• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Sofiafia82
    trivsamma forandringar skrev 2011-03-18 19:20:50 följande:

JIPPI!!! =)

Jag har nu fått klart från Försäkringskassan att jag kommer få graviditetspenning under hela graviditeten pga arbetsförbud från läkare och arbetsgivare. Gud så skönt!
    Det är i princip första gången jag är i kontakt med försäkringskassan och det gick förvånandsvärt smidigt. Man har ju hört så mycket konstigt så jag hade inte förväntat mg detta...
    Fick till o med pengar från och med den dagen jag stannade hemma, eftersom jag visste om riskerna med att vara gravid på mitt jobb. Detta trots att inte alla papper var inne förrän 14 dagar senare. Helt fantastiskt!
    Nu kan jag pusta ut och veta att jag får stanna hemma med betalning fram till september/oktober.

Firar med lite saltlakris! =P

Grattis, vad kul! Man känner sig ju alltid lite lugnare och gladare om man vet att man får en inkomst. Kan vara ett riktigt stressmoment annars och allra helst nu när man ändå inte mår på topp alltid :)
  • skomakarfrun

jag tror att jag känner min livmoder nu, är i v 15 och den är några (typ 5 cm ovanför blygdbenet) däremot så känns det konstigt när jag trycker på den, det ilar nästan. Är det normalt?
    Jag känner av min livmoder varje dag, att den ömmar och molar, är det normal?
    Känns ju inte direkt som några spökveckor. Jag känner ju att något händer i kroppen, men nu bli jag orolig att något är fel för det verkar på vissa av er som att ni inte känner något?

lilla ärtan, stanna där du är
  • Sofiafia82
    trivsamma forandringar skrev 2011-03-18 20:16:09 följande:
    Usch, stackare! Då får du sköta om dig. Ska väl iallafall inte vara någon fara för din bebis att du föll har jag förstått, de ska tåla en hel del därinne!

Du kanske kan ta Big-Brother Sannas plats inne i Big brother huset nu då när du har Botox läppar haha
    Haha precis jag ser ut som sanna-ankan nu =)
    Nej det ska inte vara nån fara att ramla nu när magen är så liten och bebisen är omgiven av så mycket fostervatten. BM sa att det är lugnt att ramla fram till de sista 2-3 månaderna i graviditeten då det kan sätta igång en förtidig förlossning.
  • N e m i

Sökte lite om tidiga sammandragningar. Det verkar som att om man har mycket sammandragningar eller att dem gör ont så kan det vara farligt. Tydligen kan man ha uvi om man har mycket sammandrgningar, vilket också kan vara farligt.

♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥ scrapheart.blogspot.com
  • Anna4

Kikar lite här ibland, vet inte om jag skrivit något... Har varit på några vul pga oro o får olika datum varje gång med de flesta ligger i slutet av september :) Hoppar emellan sep o okt trådarna :)

• Flisan79
    skomakarfrun skrev 2011-03-18 20:37:18 följande:
    jag tror att jag känner min livmoder nu, är i v 15 och den är några (typ 5 cm ovanför blygdbenet) däremot så känns det konstigt när jag trycker på den, det ilar nästan. Är det normalt?
    Jag känner av min livmoder varje dag, att den ömmar och molar, är det normal?
    Känns ju inte direkt som några spökveckor. Jag känner ju att något händer i kroppen, men nu bli jag orolig att något är fel för det verkar på vissa av er som att ni inte känner något?
    Jag känner av min livmoder från och till. Känner ofta som ÄL smärta i äggstockarna. Många som är i spökveckorna har nog egentligen lite symtom bara det att man blivit av med det värsta så det känns så mycket normalare.

Allt du beskriver låter helt normalt och långt ifrån alla har några spökveckor alls.
  • She is Me

Trivsamma förändringar; vad arbetar du med? Och skönt att det gick så smidigt med G P.

• Ellebellebi2010

Är det normalt att sparkarna faktiskt gör lite ont??

• hanna elise
    She is Me skrev 2011-03-17 17:11:35 följande:
    Vad skönt att få stöd och hjälp när man efterfrågar det och att de lyssnade på dig!

Vad bra att du fick Ul flyttat, då ska vi samma dag!
    Jo, det kändes jättebra, är så glad att jag ringde.
    Kul att vi har UL samma dag :) Maken har äntligen gått med på att vi ska ta reda på könet så nu längtar jag nästan ännu mer.
  • hanna elise
    melwin11 skrev 2011-03-17 21:04:53 följande:
    hanna elise:  Då är jag ej ensam med andra ord. Är "frisk förklarad" anorektiker sen 3 år men man har nog hjärnspökena nära till hands ändå! Vilken tur att du har en så förstående BM! Önskar all lycka till!
    Tack :)
    Hoppas allt går bra för dej med graviditeten. 
Svar på tråden BF september 2011