• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79
    sockerslav skrev 2011-01-04 21:01:26 följande:
    Haha! Sorry, ska vara tyst....
    Hahaha...var mans värklighet typ. Själv pulsade jag fram och tillbaka i snön med stora tvättpåsar idag....kan ju medela att båda mina förlossningar startat efter ett av dessa pass i tvättstugan. Mycket konkande på tung tvätt fram och tillbaka
  • hanna elise

Vi bor i ett hus som vi (läs min make) byggt. 190 kvm, 4 sovrum. (vi har en dotter på 7 år). Det ligger 6 km från centrum i den lilla norrländska stad vi bor i. Det är stor tomt (ca 7500kvm ) med garage och snickeri och det ligger ganska lantligt trots att det är nära till "centrum". Vi har älvstomt :)
    Så vi bor i vårt drömhus  kan man sägaSkrattande.

Det är inte helt färdigbyggt än, men det kommer det att vara tills bäbis kommer. Idag blev min walk-in-closet färdig så jag har vikt och lagt in alla mina kläder idag.

• Miniapa

Idag fick jag tid hos läkaren för VUL den 20/1 och hon kommer även skriva en remiss för moderkaksprov. Sen fick jag inskrivningsmöte på MVC den 21/1 :)

• Minnie Mouse

Innan jag blev gravid och min kompis var gravid så fick jag och min man hjälpa till att måla barnrummet. Då fick inte hon vara i rummet där det målades. Hör efter om det är okej att ni målar. Det kanske är bättre att era makar eller någon annan målar istället. Det är någ farligt att lukta på färgen eller om det innehåller något farligt ämne för gravida. Men fråga barnmorsor eller de som säljer färger.

• SannaM
    nasj skrev 2011-01-04 20:54:25 följande:
    mmm...visst hökarängen kanske har ett dåligt ryckte,men jag skulle hellre bo där en i vår 2:a,vi betalde över 12000 i mån för vår 2 i sjöstaden.nu bor vi vid telefonplan,trivs somfan,problemet är att allt är byggt under 40-50 och då byggde man knappt några treor,skulle vi köpa en trea här måste vi minst punga ut 3 mille,dock vill jag inte lämna sthlm,så det är väl bara att bita i det sura äpplet,skaffa jobb och punga ut pengar..Glad
    Jag hade också fördomar, men tycker att det är hur fint som helst här! Har dock förstått att vi lyckats hamna i "de fina kvarteren", där hyreshusen är insprängda bland bostadsrätter och vi har privat hyresvärd som tillsammans med såna där eldsjälshyresgäster bjuder på fika och räksmörgåsar och jultallrikar på helgerna under olika sammankomster. Haha, det är gulligt faktiskt, och en kör finns det varje torsdag för den som vill sjunga Vi har dock inte besökt nåt av de där tillfällena än, får väl se till att göra det...

Telefonplan är ju trevligt!
  • änglabitch

Borde lagt mig för länge sen men ni skriver ju så intressant och roligt så jag kan inte slita mig Glad
     Ni som varit första besöket, inskrivingen hos BM, vad gör man? vad kollar dom?
    Mer än att man vekligen är gravid gissar jag,,,

• SannaM
    Minnie Mouse skrev 2011-01-04 21:08:26 följande:

Innan jag blev gravid och min kompis var gravid så fick jag och min man hjälpa till att måla barnrummet. Då fick inte hon vara i rummet där det målades. Hör efter om det är okej att ni målar. Det kanske är bättre att era makar eller någon annan målar istället. Det är någ farligt att lukta på färgen eller om det innehåller något farligt ämne för gravida. Men fråga barnmorsor eller de som säljer färger.

Ja just det!

Jag hatar dock att fixa med sånt där, så min sambo får mer än gärna göra det själv (och det gör hon helst )
  • Flisan79
    änglabitch skrev 2011-01-04 21:09:17 följande:
    Borde lagt mig för länge sen men ni skriver ju så intressant och roligt så jag kan inte slita mig Glad
     Ni som varit första besöket, inskrivingen hos BM, vad gör man? vad kollar dom?
    Mer än att man vekligen är gravid gissar jag,,,
    Hehe, mig har de då aldrig kollat om jag är gravid. De tar väl liet blodprov (kanske de smykollar om man är gravid då) och stick i fingret för att ha koll på HB (järnvärdet)
  • Flisan79
    Flisan79 skrev 2011-01-04 21:15:57 följande:
    Hehe, mig har de då aldrig kollat om jag är gravid. De tar väl liet blodprov (kanske de smykollar om man är gravid då) och stick i fingret för att ha koll på HB (järnvärdet)
    Och kollar blodtryck och så får man fylla i alkoholvanor och om man röker och hmmm...kanske sjukdomshistoria. Minns faktist inte riktigt allt
  • katzon
    hanna elise skrev 2011-01-04 21:05:15 följande:
    Vi bor i ett hus som vi (läs min make) byggt. 190 kvm, 4 sovrum. (vi har en dotter på 7 år). Det ligger 6 km från centrum i den lilla norrländska stad vi bor i. Det är stor tomt (ca 7500kvm ) med garage och snickeri och det ligger ganska lantligt trots att det är nära till "centrum". Vi har älvstomt :)
    Så vi bor i vårt drömhus  kan man sägaSkrattande.

Det är inte helt färdigbyggt än, men det kommer det att vara tills bäbis kommer. Idag blev min walk-in-closet färdig så jag har vikt och lagt in alla mina kläder idag.
    Ååååh, det låter som mitt drömscenario!
    PRECIS så vill jag bo... och så ödsligt det bara går
    En dag ska vi också bo i ett stort hus mitt ute i ingenstans
Svar på tråden BF september 2011