• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • M y
    trivsamma forandringar skrev 2011-03-10 22:57:15 följande:
    Oj, vad skönt att höra att allt såg bra ut med bebisen!
    Jobbigt att tillbringa så många timmar på akuten, hoppas du kan känna dig lugn o sova gott nu!
    Ja,det är jätte skönt. Imorse grät jag i oanik och nu när jag fick se hjärtat grät jag igen fast av glädjen.Behöver sova minst 12 tim som det känns nu
    Flisan79 skrev 2011-03-10 22:58:10 följande:
    Vad jobbigt och vad skönt

Tur att blödningen inte hade med bebben att göra. Förhoppningsvis slipper du väl mer blod nu om allt kom ut?
    mm,blodet är relaterat till graviditeten men den var framför livmodershalsen innan. Om allt kom ut vet man inte,men jag vill då inte se mer blod där nerifrån förren i september då bebis kommer ut.
  • She is Me

Fy vad jobbigt My, men vad bra att du fick det hela undersökt och att allt var bra med bebisen.

• emizz

Hej allihop en till här med Bf 25 September. Det blir vårt andra barn så jag är väldigt lycklig Skrattande

• NornaB
    M y skrev 2011-03-10 22:54:50 följande:

Nu är jag hemkommen från Akuten,tog bara 5 tim *suck*

Imorse när jag gick upp kände jag att det var blött i pyjamasbyxorna,en del blod och vätska och när jag torkade mig kom det mer. Då det va brunt och jag inte hade ont va jag ganska så lugn,sen på eftermiddan kom det mer så jag åkte in. Men allt såg bra ut,hjärtat slog så fint så och de sa att det va troligt att det är den gammla blödningen jag haft som komit ut.
    Så nu är jag öm efter gymbesöket och VUL,fy va de ska trycka på ens mage,men klart värt allt så att man kan vara lugn.

Åhh, vad jobbit med en blödning! Men väldigt skönt att att va okej! {#emotions_dlg.flower}
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • She is Me
    lillagreizn skrev 2011-03-11 08:18:25 följande:
    Nu har vi offentliggjort det :) Härligt att slippa dölja det längre! WIIIIIIE :D
    visst är det skönt att inte dra in magen längre....
    Google is my friend ♥
  • Flisan79

Vaknade på helt fel sida idag Skrikandes. Är sååå sur och har mest lust att lägga mig igen men vet att jag skulle ångra mig sen. Örk dessa humörsvängningar. Är nog mitt jobbigaste gravtecken just nu faktist.

Tror jag ska dra och unna mig ett par mammatights och kanske någon tröja...*snyft*

• rubin
    hanna elise skrev 2011-03-10 18:25:25 följande:
    Jag fattar inte heller (är i v 14). Känner den varken om jag ligger eller står oavsett hur kissnödig jag är.
    men var glad att det är muskler ivägen, här är det mest bara fläsk...Tungan ute 
    Det är mmest fläsk här oxå men under det har jag faktiskt magmuskler :)
    Jag får väl ge den några veckor och göra ett nytt försök att känna den.
  • She is Me

Var på BVC med lilltjejen idag, hon är två och hennes fontanell har fortfarande inte vuxit ihop, någon som varit med om det. Vi får remiss till specialläkare nu för att kolla upp det.

Sen ska jag åka till min mormor i eftermiddag, hon ligger inför döden....  har slutat att äta och dricka så man vet inte hur många dagar till hon lever. Hon fyller 99 år i maj, så det är ju en respektabel ålder och vi har väntat på att detta skulle ske, då hon varit ganska dålig de senaste åren.... känns så sorgligt..... men jag måste få träffa henne en sista gång....

Om vi får en flicka så vill jag att hon ska få hennes namn som mellan namn,  Snöfrid. mormor kommer från norge. Blir det en pojke så ska han troligt vis få heta Engle i mellannamn, för det är ett namn som min mormor tyckte mycket om.

Google is my friend ♥
  • NornaB
    Flisan79 skrev 2011-03-11 09:15:50 följande:
    Vaknade på helt fel sida idag Skrikandes. Är sååå sur och har mest lust att lägga mig igen men vet att jag skulle ångra mig sen. Örk dessa humörsvängningar. Är nog mitt jobbigaste gravtecken just nu faktist.

Tror jag ska dra och unna mig ett par mammatights och kanske någon tröja...*snyft*
    Lite shopping får en alltid på bra humör, så det gör du rätt i  

Ja, dom där svängningarna i humöret kan va jobbiga ibland!  Själv vaknade jag med en dundrande huvudvärk. Har ofta det när jag jobbat kväll. Gillar inte kvälls jobb. Igår va jag på jobbet från 12-22.... Lite drygt. Men nu har jag 3 dagars helg!!! Och barnen kommer idag igen efter en vecka hos sin pappa. Så det är en underbarar helg  
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
Svar på tråden BF september 2011