• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • velvet

Om det blir en tjej så har vi dessa förslag: Noelle, Valentina, Judit, Lily, Bianca, Elise, Iris eller Ines.

Och om det blir en kille (vilket jag tror!) så har vi: Bastian, Fabian eller Albert.

• N e m i
    Tekla78 skrev 2011-03-09 17:47:38 följande:
    Hej, hej. Då hoppar jag också av denna tråden då. Var på gynakuten på SÖS idag och fick ett tråkigt besked. Embryot slutade växa i v 7 och läkaren såg inget tickande hjärta tyvärr.

Alla sköterskor/barnmorskor jag pratade med innan var helt cool-lugna eftersom de tyckte det var helt normalt med blödningar och inget jag skulle oroa mig för. Ingen jag pratade med tyckte att jag skulle utesluta sex i framtiden (alltså när de fortfarande trodde att jag var gravid) och de jag pratade med misstänkte alltså inte missfall.

Så hoppas jag inte skrämt er till att inte ha sex, för det hade alltså inget med mitt missfall att göra.
    Blir skrapning på fredag...

Jag är såklart jätteledsen, men det går upp och ner. Trots allt har jag en superfin son som sitter här i soffan bredvid mig. Jag och maken är överens om att försöka igen så snart det går. Så småningom hoppar jag in i en ny tråd!

Lycka till allihop och kram på er! Kanske kikar in lite då och då och tittar på lite fler ultraljudsbilder ;)
    Beklagar verkligen! Skönt att du har din lilla kille att trösta dig med! Det var verkligen något som höll mig uppe vid mina MA. Kan precis som många andra säga att chanserna att bli gravid igen efter skrapning är ju till din fördel! För mig tog det 2 månader. Efter förra MA, utan skrapning tog det 2 veckor!
    Lycka till imorgon! Personligen tyckte jag skrapningen var helt okej och inte otäckt!
    Hoppas du hör av dig om hur det går med framtida plus!! 
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • velvet
    Syster Bettan skrev 2011-03-10 09:16:27 följande:
    Kub-ul imorgon..... Börjar bli duktigt nervös.....
    Det var det roligaste jag varit med om! Jag var dock också jättenervös innan, men kände någonstans i magen att det skulle gå bra. :)
  • Flisan79
    hanna elise skrev 2011-03-10 09:00:35 följande:
    Mio är så fint.Skrattande Min man är jättebestämd på att det ska bli det namnet på bäbisen. Det finns en hake bara.... han vill bara att bäbisen ska heta MIO om det blir en tjej ;)

Så där får vi nog fortsätta diskutera.

Överhuvudtaget så har vi massa tjejnamn och inte ett enda killnamn (som vi är överens om iaf) 
    Har adrig tänkt på Mio som ett tjejnamn men tycker faktist att det var jättesött. Känns faktist mer och mer könsneutralt ju mer jag tänker på det...typ som Kim.

Vi har ett tjejnamn som vi hade förra gången men som inte passade när Lovisa kom ut. Det är ett speciellt namn som jag kommer suga ett tag till på och är så pass "udda" att jag håller på det ett tag
  • Flisan79

Älskar för övrigt namnet Rosa men min dumme karl vääääägrar sen han fick reda på att många associerar det med kossor Tungan ute

• hanna elise

Den första Mio vi kom i kontakt med (för ca 10 år sedan) var en jättesöt tjej på 2 år. Så för mej kan det vara både ett tjej och killnamn. Men för maken som aldrig träffat ngn annan Mio kan absolut inte tro att även en kille kan heta så :)

Vår dotter heter förresten Maja, så man vill ju hitta ett namn som matchar mot det också.

• lillagreizn
    Flisan79 skrev 2011-03-10 09:28:44 följande:
    Älskar för övrigt namnet Rosa men min dumme karl vääääägrar sen han fick reda på att många associerar det med kossor Tungan ute
    Hehe karlar är som roliga ibland! Jag vill då ha samiska namn på mina barn men där vägrar min karl i sten.
    Men eftersom båda har samiskt ursprung så äre det en självklarhet för mig, så vi får se hur vi lyckas lösa det dära.

I värsta fall får vi välja varsitt ett samiskt & ett annat namn.
  • NornaB
    Flisan79 skrev 2011-03-10 09:28:44 följande:
    Ja, jag har några kossor på jobbet som heter det, men Elvira & Ida (mitt namn) är oxå vanliga konamn hos oss
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
Svar på tråden BF september 2011