• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Anna4

Nasj, jag har känt i v 19 med de två första. Tredje började jag känna i v 16. Det är inte säkert att man känner tidigare bara för att man är omföderska. :)

• Dezert Roze

Hej alla mammor,

Med min första gravidtet mådde jag super duper bra andra och tredje trimestern men denna gång (är i vecka 16 nu) har jag fått mycket spykänningar och spyr ofta. Får abslout inte vara tom i magen så måste liksom små äta från o till. Värst är på morgonen när man legat fastande under natten.
    Bara hatar att spy! Kräks 

Annars är väll allt bra. Lite mindre vila med ett småbarn hemma som fyller 2 år i sommar plus att vi flyttar till Sthlm om en månad så det är full rulle.

Kram 

• Dezert Roze

Angående fosterrörelser så kände jag en spark i vecka 12 eller 13 när magen frös på natten, det var kul. Men sen är jag inte riktigt säkert på ifall jag känt så mycket mera. 
    På NUPP-UL (i  min stad får man göra NUPP o KUB oavsett ålder) så var lilla ängeln väldigt lugn och sammarbetsvillig. Får se hur det går om knappt 2-3 veckor på UL i vecka 19 =) Längtar! 

• IdaElinLivia040611

Godmorgon tjejer:) Här skiner solen och allt känns riktigt bra.
    En lite fråga bara, är det någon som vet hur stor bebis är rumpa-huvud i vecka 17 snart 18??? Tycker att den borde vara ganska stor nu, men inte känner jag några rörelser än....kanske lite ibland men känns som det borde vara mer.

• She is Me

V18 är den ca 13-14 cm huvud till rumpa

Ska till SG idag får hoppas de kan hjälpa mig med min huvudvärk, läkaren tror det är stress och spänningshuvudvärk och kanske graviditetshuvudvärk med.

• 83Lovika

Jag tror jag kände bebisen för första ggn igår. Kändes som om den gjorde kullerbytta 2 ggr under dagen. BLubb kändes det i magen.{#emotions_dlg.flower} Går in i vecka 16 imorgon

Usch då Flisan - hatar själv att må illa o var glad att jag sluppit må piss.. Men det är inte vanlig magsjuka då tror du??
    Hoppas det går över snart!!

• She is Me

Cornelia skrev om nått material som inte är plastat som man kan ha som madrassskydd, nån som minns vad det var och hette?

• betula
    She is Me skrev 2011-03-23 08:22:03 följande:
    Cornelia skrev om nått material som inte är plastat som man kan ha som madrassskydd, nån som minns vad det var och hette?
    pul
  • betula

Är ganska så säker på att jag kände två små sparkar igår. Var som en puff i magen. :) Satt i bilen och det kändes en massa skumt från livmodern, så jag vet inte om krypet kanske gillar bilresor??

Svar på tråden BF september 2011