• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Lunas mamma

Håller med Jolisan, var speciellt glada ni som slipper må illa. Inte kul! :(

• M y
    RonjaLi skrev 2011-01-06 11:26:57 följande:
    Nu oroar ni er så där i onödan igen
    Kände i stort sett ingenting när jag väntade sonen, bara lite ömmande bröst. Illamåendet kom som sagt först i v. 12 och varade bara i några dagar. Var sjukt trött en period men inte så här tidigt.
    Det är inte många som känner växtvärk så här tidigt i grav. Embryot är ju bara några milimeter "stort".
    Den här gången har jag iofs ont i ländryggen och börjar känna av foglossning men det är för att jag fött ett barn och kroppen inte riktigt ät återställd från förra grav då jag hade sån jäkla foglossning så jag inte kunde gå!
    Men det började inte förren flera månader in i grav.

Oroa er inte för att ni inte har så mycket symptom! Var istället glada för att ni troligtvis kommer ha en lätt graviditet
    Hur långt har du mellan dina graviditeter? Jag tänker på det där med foglossning då jag själv hade det med min andra pga samma som du att kroppen inte hade hunnit återhämta sig. Det är 2 år mellan de två och nu är det snart 6 år sen jag fick min andra. Foglossning är något jag definitivt inte vill ha igen,allt annat klarar jag (tror jag).
  • MuM2girls

Jag åt ACO kvinna med dottern, och det räkte. Äter Aco Kvinna nu med!! Alla BM säger olika, så man tar nog det som man känner sig trygg med:)

• M y
    Lunas mamma skrev 2011-01-06 11:29:11 följande:
    Håller med Jolisan, var speciellt glada ni som slipper må illa. Inte kul! :(
    Jag förstår inte hur det ska hjälpa om man äter,jag mår mer illa bara jag tänker på mat. Får se när jag får i mig något idagKräks
  • RonjaLi
    BettyBoop 123 skrev 2011-01-06 11:27:36 följande:
    Haha jo är väl så, men svårt ändå att slappna av :)
    Nu ska jag vara riktigt hemsk! Håll i er:

Ju mer ni oroar er desto större risk för att det ska hända något!
    När man oroar sig blir kroppen stressad och med det händer det en massa negativa saker i kroppen!
    Det är sant att man får svårare att bli gravid när man är stressad för då säger kroppen ifrån att man inte är redo att ta hand om ett barn, man måste ta hand om sig själv först!

Själv är jag ganska stressad av mig när jag jobbar så därför har jag haft svårt att bli gravid.
    Har varit gravid två gånger tidigare (fått ett mf) och alla tre gångerna har jag blivit gravid i samband med ledighet då jag slappnat av, sovit ordentligt och ätit bra.
    Det måste ju bero på något!
    Har ju försökt i sammanlagt över 2 år och som sagt bara blivit gravid under ledighet.

Försök slappna av så ni inte utsöndrar stresshormoner!
  • Astrogirl

Ja jag hoppas att pyret mår bra och växer därinne, för jag känner ingenting längre. Kände lite molvärk och ömmande varma bröst förra veckan, men denna veckan känner jag inget. Inget illamående och ingen trötthet. Jätteskönt att slippa alla jobbiga tecken, men det är svårt att inte bli nojig över att pyret inte lever därinne. Känns bättre nu när du, Jolisan, inte kände något förrän v 12. Hoppas det är samma för oss som inte känner så mycket än. 

• LillaGrodan

Hej, får jag hänga med här? :) har bf 1/9 enl uträkningen här på FL :) är 21 år och det är mitt och sambon första barn. Än så länge känner jag ingenting annat än trötthet (och röksug då :$ helt rökfri sen 1 jan). Känns lite läskigt för när man läser på alla trådar verkar alla ha jättemånga symptom :( fast jag är rätt så glad att slippa illamåendet *peppar peppar* :) Hur mår ni andra septembermammor?

• Majmamma1984
    MuM2girls skrev 2011-01-06 11:32:55 följande:
    Jag åt ACO kvinna med dottern, och det räkte. Äter Aco Kvinna nu med!! Alla BM säger olika, så man tar nog det som man känner sig trygg med:)
    Precis Glad Jag tror att man ska lyssna på sin inre röst också och inte bara BM. Alla BM säger ändå så olika.
  • Astrogirl

Snart blir det att ge sig av till gymmet och träna. Snöar dock fruktansvärt mycket här i Gbg så jag får se om jag kommer dit med bilen för vi har redan massor av snö här och de hinner inte snöröja ordentigt. Bra träning att pulsa fram i snön dock varje dag när man ska till jobbet. Har 10 min gångväg till spårvagnen så jag får pulsa 20 minuter per dag, så det är ju bra vardagsmotion. Glad 

Svar på tråden BF september 2011