• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • CEEW
    N e m i skrev 2011-03-08 08:25:15 följande:
    Hej o välkommen!
    Jag känner igen ditt namn. Kanske var vi med i samma tråd förra graviditeten? Jag fick också MA i november! Kul att det gått bra för dig med ny grav! Nu håller vi tummarna!

Tack! Ja, det är mycket möjligt. Var med i juni-tråden tidigare. 
    Det har varit rätt jobbiga veckor för mig fram tills magiska V 12, då vi även fick se bebisen. 
    (Under helt andra omständigheter än "lyckliga", åkte in på akuten med riktiga smärtor i buken, efter koll och prover är det konstaterat en hejdundrandes uvi som gått upp mot njurarna....)

• Miniapa
    N e m i skrev 2011-03-08 09:19:02 följande:
    Spännande, ska också åka utomlands om två veckor. Till Teneriffa! Vart ska ni åka? Jag beställde från hm.com igår. Den har mamma-leggings. Det är också 20% på allt till ord pris till 16/3 om man ger rabattkob 9085. Tips!
    Tack för koden, har lagt in en beställning :)
  • She is Me
    Ullis72 skrev 2011-03-08 08:33:36 följande:
    Hej!!

Det gick jättebra på kub testet, hade jättebra värden, slipper FV såååå skönt!!!
    Är riktigt lycklig idag!!!
    åh vad skönt!!! HURRA!{#emotions_dlg.flower}
    Google is my friend ♥
  • Mamma Tes

När jag fick EDA gjorde det fruktansvärt ont och jag är verkligen inte spruträdd och tittar gärna då jag blir stucken i armvecket. Jag hade så täta värkar så blev förbannad då dom sa åt mig att sitta still. Lätt liksom! NOT! Tror dessutom att dom råkade sticka rakt i en nerv då det gjorde så ont och det strålade ut i sidan av ryggen. Sen justerade narkosläkaren lite och då blev det bättre. Men jag tyckte inte att det hjälpte nåt alls. Det enda som hände var att huden på magen domnade bort och det började klia hysteriskt sen efterå. Tror inte jag kommer ta det denna gången men får väl se hur desperat jag hinner bli. Då kanske jag ger det ett försök till.

Våran dotter föddes i vecka 32 så är lite orolig att det ska hända igen.  

• Flisan79

Tesan: tycker absolut du ska ge Eda en chans till. Första fölossningen tog den jättebra. Kunde tom sova en halvtimme. Vid andra tog den inte alls så fick tillslut en spinal ist. Tyvärr en aning sent samt att spinal innehåller morfin som jag är allergisk emot så det kliade över hela kroppen under utdrivningen.
    Den kan alltså ta väldigt olika men om den tar bra så är det som en gåva från ovan.

• betula
    Ullis72 skrev 2011-03-08 08:33:36 följande:
    Hej!!

Det gick jättebra på kub testet, hade jättebra värden, slipper FV såååå skönt!!!
    Är riktigt lycklig idag!!!
    VAd underbart! Vi alla i tråden behövde lite positiva resultat nu tror jag! Grattis!
  • betula
    hanna elise skrev 2011-03-08 09:01:40 följande:
    Jo, jag har sportlov i veckan, nice! :)

Det tror jag inte stämmer eftersom min BM har skrivit ut ett recept på vattenaktivitet till mej = att man simmar gratis på alla kommunenes badhus fram till förlossningen. 
    Det där låter ju verkligen toppen! Vart bor du om man får fråga?
  • Flisan79

Bäckenbotten har jag också funderat på då utdrivningen är det absolut värsta för mig. Förra fl skulle jag eg fått det men SÖS' läste aldrig min specjournal från pse så när vi nämnde det sa de att det inte behövdes för att då hade de satt spinalen. Jag skulle alltså ha både Eda och bäckenbottenbedövning eftersom att fl nr 1 hade traumatiserat mig så mycket. Med tanke på smärtan vid utrivningen även med spinal så kommer jag nog kräva komplitering denna gång. Ska gå på pse denna gång med (psykosociala enheten)

• MuM2girls

Jag kommer bara köra lustgas, gjorde det med dottern oxå. Blev igångsatt med nummer ett, de tog hål på hinnorna men då hände inget, men när de satte in värkstimulerandet droppet så rasa helvetet samman, men jag klara mig på lustgasen, fattar inte hur men om jag klara då ska jag klara denna gång med. Jag öppna mig från 3 cm-10cm på 2,5timme men det kändes som 30 minuter, man var ju i en annan värld pga lustgasen, hihi. JAg tyckte inte att när bebben kom ut gjorde något direkt ont, tyckte värkarna innan var dubbelt så hemska. Någon mer som har varit med om att det varit så? alla som jag hört säger ju att när ungen kommer ut så bränner det som f*n, men det kände inte jag direkt, hehe.

Svar på tråden BF september 2011