• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Miniapa
    Emelie8409 skrev 2011-01-04 13:04:32 följande:

Gud vad skönt att kunna tänka så!! =) Skulle också vilja vara som du... men efter två missfall, varav den sista fick vi inte reda på förrän i v 18!, så är det inte så lätt..... Nu oroar jag mig hela tiden, har också svårt att fatta att jag verkligen är gravid då jag inte har några symptom förutom trötthet..

Fy då, stackare. Vi fick avbryta förra graviditeten i v21 (nu i oktober) då det på RUL visade sig att det inte stod rätt till, därav makens väldiga oro. Jag borde väl med vara orolig men av någon konstig anledning är jag inte det. Men nu kommer vi göra moderkaksprov runt v11.

Jag har samma som du, inga direkta symtom och fattar nog inte förrän VUL att det faktiskt bor någon där inne :)
  • Miniapa
    sockerslav skrev 2011-01-04 13:32:46 följande:
    Hej!
    Jag är lite inne på samma linje som du. Jag oroar mig sällan för saker och planerar låååångt fram. Hehe!

Jag läste nånstans "om man nu mot förmodan skulle få missfall blir man ju inte mindre ledsen för att man inte varit glad och uppspelt över att ha plussat". Kontenan: Lev och njut av nuet!
    Det är väldigt sant!
  • katzon
    sockerslav skrev 2011-01-04 20:40:58 följande:
    Vi bor en villa på ca 110 kvm utanför Göteborg. Vi har bara två sovrum, men kommer inte bygga ut än på några år. Barn kan faktiskt dela rum.

Det bästa är vår trädgård, ingen insyn, en liten skohsdunge och hela 2500 kvm.

Det sämsta är att tvättmaskinen är i källaren och vi har alla garderober på övervåningen så det blir mycket spring i trappor.  
    Låter som hos oss!
    Tvättstuga i källaren och garderoberna på övervåningen, pust, tänk i sommar när vi kommer vanka runt som små valrossar då får nog männen göra en insats

Vi bor i en villa på 130 kvm i Nynäshamn (söder om Stockholm), har tre sovrum så det är lite lyxigt faktiskt att bara kunna fixa iordning bebisens rum.

Roligt att läsa om hur alla bor, jag vill höra mer!!!
  • Miniapa
    RonjaLi skrev 2011-01-04 16:32:18 följande:
    Här boas det för fullt
    Någon mer?
    Åkte iväg till Flügger idag och köpte allt jag behövde för att fixa klart sonens rum som jag båbörjade i höstas.
    Det har legat lite på is men nu är det dags att fixa klart det innan jag blir för tjock och orkeslös
    Har ju ett till rum att fixa sen också: bebisens rum
    Här har vi precis gjort klart "Pyrets" rum med nytt golv och nymålade väggar och tak :) Det kommer stå som skötrum/lekrum/gästrum tills det är dax!
  • nasj

mmm...visst hökarängen kanske har ett dåligt ryckte,men jag skulle hellre bo där en i vår 2:a,vi betalde över 12000 i mån för vår 2 i sjöstaden.nu bor vi vid telefonplan,trivs somfan,problemet är att allt är byggt under 40-50 och då byggde man knappt några treor,skulle vi köpa en trea här måste vi minst punga ut 3 mille,dock vill jag inte lämna sthlm,så det är väl bara att bita i det sura äpplet,skaffa jobb och punga ut pengar..Glad

• Hannabus

Hej igen! Måste erkänna att jag busat o köpt en tröja till bebis med texten "i love dad" på. Idag fick vi tid till mvc, om en vecka alltsa vecka 7-8 o sen ska vi på inskrivning på alla hjärtans dag :) vet ngn om man får se bebis då? Dessutom har jag nog idag äntligen förstått att jag har en bebis i mig, vi har connectat liksom, känner ni så?

• Flisan79
    nasj skrev 2011-01-04 20:54:25 följande:
    mmm...visst hökarängen kanske har ett dåligt ryckte,men jag skulle hellre bo där en i vår 2:a,vi betalde över 12000 i mån för vår 2 i sjöstaden.nu bor vi vid telefonplan,trivs somfan,problemet är att allt är byggt under 40-50 och då byggde man knappt några treor,skulle vi köpa en trea här måste vi minst punga ut 3 mille,dock vill jag inte lämna sthlm,så det är väl bara att bita i det sura äpplet,skaffa jobb och punga ut pengar..Glad
    Nej, sjöstadens priser är sjuka. Dessutom är komunikationen där helt värdelös. Min bästa väninna bor där.

Telefonplan skulle jag absolut tänka mig bo. Är uppvuxen i Älvsjö (Långbro) så det var närmsta T-bana när jag var yngre...ja Fruängen är väl typ lika långt men det blir omväg om ska till stan.

Midsommarkransen skulle inte heller sitta fel men som du skriver är det svindyrt och hyresrätter otroligt eftersträvade så vi har inte en chans
  • sockerslav
    katzon skrev 2011-01-04 20:51:54 följande:
    Låter som hos oss!
    Tvättstuga i källaren och garderoberna på övervåningen, pust, tänk i sommar när vi kommer vanka runt som små valrossar då får nog männen göra en insats

Vi bor i en villa på 130 kvm i Nynäshamn (söder om Stockholm), har tre sovrum så det är lite lyxigt faktiskt att bara kunna fixa iordning bebisens rum.

Roligt att läsa om hur alla bor, jag vill höra mer!!!
    Ja, herregud! Vi har megalitet badrum med en jättetrång dusch så sist jag var höggravid kom jag knappt in genom öppningen. Snacka om deprimerande!!
  • sockerslav
    Flisan79 skrev 2011-01-04 20:45:30 följande:
    Hehe...vilket lyxproblem. Vi har inte enns tvättstugan i samma hus :-P
    Haha! Sorry, ska vara tyst....
  • Flisan79
    Hannabus skrev 2011-01-04 20:55:49 följande:
    Hej igen! Måste erkänna att jag busat o köpt en tröja till bebis med texten "i love dad" på. Idag fick vi tid till mvc, om en vecka alltsa vecka 7-8 o sen ska vi på inskrivning på alla hjärtans dag :) vet ngn om man får se bebis då? Dessutom har jag nog idag äntligen förstått att jag har en bebis i mig, vi har connectat liksom, känner ni så?
    Tror vi fick göra ett vul ganska tidigt med första barnet på MVC men det är otroligt olika från ställe till ställe. Tror det var en slump faktist. Kan ha varit på första läkarbesöket.
Svar på tråden BF september 2011