• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • MuM2girls

Fy i morse höll jag på att svimma 4 gånger på jobbet, hade ätit en banan vid 05.30 sedan brukar jag äta frukost på jobbet vi 09, men vid 08.00 så blev jag helt svimfärdig kroppen bara skrek på mat. Så det blev en tidig frukost, men sedan efter falukorvsmackan och tet så mådde jag prima hela dagen:D

Angånede namn: Mina namn får ingen låna eller ta, fattat!!!! hihi.
    Pojke: Conner eller Tino (lutar nog åt conner)
    Flicka: Ellie eller Cindi men vi har inte rikigt bearbeteat tjej namnen ännu, så det kommer säkert fler förslag framöver:D

Ska ju Passa med min dotter Nicoles namn med:D vilket jag tycker dessa gör!!
    Vill gärna ha lite internationella namn:D

• Flisan79
    katzon skrev 2011-03-10 17:10:28 följande:
    Jag känner också med flera dagars mellanrum! Det borde nog vara normalt, det beror nog helt hur bebisen ligger. Jag känner oftast på samma sida faktiskt
    Skönt att höra..man är ju som en nervbulle Försöker tänka på att man satt gränsen där man bör känna varje dag vid v 26 och det är ju en bra bit kvar till dess.
  • JosieSaasta
    hadhouda skrev 2011-03-10 16:26:38 följande:
    Halloj halloj allihopa i tråden.
    Hur mås det??
    Är det bara jag som inte slipper detta hemska illamående.
    Själv är jag i vecka 13 och tycker illamåendet är värst eftermiddag och kväll..
    Kan ju meddela dig om att du är inte ensam, har mått ruskigt illa de senaste veckorna! Är i vecka 12 nu så det börjar iaf avta smått men mår fortfarande illa om nätterna när jag ska sova, mindre trevligt iaf!
  • hanna elise
    Flisan79 skrev 2011-03-10 17:12:41 följande:
    Skönt att höra..man är ju som en nervbulle Försöker tänka på att man satt gränsen där man bör känna varje dag vid v 26 och det är ju en bra bit kvar till dess.
    Jag tyckte att jag kände bebben flera gånger i vecka 12.
    Men sen dess har jag inte känt ngt alls. Det + att jag slutat må illa osv + att jag inte kan känna min livmoder gör ju att man oroar ihjäl sej. suck! 
  • Mamma Tes

Todiloo nu är vi hemma! Det gick jättebra och vi är jätteglada! För det första så var bebben jättealert och låg och skuttade, sköt ifrån med benen och bonkade in i väggarna där inne och så viftade den med armarna och vinkade till oss BM fick vänta ut bebben för att kunna mäta nåt, den var så vild

Risken för trisomi 21 (downs) var 1:12 912 och för trisomi 18 & 13 var den 1:20 000. Man kan inte få bättre värde än 20 000. 

Underbart! Lyckorus! Tjollahopp!!!! DDD

• Flisan79
    Mamma Tes skrev 2011-03-10 17:45:06 följande:
    Todiloo nu är vi hemma! Det gick jättebra och vi är jätteglada! För det första så var bebben jättealert och låg och skuttade, sköt ifrån med benen och bonkade in i väggarna där inne och så viftade den med armarna och vinkade till oss BM fick vänta ut bebben för att kunna mäta nåt, den var så vild

Risken för trisomi 21 (downs) var 1:12 912 och för trisomi 18 & 13 var den 1:20 000. Man kan inte få bättre värde än 20 000. 

Underbart! Lyckorus! Tjollahopp!!!! DDD
    Härligt!!!
  • rubin

Jag förstår inte hur ni gör för att känna livmodern.
    Jag är i v13 nu och borde inte även jag kunna känna den, men jag tycker magmusklerna är i vägen. 

• Flisan79
    rubin skrev 2011-03-10 18:00:50 följande:
    Jag är i v13 nu och borde inte även jag kunna känna den, men jag tycker magmusklerna är i vägen. 
    Man måste ligga på rygg och slappna av. Känns lättare om blåsan är full. V 13 med första barnet är det ändå inte säkert att man känner.

Tänkte sätta in bilder i magtråden lite senare då jag ligger ner. Man ser tydligt var livmodern är och bilden som är tagen i min egen synvinkel visar att den lutar åt höger.

Ha i åtanke att jag snart går in i v 16, att korten är tagna på morgonen innan kissning och det är tredje graviditeten.
  • betula
    Jag började känna min i v 13 tror jag (är mitt första barn). Mitt tips som gjorde det klart enklast att hitta den var att ligga på rygg på morgonen innan jag gått upp och kissat och känna efter de. Absolut lättast at hitta var den då jag fått orgasm innan då livmodern blev betydligt hårdare i samband m det ;)

Nu är jag i v 15 och ser den tom när jag ligger på rygg på mornarna. Nu väntar jag otåligt på att få känna bebis röra sig, men jag lär nog få vänta ett tag till gissar jag....
  • hanna elise
    Jag fattar inte heller (är i v 14). Känner den varken om jag ligger eller står oavsett hur kissnödig jag är.
    men var glad att det är muskler ivägen, här är det mest bara fläsk...Tungan ute 
Svar på tråden BF september 2011