• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • nasj
    SannaMac skrev 2011-01-04 19:06:38 följande:
    Haha, min sambo är den som fått igång boa-genen, hon har vänt upp och ned på hela vardagsrummet för att måla och fixa i veckan... Barnrummet är redan klart, eller alltså, det är målat och fixat i vitt och rött men inte "barninrett" förstås, det kommer när barnet kommer

Vad gäller oron och symtom som kommer och går... Ni har alla så rätt när ni säger att det är onödigt att oroa sig!!!! Oavsett hur jag tänker nu så blir jag ju förstås ledsen om det inte blir någon bebis... bättre att ta ut lycka i förskott än sorg Brösten är för övrigt ömmare nu igen... och min sambo har påmint mig om att jag sedan förra veckan haft mindre ont på morgnarna och att de svullnar upp mer på kvällen. Jag har dessutom mer illamående på eftermiddagen/kvällen, huvudvärken sätter in framåt kvällen och på förmiddagen mår jag ganska bra, förutom att jag inte vill ha frukost... Så, nu ska jag lägga ner. Och inte testa med fler test!!!
    Gu vad söta ni e,vi höll på sådär med vår lillkille,jag målade hans säng i typ 3 veckor,planerade barnvagn osv,men nu är vi 3 pers i en 2:a och ev en ny i magen,både jag o killen pluggar,blir inte lätt att hitta plats för en till bebis,nu blir det till att sälja vår vagn somvi sammanlagt betalde 11000 för och försöka hitta en billig syskonvagn,har även kollat på lgh,vi bor i Sthlm,bodde i Hammarby sjöstad men bytte bort den när vi börja plugga vilket jag ångrar nu,bostadsbristen suger när man inte kan köpa,dock kan vi faktiskt bo här som 4 ett år iallafall,hur bor ni andra?
  • Cornellia
    nasj skrev 2011-01-04 19:37:52 följande:
    Gu vad söta ni e,vi höll på sådär med vår lillkille,jag målade hans säng i typ 3 veckor,planerade barnvagn osv,men nu är vi 3 pers i en 2:a och ev en ny i magen,både jag o killen pluggar,blir inte lätt att hitta plats för en till bebis,nu blir det till att sälja vår vagn somvi sammanlagt betalde 11000 för och försöka hitta en billig syskonvagn,har även kollat på lgh,vi bor i Sthlm,bodde i Hammarby sjöstad men bytte bort den när vi börja plugga vilket jag ångrar nu,bostadsbristen suger när man inte kan köpa,dock kan vi faktiskt bo här som 4 ett år iallafall,hur bor ni andra?
    Vi bor i en liten lägenhet på 45kv, och vi tänker inte flytta dom närmsta två åren iaf.  Det kommer nog bli lite trångt, men jag tror på att det finns lösningar
  • RonjaLi
    Cornellia skrev 2011-01-04 19:39:39 följande:
    Vi bor i en liten lägenhet på 45kv, och vi tänker inte flytta dom närmsta två åren iaf.  Det kommer nog bli lite trångt, men jag tror på att det finns lösningar
    Finns det hjärterum så finns det stjärterum
  • MuM2girls
    oJ det var inte stort, kommer bli väldigt dåligt plats om ni du ska bli fyra, bäst att ni letar på och hoppas på det bästa!!

här där jag bor är det ingen bostadsbrist, finns hus och lägenheter att hyra över allt!! Själv så hyr vi ett hus på 100kvm som har 4 rum och kök tyvärr bara 2 sovrum så nu om vi får ett barn till så blir det att leta större i framtiden! I början går det ju bra då barnet kan ligga i vårat rum.
  • Cornellia
    RonjaLi skrev 2011-01-04 19:41:47 följande:
    Finns det hjärterum så finns det stjärterum
    Precis! Dessutom älskar vi lägenheten, och att ha en boendekostnad under 3000 är nog toppen när man är föräldraledig (och en av oss bara får ut lägsta ersättning).

