• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • N e m i
    Flisan79 skrev 2011-03-11 09:15:50 följande:
    Vaknade på helt fel sida idag Skrikandes. Är sååå sur och har mest lust att lägga mig igen men vet att jag skulle ångra mig sen. Örk dessa humörsvängningar. Är nog mitt jobbigaste gravtecken just nu faktist.

Tror jag ska dra och unna mig ett par mammatights och kanske någon tröja...*snyft*
    Jag känner helt igen mig med humöret! Det hade jag inte förra graviditeten. Har nog inte skrikit o surat så här mycket i hela mitt liv som jag gjort senaste månaderna! Känner inte igen mig själv. Sen lugnar man ner sig o försöker låta trevlig emellanåt, haha! Tycker det borde ge med sig snart!

Hoppas på min leverans från hm idag, med nya mammakläder. (Som säkert inte passar än!) *snyft* 
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • Flisan79
    N e m i skrev 2011-03-11 09:35:25 följande:
    Jag känner helt igen mig med humöret! Det hade jag inte förra graviditeten. Har nog inte skrikit o surat så här mycket i hela mitt liv som jag gjort senaste månaderna! Känner inte igen mig själv. Sen lugnar man ner sig o försöker låta trevlig emellanåt, haha! Tycker det borde ge med sig snart!

Hoppas på min leverans från hm idag, med nya mammakläder. (Som säkert inte passar än!) *snyft* 
    Samma här, har inte varit en sån här "bitch" de andra graviditeterna. Skumt!
  • betula

Idag är jag låg och ledsen. Idag skulle min älsade hund, som jag flaskade upp, ha fyllt 7 år. Istället är det idag 4 månader sen vi avlivade honom. :( Han hade ledproblem och fick ett fantastiskt liv trots veterinärens utdömning redan vid 18 månaders ålder, men fan vad jag saknar honom idag!!

• givinglife

Hemma med en magsjuk tjej idag... jag är sjuk (ont ihalsen, lätt feber), karln på jobbet, dotra pigg som en lärka efter en hel natt med kräkningar, hur nu det är möjligt... Har behållit mat i 3 timmar nu (eller ja macka med smör och lite kex o vatten), hoppas det var en snabbsläng!

Min mage känns så stor, när jag ligger ner på morgonen (och är kissnödig) kan jag känna den precis under naveln, som en hård klump... men är det möjligt att den ligger så högt i v15?
    Man känner sig lite som en bluff på dagarna när man har jättemage o sen lägger sig på rygg så är bara lite av magen kvar .

My: va skönt att allt ser bra ut.

Betula: Fint att ni fick så mycket bra tid med vovven. Sorgligt att han var tvungen att lämna världen tidigt. Skickar en kram

Vår kisse som vi lämnade bort för någon vecka sedan har fått ett underbart hem, hos min brors svärföräldrar, ute på landet och massa uppmärksamhet, ingen liten tjej att "konkurrera" med. Hon ligger tom och vilar och tvättar min brors hund när de kommer på besök, hon har aldrig gillat henne när de varit på besök hos oss .

• Flisan79
    givinglife skrev 2011-03-11 11:02:23 följande:
    Hemma med en magsjuk tjej idag... jag är sjuk (ont ihalsen, lätt feber), karln på jobbet, dotra pigg som en lärka efter en hel natt med kräkningar, hur nu det är möjligt... Har behållit mat i 3 timmar nu (eller ja macka med smör och lite kex o vatten), hoppas det var en snabbsläng!

Min mage känns så stor, när jag ligger ner på morgonen (och är kissnödig) kan jag känna den precis under naveln, som en hård klump... men är det möjligt att den ligger så högt i v15?
    Man känner sig lite som en bluff på dagarna när man har jättemage o sen lägger sig på rygg så är bara lite av magen kvar .

My: va skönt att allt ser bra ut.

Betula: Fint att ni fick så mycket bra tid med vovven. Sorgligt att han var tvungen att lämna världen tidigt. Skickar en kram

Vår kisse som vi lämnade bort för någon vecka sedan har fått ett underbart hem, hos min brors svärföräldrar, ute på landet och massa uppmärksamhet, ingen liten tjej att "konkurrera" med. Hon ligger tom och vilar och tvättar min brors hund när de kommer på besök, hon har aldrig gillat henne när de varit på besök hos oss .
    Joda, min livmoder är uppe vid naveln nu även utan kissnödiget. Den har vuxit mycket senaste veckan.
  • SannaM

Har läst ikapp lite i tråden, puh, mycket!

Nästan hemskt att säga det, men blir mest ledsen över att det liksom råder så positiv stämning här, att alla verkar så glada och funderar på namn, känner buffar och har växande magar. Nog därför jag håller mig lite borta.

Jag mår typ bara skit, känner mig skitdeppig, gråter flera gånger om dagen, mår illa, är sugen på att äta men vill ändå inte äta eftersom allt har äcklig eftersmak och jag känner mig plufsig och ful och kan liksom inte alls glädjas - eller ens tro på - att det ska komma ut en liten bebis om ett halvår. Nu har jag dessutom varit sjuk i nästan två veckor och hemma från jobbet de senaste dagarna, kan inte träna, inte träffa folk och är så vansinnigt jäkla skittrött hela tiden, yr och konstig, men har svårt att sova.

Kanske fel ställe att skriva sånt här negativt på, men kände att jag ville

• M y

Go´middag,

Inatt drömde jag hemska drömmar,antagligen bearbetade hjärnan gårdagen. Vågade knappt gå på toa men det va lugnt när jag väl gick.

Har även fått resultat på KUB 1:11699, är lättad och tar det som ett bra resultat fast det inte är 1:20000.Anser att det är 11399 över de 300 och det är mycket.Nu ska jag inte oroa mig mer utan se fram emot RUL och hoppas att det ser bra ut då också.

Ska ut i det fina världen,önskar er alla en solig dag.

• lillagreizn
    She is Me skrev 2011-03-11 09:11:29 följande:
    visst är det skönt att inte dra in magen längre....
    Haha ohhjah!
  • Mamma Tes
    M y skrev 2011-03-11 12:07:08 följande:

Go´middag,

Inatt drömde jag hemska drömmar,antagligen bearbetade hjärnan gårdagen. Vågade knappt gå på toa men det va lugnt när jag väl gick.

Har även fått resultat på KUB 1:11699, är lättad och tar det som ett bra resultat fast det inte är 1:20000.Anser att det är 11399 över de 300 och det är mycket.Nu ska jag inte oroa mig mer utan se fram emot RUL och hoppas att det ser bra ut då också.

Ska ut i det fina världen,önskar er alla en solig dag.

Det där ÄR ju ett jättebra resultat!!! För att man ska på 20 000 krävs ju först och främst att man är i rätt ålder och vikt. Nä sluta oroa dig!!
  • Mamma Tes
    betula skrev 2011-03-11 10:42:04 följande:
    Idag är jag låg och ledsen. Idag skulle min älsade hund, som jag flaskade upp, ha fyllt 7 år. Istället är det idag 4 månader sen vi avlivade honom. :( Han hade ledproblem och fick ett fantastiskt liv trots veterinärens utdömning redan vid 18 månaders ålder, men fan vad jag saknar honom idag!!

Tråkigt Han pussar dig säkert från hundhimmlen Hjärta
Svar på tråden BF september 2011