• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • sockerslav
    sockerslav skrev 2011-03-13 19:51:53 följande:
    Jag tränar på gym 2-3 ggr i veckan, igår var jag på ett 75 minuter långt spinningpass med schlagertema. Hur kul som helst! Självklart kör jag inte på max, men har tänkt att hålla igång så länge jag orkar. Förra graviditeten rörde jag knappt på mig nåt alls, så det är precis tvärtom denna gången.

Jag tror man vinner mycket på att motionera både under graviditet, förlossning och eftervård. 
    Det där lät ju lite konstigt. Menade förstås inte att man ska motionera under förlossningen. Ni förstår säkert vad jag menar!  
  • betula
    Mamma Tes skrev 2011-03-13 19:57:49 följande:
    Jag kände fladder med dotter som började i v. 14. Som om du föreställer dig en fisk i magen som viftar med stjärtfenan Nu har jag känt samma redan i vecka 10 men den senaste veckan är det jättelätta små buffar istället. Som hela minibebben hoppar till där inne <3

Fast det jag känner känns mkt starkare än något som jag skulle beskriva som "fladder" eller fiskfena...
  • trivsamma forandringar

Dags för KUB-test för mig imorgon förmiddag! Usch, det är lite pirrigt!
    För mig som väntar första barnet kommer det bli helt obeskrivligt att få en förhoppningsvis livlig bebis inne i magen.
    Hade svårt att förstå att jag var gravid de första veckorna då jag inte hade fler symptom än ömma bröst, o lite molvärk i magen. Men det är sånt jag är van att ha lite då o då, så inget märkvärdigt med det för min del.

De senaste veckorna har magen växt. Jag är JÄTTEYR och blir alldeles gasig i magen när jag äter och mår samtidigt illa. Så nu tror jag nog att jag är gravid...
    Hade ett missfall i våras, så jag hoppas verkligen att det går vägen nu, och att vi kan bli lite mindre oroliga efter morgondagen!
    Är dessvärre orolig för att vi åker dit för tidigt, är i vecka 12+1 imorgon enligt beräkningarna hos BM. Men jag har en cykel som är 35 dagar, så jag tror det kan skilja en vecka ungefär, då är det ju precis på gränsen för att kunna göra KUB.
    Men jag berättade som det var när jag ringde o bokade tiden, o det var hon som föreslog tiden imorgon...

Håll tummarna för mig! =)

• betula
    trivsamma forandringar skrev 2011-03-13 22:15:43 följande:
    Dags för KUB-test för mig imorgon förmiddag! Usch, det är lite pirrigt!
    För mig som väntar första barnet kommer det bli helt obeskrivligt att få en förhoppningsvis livlig bebis inne i magen.
    Hade svårt att förstå att jag var gravid de första veckorna då jag inte hade fler symptom än ömma bröst, o lite molvärk i magen. Men det är sånt jag är van att ha lite då o då, så inget märkvärdigt med det för min del.

De senaste veckorna har magen växt. Jag är JÄTTEYR och blir alldeles gasig i magen när jag äter och mår samtidigt illa. Så nu tror jag nog att jag är gravid...
    Hade ett missfall i våras, så jag hoppas verkligen att det går vägen nu, och att vi kan bli lite mindre oroliga efter morgondagen!
    Är dessvärre orolig för att vi åker dit för tidigt, är i vecka 12+1 imorgon enligt beräkningarna hos BM. Men jag har en cykel som är 35 dagar, så jag tror det kan skilja en vecka ungefär, då är det ju precis på gränsen för att kunna göra KUB.
    Men jag berättade som det var när jag ringde o bokade tiden, o det var hon som föreslog tiden imorgon...

Håll tummarna för mig! =)
    Vi gjorde KUB i v 11+1 enligt beräkningarna på ul:et. Visst sa de typ att vissa saker var den för liten för att vis kulle kunna se, men att mäta nackspalten var inte svårt (bortsett från att liten vred o vände på sig o inte ville vara m då ;) )
  • trivsamma forandringar
    betula skrev 2011-03-13 22:26:23 följande:
    Vi gjorde KUB i v 11+1 enligt beräkningarna på ul:et. Visst sa de typ att vissa saker var den för liten för att vis kulle kunna se, men att mäta nackspalten var inte svårt (bortsett från att liten vred o vände på sig o inte ville vara m då ;) )
    Okej. Ja, från vecka 11 + 1 kan man göra KUB tror jag. Men det är ju ganska stor chans att jag lika gärna kan vara i vecka 10 +4 eller så. Vad gör de då?

Jag tog blodprov till testet redan den 28 feb vid inskrivningen hos BM. De kanske måste göra testet en viss tid efter att de tagit blodprovet också...?! 

Jaja, är jag där för tidigt så kanske de gör ett VUL för att göra klart hur långt gången jag är och sen får en ny tid. Bättre för tidigt än för sent iallafall...
  • Flisan79
    betula skrev 2011-03-13 17:13:44 följande:
    Hmm... Ja beskrivningen m nåt som kanske snurrar sig runt livmodern skulle jag kunna köpa för känslan jag har. Dock skulle jag verkligen inte våga säga att jag känner buffar/sparkar (så som jag tror de skall kännas :P ). Längtar tills jag vågar säga säkert att jag känner liten, vilket jag inte gör nu. Dock VET jag att det är nåt m livmodern jag känner, där tvekar jag inte alls.
    Jag tror inte du ska snöa in på hur andra känner. Jag har aldrig heller tyckt att det påminner om fisksprettel, fjärilar eller kolsyrabubbel vilket är vanliga jämförelser. Dels är man olika känslig och dels så uppfattar man nog olika.

Njut av det du känner ist. Det är din bebis hur det än känns
  • Cornellia
    Flisan79 skrev 2011-03-13 14:32:27 följande:
    sen v 14 har det blivit mer som buffar och nu upplever jag det som minisparkar. Typ som någon petar med ett finger på magen men inifrån.
    Så har jag känt nu senaste veckan. Men "fingret" som petar gör ont! Kan det vara bebisen, eller är det något annat?
  • betula
    Flisan79 skrev 2011-03-13 23:00:56 följande:
    Jag tror inte du ska snöa in på hur andra känner. Jag har aldrig heller tyckt att det påminner om fisksprettel, fjärilar eller kolsyrabubbel vilket är vanliga jämförelser. Dels är man olika känslig och dels så uppfattar man nog olika.

Njut av det du känner ist. Det är din bebis hur det än känns
    Hihi

Ja du har väl rätt. Min bebis! Så himla häftigt att skriva bara ju :) Lustigt det där, ibland går det liksom bara upp för en att det verkligen är en liten bebis man går o bär på! Hjärta Och på något vis så ger den sig till känna nu m då uppenbarligen ;)
  • Flisan79
    Cornellia skrev 2011-03-13 23:13:18 följande:
    Så har jag känt nu senaste veckan. Men "fingret" som petar gör ont! Kan det vara bebisen, eller är det något annat?
    Svårt att säga men kan, kan det väl. Man är ju i regel ganska öm runt livmodern i ligamenten och äggstockarna är tryckömma (fick jag veta hos gyn) så om den sprattlar så den kommer åt på ömma punkter kan det väl vara så. Mina teorier iaf
  • Cornellia

Oj.

Inatt har jag suttit och pillat ihop en inköpslista till bebisen. Det är mycket prylar man "behöver" skaffa!!

Svar på tråden BF september 2011