• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • skomakarfrun
    Sofiafia82 skrev 2011-03-10 20:41:14 följande:
    Idag fick jag tid till RUL och det blev den 6/4. Kommer då vara i v 18+1.
    samma dag som mig =) nu längtar vi eller hur Skrattande
    lilla ärtan, stanna där du är
  • hanna elise
    Flisan79 skrev 2011-03-10 18:43:51 följande:
    Du kanske har bakåtlutad livmoder. Då är det svårt att känna.
    Det kan kanske vara så.

Kan den ändras,?
    Har för mej att BM sa förra grav att min livmoder kändes så tydligt så tidigt sist. Jag låg högt på "magkurvan" fram till ca v 20 då planade det ut. (Bm trodde att det var tvillingar då) Sen i slutet av grav låg jag på medelkurvan.
    Det tolkade jag som att min livmoder var framåtlutad, men det kanske bara är så att den ligger ovanligt högt liksom.

(nu när jag gjorde UL i v 11 sa läkaren " vi börjar med att kolla hur många det är", det sa just efter att han hittat livmoderkanten, men jag tänkte inte så mkt på det då) 

Jag kan nämligen känna en kant ca en cm över naveln, men den kanten är liksom precis mellan bilring ett och två Tungan ute. Så jag vet inte om det bara är det jag känner.  Men det kanske är livmodern då?

• Flisan79
    hanna elise skrev 2011-03-10 21:09:56 följande:
    Det kan kanske vara så.

Kan den ändras,?
    Har för mej att BM sa förra grav att min livmoder kändes så tydligt så tidigt sist. Jag låg högt på "magkurvan" fram till ca v 20 då planade det ut. (Bm trodde att det var tvillingar då) Sen i slutet av grav låg jag på medelkurvan.
    Det tolkade jag som att min livmoder var framåtlutad, men det kanske bara är så att den ligger ovanligt högt liksom.

(nu när jag gjorde UL i v 11 sa läkaren " vi börjar med att kolla hur många det är", det sa just efter att han hittat livmoderkanten, men jag tänkte inte så mkt på det då) 

Jag kan nämligen känna en kant ca en cm över naveln, men den kanten är liksom precis mellan bilring ett och två Tungan ute. Så jag vet inte om det bara är det jag känner.  Men det kanske är livmodern då?

Nej det tror jag inte

Tror nog du kanske inte är så duktig på att känna vad som är vad om man baserar det på det du skrivit. Hoppas du inte tar illa vid dig. Kankse det är som du skrivit i slutet att den snarare är hög. Mycket högre än du trott helt enkelt och att du letat en kant för långt ner. När jag är kissnödig är min vid naveln och jag är ändå ganska lång. Låter inte orimligt.
  • superlizza

Jag har för mig att oavsett om den lutar framåt eller bakåt så reser den sig ju längre man går i grav. Men nackdelar vs fördelar finns de mest myter vad jag vet. Kan väl annars vara att de e svårare att sätta in spiraler om den e mycket vallfärdas. Men de känns ju inte som något problem för närvarande hi hi hi :)

• Sofiafia82
    skomakarfrun skrev 2011-03-10 20:44:38 följande:
    samma dag som mig =) nu längtar vi eller hur Skrattande
    Jajamensan det gör vi!
  • Ellebellebi2010
    Flisan79 skrev 2011-03-10 16:31:02 följande:
    Ni som känner "sparkar". Hur ofta känner ni?

Jag kan känna jättetydligt ibland men sen går det flera dagar mellan till nästa gång. Ibland känner jag en enstaka buff men då är det ju svårt att veta säkert att det var bebben. Antingen har den intensiva sprattelstunder så sällan och sover mest resterande tid. Eller så gillar den att ligga med benen innåt...hmm...
    Just nu känner jag några gånger i veckan, men aldrig under längre perioder. Det kommer oftast på kvällen, när jag ligger i sängen.
  • M y

Nu är jag hemkommen från Akuten,tog bara 5 tim *suck*

Imorse när jag gick upp kände jag att det var blött i pyjamasbyxorna,en del blod och vätska och när jag torkade mig kom det mer. Då det va brunt och jag inte hade ont va jag ganska så lugn,sen på eftermiddan kom det mer så jag åkte in. Men allt såg bra ut,hjärtat slog så fint så och de sa att det va troligt att det är den gammla blödningen jag haft som komit ut.
    Så nu är jag öm efter gymbesöket och VUL,fy va de ska trycka på ens mage,men klart värt allt så att man kan vara lugn.

• trivsamma forandringar
    M y skrev 2011-03-10 22:54:50 följande:

Imorse när jag gick upp kände jag att det var blött i pyjamasbyxorna,en del blod och vätska och när jag torkade mig kom det mer. Då det va brunt och jag inte hade ont va jag ganska så lugn,sen på eftermiddan kom det mer så jag åkte in. Men allt såg bra ut,hjärtat slog så fint så och de sa att det va troligt att det är den gammla blödningen jag haft som komit ut.
    Så nu är jag öm efter gymbesöket och VUL,fy va de ska trycka på ens mage,men klart värt allt så att man kan vara lugn.

Oj, vad skönt att höra att allt såg bra ut med bebisen!
    Jobbigt att tillbringa så många timmar på akuten, hoppas du kan känna dig lugn o sova gott nu!
  • Flisan79
    M y skrev 2011-03-10 22:54:50 följande:

Vad jobbigt och vad skönt

Tur att blödningen inte hade med bebben att göra. Förhoppningsvis slipper du väl mer blod nu om allt kom ut?
Svar på tråden BF september 2011