• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79
    malar87 skrev 2011-03-08 19:56:30 följande:

Jag har fått foglossning nu tror jag. kom inte upp ur soffan utan att gråta. kan man ha de så tidigt jag är i v 11+0 idag?

Absolut...tyvärr . Men det kan gå över om man har tur eller komma då och då. Du får hoppas på det bästa,

Skrev ju tidigare att jag misstänkte foglossning för ett par dagar sedan. Efter googlande är jag nu säker på att det var det. Höll i sig 2 dagar så tror det berodde på storstädning och tvättning. Får tänka på det  fortsättningen.
  • Jennypenny83

Jag har RUL d. 28/4, är i v. 20+ några dagar då. Här väntar de helst tills man gått 20 fulla veckor, då chansen för att se allt de ska är så mycket större.
    Med sonen fick jag dock en tid på 19+1, det var en BM som räknat fel. Men vi kunde se allt iaf.

Jag hade känningar av foglossning för ett par veckor sedan, men det har lugnat sig igen tack och lov.
    Lite illamående igen imorse, men resten av dagen har jag mått prima.
    Var i parken med sonen + mormor och matade ankor, lekte på lekplatsen, kollade på en traktor och en lastbil och beundrade dagisbarnen som också var i parken. Sonen var helt salig och skulle absolut inte med hem haha... Efter god fika, babysim och kvällsmat hos mormor sover han nu sött. Jag hade tänkt mig att göra det samma nu faktsikt...

• M y
    Flisan79 skrev 2011-03-08 00:18:21 följande:
    M y: ärligt talat inte särskillt ont alls. Inte värre än en nål i armen vilket jag inte har några problem med ( bara jag slipper titta)

Sen så har jag haft väldigt intensiva värkar utan större mellanrum så jag kämpade mest med att kunna ligga helt still trotts supervärkar. Ger inte mycket utrymme att tänka negativt om en liten nål i ryggen. Särskillt när man vet vilken lättnad det blir om den tar ordentligt

Jag har även gjort ett ryggmärgsprov under "nyktra" förhållanden och det kändes inte alls. Är ju i prinsip samma prosedur.
    OK,för mig handlar det inte om smärtan när jag tänker på nålar utan att den ska in i min hud. Så med tanken på att man får 2 st vid eda skrämer mig mer än alla värkar tillsammans. Ville mest höra hur det känns att få lokalbedövning i ryggen.
  • M y
    MuM2girls skrev 2011-03-08 10:50:47 följande:

Jag kommer bara köra lustgas, gjorde det med dottern oxå. Blev igångsatt med nummer ett, de tog hål på hinnorna men då hände inget, men när de satte in värkstimulerandet droppet så rasa helvetet samman, men jag klara mig på lustgasen, fattar inte hur men om jag klara då ska jag klara denna gång med. Jag öppna mig från 3 cm-10cm på 2,5timme men det kändes som 30 minuter, man var ju i en annan värld pga lustgasen, hihi. JAg tyckte inte att när bebben kom ut gjorde något direkt ont, tyckte värkarna innan var dubbelt så hemska. Någon mer som har varit med om att det varit så? alla som jag hört säger ju att när ungen kommer ut så bränner det som f*n, men det kände inte jag direkt, hehe.

Min första tog 22 tim totalt körde med lustgas och minns en brännande känsla just när axlarna kom ut.
    Nr 2 tog 8 tim totalt, värkarna avstannade men efter att ha fått värkstimulerande kom han ut även denna gången hade jag enbart lustgas.Kände dock ingen brännande känsla.
    Så,jag är nästan 100 på att jag inte kommer att ta annat denna gången heller.
  • M y

På tal om foglossningar : Inatt vaknade jag av fruktansvärd smärta på höger sida då jag skulle väda mig,sen försökte jag ändra ställning men det hjälpte inte. Efter ett tag släppte det,men jag va helt paralyserad där ett tag.
    Fler som har upplevt detta,kan inte minnas att det var så sist jag hade foglossning.

• She is Me

Var gjorde det ont My? Jag brukade få ligament smärtor just vid vändning. Känns som det låser sig och gör skitont i några minuter.

• Tekla78

Flisan, är oxå inskriven på södra BB och födde där för 2 år sedan. Min förlossning startade 23/12 runt 21-tiden med vad jag trodde var att jag kissade på mig. Sprang till toan och det kom litegrann. bM sa att det troligen var vattnet som gick, men sonen åkte ner och täppte till så att det inte kom så mycket vatten. Värkarna som kom strax därefter var svaga, men relativt regelbundna. Vilade, ringde BB efter midnatt, badade och åkte nog in vid 01.30. Var då öppen 3-4cm. Vi försökte vila/sova, men hur lätt är det med värkar och förväntan? Öppnade mig relativt snabbt, men sen ville han inte halka ner sista biten. Ville så gärna ha ut bebisen, så jag trodde/låtsades att jag hade krystvärkar. När jag sen fick värkstimulerande fattade jag att det verkligen inte var det jag hade haft! Krystvärkarna är det häftigaste jag varit med om. Ont, javisst - så man håller på att gå av, men vilka urkrafter kroppen har!!! Bebisen var stressad så det blev sugklocka tillslut. Kl. 17.28 föddes han, på julafton! De 8 min som de var borta med bebisen för att frigöra luftvägarna (min man följde med ut och kollade) var nog de längsta 8 minutrarna i mitt liv!

• Tekla78

Jag är i 11+6 nu. Igår kväll kom en (ursäkta) slemsträng med blod i. Då jag skulle resa över dagen m jobb ringde jag sjukvårdsupplysningen och kollade, som kopplade ihop det med samlag dagen innan. Jag skulle inte oroa mig om jag mådde bra och det inte kom mer blod. Nu när jag kom hem efter resan kom det rosa på pappret och jag har mycket mer molvärk än jag haft tidigare :-S Tänkte ringa imorgon och kolla upp med MVC. Uscha, hoppas allt är som det ska. Har inte kännt rörelser de senaste dagarna heller som jag kännt tidigare. På måndag 14/3 är planen KUB. På tal om trötthet har jag varit otroligt trött. Tror att det möjligtvis börjar släppa lite nu. Har nickat till ordentligt vid skrivbordet några gånger

• Tekla78

My, usch låter inte skönt! She is me, vad är det för skillnad på fogar och ligament? Har alltid trott att det var samma, men nu efter att ha varit med i denna tråd förstår jag att det inte är det. Kan få ont någon gång typ i ljumsken om jag vänder mig för hastigt i sängen. Är det ligament, kanske?

• Tekla78

Ursäkta att det inte blev några radbrytningar i mina texter. Trodde att det skulle bli det...

Svar på tråden BF september 2011