• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • sandqvist

Min man reser i jobbet så är han iväg 3 veckor är det kort tid :/ nu e han i Abu Dhabi i 5 veckor men denna gång får jag åka ner på semester dit :D sen ska han till New York i 6-7 veckor :(

• N e m i
    CEEW skrev 2011-03-07 11:02:04 följande:

Hej Hej!

Nu ger jag mig in i tråden efter att ha läst varenda inlägg sen första skrevs!
    Har varit extremt orolig för MF/MA då jag senast gick igenom ett i november.

Men vi fick se den lilla igår, så nu hoppas jag att oron går över till njutning.
    Är föressten i V 13 - 12+5 idag med ett BF den 13/9 enl. fl.

Hej o välkommen!
    Jag känner igen ditt namn. Kanske var vi med i samma tråd förra graviditeten? Jag fick också MA i november! Kul att det gått bra för dig med ny grav! Nu håller vi tummarna!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • Ullis72
    Jennypenny83 skrev 2011-03-07 11:58:54 följande:
    Lycka till idag då :) Kommer gå jättebra!! Bilden blir tydligare också med fylld blåsa, precis tvärtemot om man gör VUL.

Välkommen in Kien, skönt att allt var bra denna gången.
    Hej!!

Det gick jättebra på kub testet, hade jättebra värden, slipper FV såååå skönt!!!
    Är riktigt lycklig idag!!!
  • Jennypenny83
    Ullis72 skrev 2011-03-08 08:33:36 följande:
    Hej!!

Det gick jättebra på kub testet, hade jättebra värden, slipper FV såååå skönt!!!
    Är riktigt lycklig idag!!!
    Åhh vad skönt att höra :) Hoppas dagen fortsätter lika fint!

Jag håller på att förbereda inför en förmiddag i parken med picnic. Tänkte vi skulle ut och mata ankorna där :) Njuter i fulla drag av vårsolen.
  • hanna elise

ojoj va det skrivits i tråden det senaste dygnet.Tungan ute
    Jag såg inte "en unge i minuten" igår. KL 21 är alldeles för sent för mej, hihi.
    Men jag har spelat in det så nu blir det kaffe (som jag gillar igen!!) och att se det programmet.

Efter lunch ska vi åka till badhuset. Jag vet inte hur det är i andra landsting, men här får man simma och gå på vattengympa gratis under tiden man är gravid.Glad Jag hoppas att det gäller på kommunens tempererade utebad också. I såna  fall kommer vi att plaska runt där hela sommaren Skrattande 

• velvet
    hanna elise skrev 2011-03-08 08:54:04 följande:
    ojoj va det skrivits i tråden det senaste dygnet.Tungan ute
    Jag såg inte "en unge i minuten" igår. KL 21 är alldeles för sent för mej, hihi.
    Men jag har spelat in det så nu blir det kaffe (som jag gillar igen!!) och att se det programmet.

Efter lunch ska vi åka till badhuset. Jag vet inte hur det är i andra landsting, men här får man simma och gå på vattengympa gratis under tiden man är gravid.Glad Jag hoppas att det gäller på kommunens tempererade utebad också. I såna  fall kommer vi att plaska runt där hela sommaren Skrattande 
    fan vad avis jag blir på dig nu! kaffe, tv, bad... själv sitter jag och häckar på jobbet som jag känner att jag börjar bli mer och mer ointresserad av. någon annan som också känner så?

jag har hört att det inte är bra att simma/bada när man är gravid, men det kanske inte stämmer?

vi har ganska mycket i friskvårdbidrag och jag vet inte vad jag ska utnyttja det på!
  • hanna elise

Jo, jag har sportlov i veckan, nice! :)

Det tror jag inte stämmer eftersom min BM har skrivit ut ett recept på vattenaktivitet till mej = att man simmar gratis på alla kommunenes badhus fram till förlossningen. 

• Jennypenny83
    velvet skrev 2011-03-08 08:59:45 följande:
    fan vad avis jag blir på dig nu! kaffe, tv, bad... själv sitter jag och häckar på jobbet som jag känner att jag börjar bli mer och mer ointresserad av. någon annan som också känner så?

jag har hört att det inte är bra att simma/bada när man är gravid, men det kanske inte stämmer?

vi har ganska mycket i friskvårdbidrag och jag vet inte vad jag ska utnyttja det på!
    Jag har hört/ läst precis tvärtom. Om man har fått hjälp genom IVF, brukar det skulla gå några veckor innan man får bada pga infektionsrisk. Annars är ju simning/ vattengympa ideellt, eftersom belastningen inte blir så stor på leder ocg fogar.
  • N e m i
    jessii87 skrev 2011-03-06 14:37:20 följande:
    Någon som vet vart man kan köpa lite kortare gravid leggings eller liknade? Ska nämligen åka utomlands om 2 veckor o behöver lite sommarkläder...Har bara långa gravid leggings o de kommer bli alldeles för varma..Jag tycker tyvärr utbudet att mammakläder är under all kritik. Finns inte mycket snyggt.... Någon som har bra tips på snygga mammakläder? =))
    Spännande, ska också åka utomlands om två veckor. Till Teneriffa! Vart ska ni åka? Jag beställde från hm.com igår. Den har mamma-leggings. Det är också 20% på allt till ord pris till 16/3 om man ger rabattkob 9085. Tips!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • velvet
    hanna elise skrev 2011-03-08 09:01:40 följande:
    Jo, jag har sportlov i veckan, nice! :)

Det tror jag inte stämmer eftersom min BM har skrivit ut ett recept på vattenaktivitet till mej = att man simmar gratis på alla kommunenes badhus fram till förlossningen. 
    precis! det låter ju som att vattenaktiviteter vore bra!
Svar på tråden BF september 2011