackspalten är avvikande. Vi fick samma risk för alla tre vanligaste kromosomavvikelser (1:2). Det är väl det som gör att det känns extra deppigt just nu - att inte "bara" ett av testen visade dåligt resultat utan att båda värdena man testar i blodet OCH nackspalten var avvikande.

Min fasa just nu är nog ändå att stå i vecka 18 utan klara besked men en utveckling som ger en risk på säg 30% sjukt, 70% friskt. Vad gör man då??? Vad skulle ni göra? Fast... det här är kanske inte rätt tråd att diskutera den frågan i och det förstår jag verkligen.

Over and out. Och på återseende.

• katzon

Virra: vilken otroligt tråkig situation ni har hamnat i! Jag kan tänka mig att det är många tankar som snurrar i huvudet Tills ni har fått alla provsvar så tänker jag fortsätta hålla tummarna o hoppas på det bästa!!!!

• She is Me
    betula skrev 2011-03-02 17:47:55 följande:
    Hmm...

Nu får ni hjälpa mig. Enligt www.pregnology.com/pregnancy/09/05/2011 så är jag i andra trimestern nu ju, men enligt FLs räknare så är jag inte det, trots samma datum på BF. När går man in i trimester 2? Och skall vi starta en ny tråd då tycker ni??
    på fl så ändras det mitt i vecka 14 typ 13+3 till trimister 2 för att om man delar 40 på 3 så blir det 13,3 veckor
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    jessii87 skrev 2011-03-02 19:15:13 följande:
    Någon som vet när man ska anmäla sig till försäkringskassan? Tar det lång tid med alla papper osv? Jag har nog tänkt söka havandeskapspenning från juli, när ska jag skicka in ansökan för det?
    du kan inte anmäla förren du skickat in moderskapsintyget som man får efter RUL
    Google is my friend ♥
  • KarolinaKlas

Hej på er!
    Vill ni lägga till mej, hänger gärna på här:)
    BF 15september (andra barnet)

/Karolina

• MrsMi

UL igår som visade en sprattlande bebis med tickande hjärta, men blev flyttad 9 dagar bak så nu är BF 2a oktober, men hänger nog kvar här iallafall :) Men i och med flytten var det för tidigt att ta proverna så det blir några mer besök framöver.

• hanna elise

Så less!!!!
    Inne på tredje dagen  med någon sorts magjsuka. Direkt jag äter minsta lilla får jag världens kramper i magen bara efter ngn minut. Och sen får jag springa på toa med hemsk diarée (ursäkta detaljerna)
    Så illamåendet från grav blir ju outhärdligt när man inte får i sig någonting.

Men inte kan väl bäbis fara illa av detta på ngt sätt?
    (har tappat 2,8 kg på 2 dygn så jag är nog rätt uttorkad snart tror jag.) Orkar ingenting :(  

• happyness0720

ska ha den 29 september, ganska sent.. :)
    blir första barnet men 2 graviditeten, fick missfall förra året i oktober.

Var på ultraljud för bara någon dag sedan och bebisen rörde sig för fullt, man såg händer som aldrig var stilla, såg nästan ut som bebisen klappade händer eller gjorde någon ramsa. det var otroligt.
    längtar extremt tills plutten kommer ut. den 10 mars ska jag tillbaka till MVC, längtar!

• betula

Andra trimestern idag! Yay, känns verkligen som en milstolpe!

På morgonen, innan jag går upp o äter frukost, kan man faktiskt se livmodern puta ut när jag ligger på rygg! Så fort jag reser mig "försvinner" den dock.

Svar på tråden BF september 2011