• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • M y

Har nu krystat mig igenom "en unge i minuten" fy tusan för att va med om akut K.snitt. Blev så sugen på lustgas,min bästa vänn.

• Flisan79

M y: ärligt talat inte särskillt ont alls. Inte värre än en nål i armen vilket jag inte har några problem med ( bara jag slipper titta)

Sen så har jag haft väldigt intensiva värkar utan större mellanrum så jag kämpade mest med att kunna ligga helt still trotts supervärkar. Ger inte mycket utrymme att tänka negativt om en liten nål i ryggen. Särskillt när man vet vilken lättnad det blir om den tar ordentligt

Jag har även gjort ett ryggmärgsprov under "nyktra" förhållanden och det kändes inte alls. Är ju i prinsip samma prosedur.

• NornaB
    M y skrev 2011-03-07 21:30:43 följande:
    NornaN: Det är nya avsnitt Måndagar 20.00 Ja, det e jätte skönt att det gick bra. När skulle du till CSK?

Jennypenny83: Jätteskönt, fast BM va danska *suck* men kul då jag tänkte på allt roligt från tråden idag.
    Jag ska till CSK både idag oh i mrgon I morgon KUB kl 13.45,

Idag ska jag dit med min yngsta son som snarkar jättemycket och kan knappt andas genom näsan. Så vi ska va hos öronläkaren kl 09.

Idag går jag in i vecka 14! tiden springer iväg!! 
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • NornaB

Ja som MY säger ligg inte ner hela tiden! Jag jar knappt kunnat ligga ner när jag haft intesiva värkar.
    Min första förlossning tog 48 timmar från vattenavgång och första svaga värk till han är ute. Var på sjukhuset hela tiden.   Andra förlossningen tog bara 9 timmar och va min bästa förlossning. där va jag på sjukhuset ca 6 timmar. Fick eda ca 20 minuter innan han va född, så den kunde jag struntat i!  Så vill jag att denna blir! Min tredje var mer dramatisk. Hade oregelbundna värkar i nästan ett dygn innan vattnet gick när vi va på sjukhuset. När hon skulle sätt skalpelektrod så kände hon att navelsträngen hade kommit med ner och klämts mellan bäcken och  bebis huvud. Då gick allt väldigt fort och jag sov gott när han föddes. Allt gick jättebra men jag hoppas verkligen att jag sipper bli snittad!

att se programmet fick mig att längta änu mer till förlossningen  {#emotions_dlg.flower}

• She is Me
    Ellebellebi2010 skrev 2011-03-07 21:41:59 följande:
    Jag tittar också "En unge..", är det så drygt som det verkar att ligga o vänta??
    Min första förlossning var ingen väntan alls....  åkte in för kontroll av ev vattenavgång, hade lite små värkar, blev hemskickad...  när vi stannade halvvägs hem på MC donalds för att äta kvällsmaten fick jag grymma värkar och vi åkte tillbaka in, då hade jag öppnat mig 9 cm på 1 timme. Sen drog mellanskedet ut, vad det nu heter men fem timmar senare och med hjälp av sugklocka hade jag en gosse i famnen. Så bara för att man är förstföderska så behöver det inte ta evigheter   Andra förlossningen ska vi inte tala om då fick jag värkar vid 12 maken hämtade mig 13.10  14.10 var vi inne på rummet på förlossningsrummet  lämnade urinprov, kopplade på CTG, hade fortf alla kläder på 14.20 fick jag ringa personalen för jag fick grymma värkar och14.37 kom tösen, BM hann inte ens ta fram lustgasen....  så jag är lite fundersam hur fort det kommer gå denna gången
    Google is my friend ♥
  • NornaB
    She is Me skrev 2011-03-08 07:43:34 följande:
    Min första förlossning var ingen väntan alls....  åkte in för kontroll av ev vattenavgång, hade lite små värkar, blev hemskickad...  när vi stannade halvvägs hem på MC donalds för att äta kvällsmaten fick jag grymma värkar och vi åkte tillbaka in, då hade jag öppnat mig 9 cm på 1 timme. Sen drog mellanskedet ut, vad det nu heter men fem timmar senare och med hjälp av sugklocka hade jag en gosse i famnen. Så bara för att man är förstföderska så behöver det inte ta evigheter   Andra förlossningen ska vi inte tala om då fick jag värkar vid 12 maken hämtade mig 13.10  14.10 var vi inne på rummet på förlossningsrummet  lämnade urinprov, kopplade på CTG, hade fortf alla kläder på 14.20 fick jag ringa personalen för jag fick grymma värkar och14.37 kom tösen, BM hann inte ens ta fram lustgasen....  så jag är lite fundersam hur fort det kommer gå denna gången
    Oj, där har det gått undan!! Vad olika det kan va!! {#emotions_dlg.flower}
  • She is Me
    NornaB skrev 2011-03-08 07:46:01 följande:
    Oj, där har det gått undan!! Vad olika det kan va!! {#emotions_dlg.flower}
    Ja det stämmer ju verkligen att ingen graviditet eller förlossning är lika dan, även om man vill tro det
    plus att båda mina har kommit tidigt. Första föddes 38+2 och andra 37+2 . Tycker det är så spännande denna gången för att se hur det blir. kanske går över tiden denna gången... hihi
    Google is my friend ♥
  • lillagreizn

Gud idag äre en bra dag :) Inatt någon gång kommer min älsklingen hem! Han har varit borta i 3 veckor och på dom veckorna har det skett riktiga förändringar med min mage :) Ska bli kul att se hans reaktion och sjukt härligt att ha han hemma så man kan slappna av och ta det lite lugnare :D

Hoppas alla får en härlig dag :D

• NornaB
    She is Me skrev 2011-03-08 07:49:54 följande:
    Ja det stämmer ju verkligen att ingen graviditet eller förlossning är lika dan, även om man vill tro det
    plus att båda mina har kommit tidigt. Första föddes 38+2 och andra 37+2 . Tycker det är så spännande denna gången för att se hur det blir. kanske går över tiden denna gången... hihi
    Nej jag har ju 3 helt olika! Jag har gått övet iden med de 2 första 9 och 10 dagar, minstingen är född dagen efter BF. 

• She is Me
    lillagreizn skrev 2011-03-08 07:51:45 följande:
    Gud idag äre en bra dag :) Inatt någon gång kommer min älsklingen hem! Han har varit borta i 3 veckor och på dom veckorna har det skett riktiga förändringar med min mage :) Ska bli kul att se hans reaktion och sjukt härligt att ha han hemma så man kan slappna av och ta det lite lugnare :D

Hoppas alla får en härlig dag :D
    åh vad skönt! jag hade inte överlevt utan min man i tre veckor {#emotions_dlg.flower}
    Google is my friend ♥
Svar på tråden BF september 2011