Det kommer nog bli lite ovanliga lösningar, bla håller vi på att planera en köksrenovering så att vi ska få in en tvätt maskin i köket, och vi kommer nog inte ha en vanlig spjälsäng, utan den kommer nog byggas in lite osv osv.
  • SannaM
    Japp! När vi flyttade in i somras kallade vi extrarummet för "barnrummet", men sen under hösten började vi inse att det kanske borde kallas "arbetsrummet" istället, men nu får det nog tusan bli "barnrummet" igen

Vi bor i en välplanerad och lagom stor 3:a, flyttade från en 1:a i somras och kände att "ska vi flytta så är det lika bra att ta en trea med en gång!" Visste ju att vi ville bli fler, och i den här lägenheten kommer vi kunna stanna tills barn nummer 2 också fötts Hade extrem tur, drygt 5 år i bostadskö och fick den här toppfräscha lägenheten i trevliga Hökis... tror folk måste haft fördomar eller nåt, och därför kom så få på visningen. Tur för oss
  • SannaM
    Cornellia skrev 2011-01-04 19:44:56 följande:
    Precis! Dessutom älskar vi lägenheten, och att ha en boendekostnad under 3000 är nog toppen när man är föräldraledig (och en av oss bara får ut lägsta ersättning).

Det kommer nog bli lite ovanliga lösningar, bla håller vi på att planera en köksrenovering så att vi ska få in en tvätt maskin i köket, och vi kommer nog inte ha en vanlig spjälsäng, utan den kommer nog byggas in lite osv osv.
    Ja, men 45 kvadrat är ju ändå ganska stort. Bebisar är inte så jättestora i början Viktigt att man trivs och inte stressflyttar för man att man ska ju!
  • Flisan79
    SannaMac skrev 2011-01-04 19:49:36 följande:
    Japp! När vi flyttade in i somras kallade vi extrarummet för "barnrummet", men sen under hösten började vi inse att det kanske borde kallas "arbetsrummet" istället, men nu får det nog tusan bli "barnrummet" igen

Vi bor i en välplanerad och lagom stor 3:a, flyttade från en 1:a i somras och kände att "ska vi flytta så är det lika bra att ta en trea med en gång!" Visste ju att vi ville bli fler, och i den här lägenheten kommer vi kunna stanna tills barn nummer 2 också fötts Hade extrem tur, drygt 5 år i bostadskö och fick den här toppfräscha lägenheten i trevliga Hökis... tror folk måste haft fördomar eller nåt, och därför kom så få på visningen. Tur för oss
    Var i hökis bor ni? *nyfiken i strut* Ja hökarängen har ett dåligt ryckte sen förr men är inte längre befogat....förutom a-lagar teamet som hänger i centrum

Vi bor ju också (som SannaMac redan vet) i Hökarängen. Som jag skrev i en liten 3:a på 64 kvm. En smula litet för 5 pers. Som det är nu funkar det ju men man vill ju gärna kunna röra sig .
  • sockerslav

Vi bor en villa på ca 110 kvm utanför Göteborg. Vi har bara två sovrum, men kommer inte bygga ut än på några år. Barn kan faktiskt dela rum.

Det bästa är vår trädgård, ingen insyn, en liten skohsdunge och hela 2500 kvm.

Det sämsta är att tvättmaskinen är i källaren och vi har alla garderober på övervåningen så det blir mycket spring i trappor.  

• Flisan79
    sockerslav skrev 2011-01-04 20:40:58 följande:
    Vi bor en villa på ca 110 kvm utanför Göteborg. Vi har bara två sovrum, men kommer inte bygga ut än på några år. Barn kan faktiskt dela rum.

Det bästa är vår trädgård, ingen insyn, en liten skohsdunge och hela 2500 kvm.

Det sämsta är att tvättmaskinen är i källaren och vi har alla garderober på övervåningen så det blir mycket spring i trappor.  
    Hehe...vilket lyxproblem. Vi har inte enns tvättstugan i samma hus :-P
Svar på tråden BF september 2011