• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Skrutt74

Många av oss som gjort lyckade KUB i dagarna. Ska försöka njuta lite nu och släppa några av alla orosmoln som hänger över en...

• NornaB
    M y skrev 2011-03-11 12:07:08 följande:

Go´middag,

Inatt drömde jag hemska drömmar,antagligen bearbetade hjärnan gårdagen. Vågade knappt gå på toa men det va lugnt när jag väl gick.

Har även fått resultat på KUB 1:11699, är lättad och tar det som ett bra resultat fast det inte är 1:20000.Anser att det är 11399 över de 300 och det är mycket.Nu ska jag inte oroa mig mer utan se fram emot RUL och hoppas att det ser bra ut då också.

Ska ut i det fina världen,önskar er alla en solig dag.

Härligt med så bra resultat på KUB  
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • givinglife

Nu har jag äntligen fått kallelsen till RUL, 30 mars är det dags, kommer enligt mig vara 17 fulla veckor då... enligt bm 18+5... hon räknar från mitt missfall som senaste mens, jag från när jag tror mig veta jag hade ägglossning (oxå en av 2 gånger vi faktiskt fick till det under månaden ).

Vi valde bort KUB, det blir första gången vi får se vårt underverk, längtar så

• M y
    NornaB skrev 2011-03-11 15:05:17 följande:
    Härligt med så bra resultat på KUB  
    Ja,jätte härligt med tanken på gårdagen och att jag slapp tänka på detta också över helgen. Har inte njutit ett dugg denna graviditeten,men ska börja fr.o.m idag.
    Jag tänker som så att  man inte får 1:20 000 innebär det ju inte att risken för allt annat som kan hända ökar,eller att ett högre resultat minskar risken då detta bara handlar om just  Downs syndrom och inget annat samt att resultatet inte är 100 % utan 90 %.
  • NornaB
    M y skrev 2011-03-11 16:24:28 följande:
    Ja,jätte härligt med tanken på gårdagen och att jag slapp tänka på detta också över helgen. Har inte njutit ett dugg denna graviditeten,men ska börja fr.o.m idag.
    Jag tänker som så att  man inte får 1:20 000 innebär det ju inte att risken för allt annat som kan hända ökar,eller att ett högre resultat minskar risken då detta bara handlar om just  Downs syndrom och inget annat samt att resultatet inte är 100 % utan 90 %.
    Va skönt att du kan börja njuta av din graviditet nu!! Allt går ju framåt med stormsteg! Gravid{#emotions_dlg.flower}

På söndag går jag in i vecka 15!!! Tiden har gått så sanslöst fort! På torsdag ska jag till BM för inskrivnig och då bokar vi nog in tid för RUL inte långt kvar! Så härligt

Nu ska vi köra in till Max och äta lite hamburgare till middag Jag orkar inte laga nån mat  
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Flisan79
    She is Me skrev 2011-03-11 13:48:47 följande:
    Vilka får 1:20 000 eg?  är ni över 30 hur mkt väger man?
    jag fick 1:3800 och tyckte det var väldigt bra....  så jag bara fundrar lite utan prov och Ul hade jag 1:280 tror jag
    Kan svara jag med som fått det resultatet vid båda mina KUB.

KUB 1 skulle jag fylla 30 och vägde runt 62 kg, 175 cm
    KUB 2 ska fylla 32 (i juli) och väger ca 62 kg, lika lång som sist

Jag röker inte
  • mumia
    rubin skrev 2011-03-10 18:00:50 följande:
    Jag förstår inte hur ni gör för att känna livmodern.
    Jag är i v13 nu och borde inte även jag kunna känna den, men jag tycker magmusklerna är i vägen. 
    Ha ha grattis!! Här är fläskvalken i vägen
    Jolina är helt underbar!
  • syltvessla

Äntligen tid för RUL! fick tide den 19 april, men fick ändra den tiden idag, efgersom min sambo inte kunde då... så nu ska jag den 13 april istället... hon jag pratade med idag, sa att det kanske var för tidigt och fick kanske göra ett till efter det... men jag kommer ju vara i V.19 då. (18+2)..
    Det är väl inte tidigt??

• Flisan79

Syltvessla: v 19 låter ju hur normalt som helst. Vissa gör ju så tidigt som v 17.
    Å andra sidan kan du ju nästan hoppas så att du får se plutten 2 ggr

• kantarellkisse
    SannaMac skrev 2011-03-11 11:19:56 följande:
    Har läst ikapp lite i tråden, puh, mycket!

Nästan hemskt att säga det, men blir mest ledsen över att det liksom råder så positiv stämning här, att alla verkar så glada och funderar på namn, känner buffar och har växande magar. Nog därför jag håller mig lite borta.

Jag mår typ bara skit, känner mig skitdeppig, gråter flera gånger om dagen, mår illa, är sugen på att äta men vill ändå inte äta eftersom allt har äcklig eftersmak och jag känner mig plufsig och ful och kan liksom inte alls glädjas - eller ens tro på - att det ska komma ut en liten bebis om ett halvår. Nu har jag dessutom varit sjuk i nästan två veckor och hemma från jobbet de senaste dagarna, kan inte träna, inte träffa folk och är så vansinnigt jäkla skittrött hela tiden, yr och konstig, men har svårt att sova.

Kanske fel ställe att skriva sånt här negativt på, men kände att jag ville
    Usch det låter riktigt riktigt pissigt... Jag har varit sjuk ett par gånger under graviditeten vilket är rätt eländigt när jag inte får ta något ordentligt för att lindra det. Men även när jag inte är sjuk känner jag mig sjuk, som att termostaten inte riktigt är iordning. Däremot har jag i övrigt inga direkta tecken på att vara gravid. Alls. Utom bristen på mens och andfåddheten. Har du pratat med bm om hur dåligt du mår, det är förmodligen bara en annan sida av det som andra beskriver som ilska och hormonhäxehumör, men det är ju ändå bäst att prata m det... tänker jag.

Känslan av att vara ful känner jag dock igen. Jag gillar inte alls att kroppen förändras och att jag når ännu högre höjder av pluffsighet. Det får gärna bli gravidit nu och inte bara tjockis. För att göra det riktigt jobbigt håller jag på med en TV-dokumentär och fick precis reda på att de behövde mer material. Och jag känner bara "inte nu" för att jag ser så pluffig ut i kroppen. Men men... det hör väl tyvärr till
Svar på tråden BF september 2011