• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Thegran
    CEEW skrev 2011-03-19 10:19:00 följande:

Är nääästan säker på att jag kände av Liten igårkväll! Har känt lite konstiga rörelser tidigare i veckan men har "skyllt" på tarmar och sånt. Men sen igår är jag 100 % säker! Så mysigt. Är i V 14+3 nu med första barnet.

Annars känner jag av lite molvärk till o från, ibland i livmodern och ibland i underlivet?
    Har också fått lite lätt huvudvärk de senaste 3 dagarna och ömheten i brösten börjar släppa det värsta greppet om mig.
    Tät i näsan och kokheta fötter för jämnan! Magen börjar synas nu också.
    Vilka symptom känner ni av numera?

Jag har börjat få mage, som syns rätt ordentligt.
    mår illa, får kvälvningar när jag borstar tänderna (kräks tom ibland, konstigt symtom men hade så när jag väntade dottern också), extremt trött, ömma bröst, molvärk och värk i ligamenten.
  • Nattis02

jag mår med illa när jag borstar tänderna.. Det är skitjobbigt..

• Sofiafia82

Välkommen Tessa! Angående Järnvärde så hade jag 106 i v 6 trots att jag tog järntabletter redan då. Tar alltid järntabletter eftersom jag ligger lågt hela tiden. Sen när jag var på inskrivningen i v 14 hade det gått upp till 121! Har nog aldrig haft så högt, men bm sa att en del får högre Järnvärde under graviditeten. Mamma hade likadant som jag. Idag blir det ingen skidåkning för mig pga olyckan igår. Är helt blåslagen, men utan brutna ben :)

• Mamma Tes
    Thegran skrev 2011-03-19 09:11:03 följande:

Hej, får man hoppa in här?

är gravid i v.13, bf 27 sept. Andra barnet, har en dotter på snart 2.5 år.

Hej och välkommen! Känner igen dig från thailandtråden
  • betula

Ni m dåliga järnvärden och som får kämpa m massa järntillskott vet ni att tex c-vitamin kan hjälpa till upptaget av järn? Kanske finns det en brist där med vilket gör att enbart järntillskottet inte riktigt räcker? Bara en tanke.

Tycker min livmoder är hård och sammandragen ganska så ofta och mycket faktiskt. Är det helt ofarligt? Det är inte så det gör ont, men ibland kan det kännas lite obehagligt. Borde jag prata m BM?

• Flisan79
    betula skrev 2011-03-19 11:04:08 följande:
    Ni m dåliga järnvärden och som får kämpa m massa järntillskott vet ni att tex c-vitamin kan hjälpa till upptaget av järn? Kanske finns det en brist där med vilket gör att enbart järntillskottet inte riktigt räcker? Bara en tanke.

Tycker min livmoder är hård och sammandragen ganska så ofta och mycket faktiskt. Är det helt ofarligt? Det är inte så det gör ont, men ibland kan det kännas lite obehagligt. Borde jag prata m BM?
    Japp, och att mjölk hindrar upptaget så det bör undvikas i närheten av intaget.

Tyckte min rand på magen var på väg upp för några veckor sedan men det har inte hänt något mer. Kanske det inte blir någon denna gång. Hade ju med töserna och även de har fått små ränder på sina magar

Nä, nu måste jag kasta mig iväg till tvättstugan och hoppas det finns en tvättid nu på stört...off i go!
  • Anna4

Nu sägs det ju att det är en myt att mjölk skulle hindra järnupptaget. Skönt tycker jag eftersom jag gillar mjölk till blodpudding! :)

• Flisan79
    Anna4 skrev 2011-03-19 11:31:15 följande:
    Nu sägs det ju att det är en myt att mjölk skulle hindra järnupptaget. Skönt tycker jag eftersom jag gillar mjölk till blodpudding! :)
    Hmm...hoppas du har rätt för jag vill helst ta tabletten på morgonen och jag dricker i prinsip mjölk med te (ist för tvärt om ) och kan inte leva utan det...typ.

Fixat en tvätt nu, underbart. Är typ en på miljonen att det finns tid dagtid en lördag.
  • mymy

Åååh jäkla foglossning.... I vi som ska flytta denna o nästa helg....:( får stå ut. Den är inte så kraftig än så det får gå... Men det molvärker...

• dea
    mymy : Jag tycker inte alls att du ska få/känna några skuld känslor för att du tänker så ang ett friskt barn. Själv tänker jag lika dant,man ska ju faktist orka ta hand om ett barn med tex kromosomfel, det kräver ju dock lite mer av en än vad ett sk friskt barn gör. Jag har själv kommit fram till att jag skulle inte orka det,fast jag vet att dessa personer är helt underbara(jobbar som personlig assistent åt en som är multihandikappad,har gjort det i 14 år )
    Jag tycker det är upp till var och en person vad man känner för det,ingen annan än du själv kan ju säga om du ska orka med att ta hand om ett hanikappat barn hela livet.
    kram{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BF september 2011