• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79
    hanna elise skrev 2011-01-04 16:40:01 följande:
    Alla Stockholmare:

Söker tips på butiker i Sthlm som säljer mammakläder. VI åker till sthlm i helgen och jag vet att det eg är tidigt att handla gravkläder redan. Men vi bor 10 timmars bilfärd från sthlm och där vi bor finns bara HM (som säljer mammakläer alltsåFlört ). Så jag vill passa på, vem vet när man åker dit nästa gång...

På drottninggatan i pubhuset finns en vero moda som har mammakläder. Riktigt fina. I Gallerian finns det lite mammakläder på topshop. Sen har du ju flera pop butiker bla en i gallerian och en mittimot vid sidan av NK.

Growinlife:
    Blekingegatan 48 (vardagar 10-18, lörd 10-15)
    Karlavägen 47 (vardagar 10-18.30, lörd 10-16)
  • Flisan79
    Alla Stockholmare:

Söker tips på butiker i Sthlm som säljer mammakläder. VI åker till sthlm i helgen och jag vet att det eg är tidigt att handla gravkläder redan. Men vi bor 10 timmars bilfärd från sthlm och där vi bor finns bara HM (som säljer mammakläer alltsåFlört ). Så jag vill passa på, vem vet när man åker dit nästa gång...

Juste, vet att du hade HM hemma men HM på hamngatan tror jag har störst utbud på gravkläder i stockholm. Kankse du kan hitta något som inte finns hemma?
  • hanna elise
    Flisan79 skrev 2011-01-04 16:50:49 följande:
    Juste, vet att du hade HM hemma men HM på hamngatan tror jag har störst utbud på gravkläder i stockholm. Kankse du kan hitta något som inte finns hemma?
    tack för alla tips :) Jo här har de väldigt litet utbud. Dessutom är det ju skönt att handla i en stad där man är anonym. Skulle nån se mej på grav avdelningen på HM hä,r så skulle ALLA snart veta att man är gravid, haha ;)
  • RonjaLi
    Alla Stockholmare:

www.4mom.se
  • RonjaLi
    Flisan79 skrev 2011-01-04 16:36:03 följande:
    Låter hurtigt

Vågar ju inte ta ut n¨ågot i förskott men om detta går vägen MÅSTE vi flytta. Vi bor i en liten 3:a nu som redan är för liten. Ett både svårt och stort projekt när man bor i hyresrätt i stockholm.
    Sonens rum måste ju fixas i vilket fall som helst och det andra barnrummet kommer målas vitt, så oavsett om det blir bebis eller inte, flicka eller pojke, så har vi ju inte gjort det i onödan. Det ska målas hur som helst för jag vill inte ha kvar förra ägarnas bruna tapet!
  • Svalan8

Nu har jag hunnit ifatt tråden igen:)
    På något sätt är det lugnande att läsa att det är fler än jag som inte har så mycket symtom.
    Har inte det minsta illamående, inte speciellt trött och humöret är som vanligt.
    Men jag är lugn ändå. Igår när jag varit på sista kontrollen efter seeg hcg ökning fick jag se min lilla böna.Hjärta
    Oh vad jag längar till september!

• Frka11

Hej! plussade igår:)LYCKA!!!
    så jag vill lägga till mig här på septembersidan..är beräknad till 10/11:).....fick ma 29 sept i v 12 så oron finns där tyvärr. Men denna gång känns det annorlunda, visste innan jag tog testet att jag va gravid, har mått illa nån gång då å då(brukar sällan må illa),huvudvärk och nu senaste veckan molvärk nå hemskt i magen typ som mensvärk, de är det som oroar mig mest..Men som nån klok skrev att man ska vara glad för att man väntar ett barn och inte oroa sig för att man väntar ett missfall(eller nåt sånt)
    Lycka till och Grattis till alla ni som plussat:)

• Frka11
    SannaMac skrev 2011-01-04 10:05:28 följande:
    Då hoppas jag att min barnmorska har rätt!! Hon sa att "man ska inte lyssna på vad andra säger" och "så länge du inte blöder så ska du vara lugn och njuta av att vara gravid!"

Antar att hon har rätt... och OM detta är ett tecken på att missfall är på g, ja då kan man väl inte göra så mkt åt det. Jag ska köpa tester idag och testa imorn bitti och på fredag. Försöker att inte oroa mig innan dess... Fast det är förbannat svårt!
    Hej!
    Inte för att göra dig rädd men jag fick ett ma i september och jag kände väl på mej nånstans innerst inne att nåt inte stämde nån vecka innan, sen på sön på jobbet hade jag liten blodflytning i trosan, på mån lite till och lite ont i magen, på tis blödde jag liiite mer men inte ens som mens men jag ringde kk (efter jag ringt släppte det och ja började blöda ordentligt) fick komma dit  på en gång och det visade att fostret var dött sen ca 1-2v, så tyvärr så kan fostret ha dö i magen utan att man blöder på en gång, de kan ta några veckor:(...sen så kan du ha kvar graviditetshormonerna i kroppet upp till 9v efter ett missfall så att ta ett gravtest gör varken till eller från:( HOPPAS för din skull att det är en frisk liten krabat där inne:)
    jag är livrädd nu för att få missfall igen, speciellt då jag har sååå ont i magen:( men man får leva på hoppas och njuta så länge det varar:)
  • SannaM
    RonjaLi skrev 2011-01-04 16:32:18 följande:
    Här boas det för fullt
    Någon mer?
    Åkte iväg till Flügger idag och köpte allt jag behövde för att fixa klart sonens rum som jag båbörjade i höstas.
    Det har legat lite på is men nu är det dags att fixa klart det innan jag blir för tjock och orkeslös
    Har ju ett till rum att fixa sen också: bebisens rum
    Haha, min sambo är den som fått igång boa-genen, hon har vänt upp och ned på hela vardagsrummet för att måla och fixa i veckan... Barnrummet är redan klart, eller alltså, det är målat och fixat i vitt och rött men inte "barninrett" förstås, det kommer när barnet kommer

Vad gäller oron och symtom som kommer och går... Ni har alla så rätt när ni säger att det är onödigt att oroa sig!!!! Oavsett hur jag tänker nu så blir jag ju förstås ledsen om det inte blir någon bebis... bättre att ta ut lycka i förskott än sorg Brösten är för övrigt ömmare nu igen... och min sambo har påmint mig om att jag sedan förra veckan haft mindre ont på morgnarna och att de svullnar upp mer på kvällen. Jag har dessutom mer illamående på eftermiddagen/kvällen, huvudvärken sätter in framåt kvällen och på förmiddagen mår jag ganska bra, förutom att jag inte vill ha frukost... Så, nu ska jag lägga ner. Och inte testa med fler test!!!
  • NornaB

Boandet har inte kommit igång.. men bara för jag skrev för ngra timmar sen att jag inte mådde ila... så kom det efter middagen och sitter fortfarande i! Urk! 

Svar på tråden BF september 2011