• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • SannaM

Hmm, alltså hur känns sammandragningar och hur vet man att man känner just det??? Jag tror inte att jag känt något alls åt det hållet... *bank i bordet*.

• She is Me

Sammandragningar känns som livmodern drar ihop sig, och blir hård. Kan göra lite ont. Jag hade inga alls sammandragning som jag kände den första graviditeten. Andra grav kom de runt 20 kanske och särskilt när man ansträngde sig tex promenerade men släppte när man vilade

• SannaM

Vad gäller järnvärde och feritinvärde (heter det va, depåerna?) så har jag haft blodbrist/järnbristanemi tre ggr i mitt liv hittills, så självklart har den här lilla bebisen redan börjat suga ut allt jag har Hade ett hb-värde på 123 i vecka 6, i vecka 11 hade det sjunkit till 115 och depåerna låg på 14 (ska ligga över 20). Började käka dubbel dos duroferon då, men nu i vecka 16 hade värdet sjunkit ytterligare till 107. Bläää.

BM sa att efter vecka 20 brukar järnvärdet börja dyka, så detta blir ju väldigt spännande - att det redan sjunker trots hög dos järntillskott... Inte undra på att jag är trött och slö misstänker dessutom att det är järndosen som gjort att mitt illamående fortsatt, så är inte jättesugen på att öka den ännu mer. Härliga tider

• rubin

jag känner av livmodern varje dag att det molar.
    jag är i v14, men kan ännu inte känna den med händerna. 

• SannaM
    She is Me skrev 2011-03-19 08:58:09 följande:
    Sammandragningar känns som livmodern drar ihop sig, och blir hård. Kan göra lite ont. Jag hade inga alls sammandragning som jag kände den första graviditeten. Andra grav kom de runt 20 kanske och särskilt när man ansträngde sig tex promenerade men släppte när man vilade
    Hmm, okej. Skulle säkert fatta om det hände. Däremot har jag känt nån gång t.ex. när jag promenerat ute i typ 1,5 timme att det känns lite "obehagligt" i magen, men mer som en trötthet, att jag är ansträngd liksom. Konstigt det där egentligen, magen syns ju knappt än och ändå känns det ibland som att man är alldeles framtung och skittjock!
  • Thegran

Hej, får man hoppa in här?

är gravid i v.13, bf 27 sept. Andra barnet, har en dotter på snart 2.5 år.

• She is Me

Det kan ju varit lite sammandragning du fick. Det känns mer tydligt när livmodern är större.
    Molvärk/ växtvärk har jag nästan inte haft alls, någon av mina graviditeter.

Jag kämpar mest med min förbenade huvudvärk, är så trött på att ha ont jämt... Alla mina värden är bra, blodtrycket var tom bättre nu än vid inskrivningen. Så det är väl hormonhuvudvärk jag har...

• Chasingdreams

Hur känns sammandragningar från andra drag och hugg som man kan känna i livmodern? Jag har aldrig varit gravid tidigare och funderar just på hur de känns från annan växtvärk som man kan känna av?
    Hoppas alla får en fin lördag :)

• CEEW

Är nääästan säker på att jag kände av Liten igårkväll! Har känt lite konstiga rörelser tidigare i veckan men har "skyllt" på tarmar och sånt. Men sen igår är jag 100 % säker! Så mysigt. Är i V 14+3 nu med första barnet.

Annars känner jag av lite molvärk till o från, ibland i livmodern och ibland i underlivet?
    Har också fått lite lätt huvudvärk de senaste 3 dagarna och ömheten i brösten börjar släppa det värsta greppet om mig.
    Tät i näsan och kokheta fötter för jämnan! Magen börjar synas nu också.
    Vilka symptom känner ni av numera?

• OoOoO

Andra trimestern enligt familjelivs kalender idag 13+2

Min yngsta undrar när bebisen tänker komma ut. Inte än på ett bra tag :) Kanske hade varit bra om man hade lyckats vänta ett tag med att berätta.

Äldsta pussar även magen godnatt på kvällarna. Hon ska absolut ha en lillasyster till. Triss i tjejer i så fall.

Hoppas bara att tröttheten börjat avta lite snart. Jag skulle lätt kunna somna direkt efter jobbet varje dag, men det går ju inte. Bara en gång i veckan ungefär. ;) Fick börja med niferex direkt efter inskrivningen. Hb var 112.

Underbart fint väder idag!! Ha det bra alla

Svar på tråden BF september 2011