• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Mliic

Mio anser jag är både pojk och flicknamn:) det är kort och bra och väldigt fint!!

Jag har inte fått tid till UL än:/ tycker det tar sån tid.. Går in i v 16 snart eller 15 fulla!! Hoppas det blir snart.
    Såg att några hade tid i v 20? Är inte det lite sent?
    En väns mamma jobbar som BM och jag brättade för henne att sist fick jag göra UL i v19 och det tyckte hon var sent. Men det beror ju säkert på vilket landsting man är med i!!

• She is Me

Min mamma heter Rosa :) när jag var i tonåren så höll vi på att tramsa oss om att mamma var med i komunal. På natten hade jag legat och ropat i sömnen : rosa är med i Koooo-muuuunal! Vad mamma skrattade åt mig :)

• She is Me

Mlic: du kanske ska ring BM och kolla så att remissen inte är på villovägar. I regionskåne är det Ul mellan v 18+ till 20+ jag har fått i v18+ med mina två första och fick tid förraveckan och kommer va i v 19+ denna gången.

• lovenotyou

jag gjorde mitt första ul i v 12 har nästa i vecka 18.. :)

• lillagreizn

när jag ringde och bokade ul så fanns det en tid när jag var i v.18 men det tyckte barnmorskan där var tidigt.
    Men nu har tiden blivit ändrad pga nå verksamhetsförändringar och då har jag när jag är i v.19 istället.

• hanna elise

jag har inte fått någon kallelse till UL än. Går in i v 15 på måndag. Tycker den borde komma snart så jag hinner hitta någon vikarie för mej på jobbet just den timmen. Om det behövs alltså.

För övrigt så är jag som en helt ny människa nu. Trötthet och illamående är som helt bortblåst, känner itne av fogarna längre heller.
    Så jag borde vara jätteglad och njuta, men istället är jag nojjig och orolig att grav avstannat :(.
    Men jag försöker slå bort de tankarna så gott det går.

• Wahlma

Vi har med pratat namn, Majken eller  Jack tror jag vi har som  förslag...

• hadhouda

Halloj halloj allihopa i tråden.
    Hur mås det??
    Är det bara jag som inte slipper detta hemska illamående.
    Själv är jag i vecka 13 och tycker illamåendet är värst eftermiddag och kväll..

• Flisan79

Ni som känner "sparkar". Hur ofta känner ni?

Jag kan känna jättetydligt ibland men sen går det flera dagar mellan till nästa gång. Ibland känner jag en enstaka buff men då är det ju svårt att veta säkert att det var bebben. Antingen har den intensiva sprattelstunder så sällan och sover mest resterande tid. Eller så gillar den att ligga med benen innåt...hmm...

• katzon

Jag känner också med flera dagars mellanrum! Det borde nog vara normalt, det beror nog helt hur bebisen ligger. Jag känner oftast på samma sida faktiskt

Svar på tråden BF september 2011