• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Hannabus

Idag tror jag mina bröst ska explodera..:s jag har fått peparonivatten-sug.. de e ju helt sjukt, vilken grej??

• Kitty 82

Hej tjejer får jag vara med er?

Jag är 29 år och gravid (V 5 idag) med BF 14/9 (Plussade tydligare idag (Plussat många ggr innan men även många test som visat minus innan).

Detta blir 4:e barnet om allt går bra.

Har 3 barn nu på 5½ år, 1½ år, 3 mån och nu redan gravid igen pangbom direkt.

Nu måste jag köpa Folsyra men kan inte förrens den 20:e Januari nu. Tror ni det går bra eller skadligt att inte börjat innan?

• Majmamma1984
    Kitty 82 skrev 2011-01-06 11:46:16 följande:
    Hej tjejer får jag vara med er?

Jag är 29 år och gravid (V 5 idag) med BF 14/9 (Plussade tydligare idag (Plussat många ggr innan men även många test som visat minus innan).

Detta blir 4:e barnet om allt går bra.

Har 3 barn nu på 5½ år, 1½ år, 3 mån och nu redan gravid igen pangbom direkt.

Nu måste jag köpa Folsyra men kan inte förrens den 20:e Januari nu. Tror ni det går bra eller skadligt att inte börjat innan?
    Vad känner du själv? Rådet är ju att äta folsyra gärna redan någon månad innan grav.  Om du kan slappna av och inte nojja dig över det, så tycker jag att du ska vänta. Men om du kommer gå och vara orolig föratt du inte äter det redan nu, så tycker jag att du ska frsöka att köpa det på något sätt.

Som sagt, lyssna till din inre röst. Glad kram
  • dea
    Tingeling 85: Jag mår konstant illa,jätte jobbigt. Känner ingen hunger lr är inte sugen på nått. Det som har hjälpt mig bäst hittills mot illa måendet är Loka vatten(bubbel vatten)Glad
    Under min förra graviditet ( som var för 7 år sedan) så mådde jag toppen. Har aldrig mått så bra och varit så glad som jag var då under hela min förra gravSkrattande. Så detta som jag känner nu är inte alls kul,hoppas verkligen att det vänder och går åt andra hållet iställetFlört. Sen är det de med ryggen som jag går och oroar mig för,jag har ju en förslitning i min rygg och har ständig värk så frågan är hur mkt kommer den att påverkas av min grav nu!!

Ha en bra dag alla, kram {#emotions_dlg.flower}
  • SannaM
    RonjaLi skrev 2011-01-06 11:35:25 följande:
    Nu ska jag vara riktigt hemsk! Håll i er:

Ju mer ni oroar er desto större risk för att det ska hända något!
    När man oroar sig blir kroppen stressad och med det händer det en massa negativa saker i kroppen!
    Det är sant att man får svårare att bli gravid när man är stressad för då säger kroppen ifrån att man inte är redo att ta hand om ett barn, man måste ta hand om sig själv först!

Själv är jag ganska stressad av mig när jag jobbar så därför har jag haft svårt att bli gravid.
    Har varit gravid två gånger tidigare (fått ett mf) och alla tre gångerna har jag blivit gravid i samband med ledighet då jag slappnat av, sovit ordentligt och ätit bra.
    Det måste ju bero på något!
    Har ju försökt i sammanlagt över 2 år och som sagt bara blivit gravid under ledighet.

Försök slappna av så ni inte utsöndrar stresshormoner!
    Njaa, vet inte riktigt om jag kan hålla med dig! Extrem stress är förstås inte bra, men oro hör ju liksom till - och det finns väääldigt många som föder friska barn som är oroliga graviditeten igenom, och kvinnor som utsatts för våld och verkligen INTE vill vara gravida, men vars magar växer ändå. Missfall orsakas ju av kromosomavvikelser hos barnet, och såna "skapar" man ju inte av lite oro...

Men, däremot tror jag mer på det där med att man kan ha svårare att bli gravid under stress, absolut. Fast även där är ju folk olika... vi har det överlag bra här i västvärlden och är inte så utsatta av psykisk och fysikt stress, men däremot har vi desto mer tid och möjlighet att oroa oss för det ena och det andra, och det är förstås dumt

Men! För sin egen skull är det förstås allra bäst att glädjas, ta det lugnt, njuta och lita på att de där symtomen, de kommer! och sen när vi ligger där med svällande magar, halsbränna och foglossning lär vi önska att vi aldrig önskat oss symtom
  • betula

Hur gamla är ni?

Själv är jag född -82 och hinner fylla 29 innan liten skall titta ut. Sambon är 4 år äldre och bör hinna fylla sina 33 innan liten kommer. Vårt första barn som sagt :)

• systertillknorr
    betula skrev 2011-01-06 12:15:31 följande:
    Hur gamla är ni?

Själv är jag född -82 och hinner fylla 29 innan liten skall titta ut. Sambon är 4 år äldre och bör hinna fylla sina 33 innan liten kommer. Vårt första barn som sagt :)
    Jag är 19 (hinner fylla 20) och sambon blir snart 25, men vi har varit tillsammans i fyra årGlad

Verkar vara vanligt att inte ha nån matlust... Men jag är hungrig direkt efter jag ätit, är hungrig hela tiden! Och blir jag hungrig så mår jag illa och äter jag då mår jag mer illa... Herre gud, vet inte om det är tur i oturen att jag studerar på distans och har kylskåpet nära! Men inte kan man väl äta HELA tiden?! Är egentligen inte sugen, men magen skriker. Är detta normalt?
  • Emelie8409

Jag är 26, och det är sambon med. Vi har en son som blir 2 i slutet på februari.

Jag har inga symptom direkt, förutom trötthet. Det har jag inte haft de andra graviditeterna heller så det är jag inte så bekymrad över. Detta är ju så olika från person till person så ni som inte har några symptom: var inte oroliga över det utan var glada att ni slipper må illa osv.

• givinglife
    dea skrev 2011-01-06 12:12:15 följande:
    Tingeling 85: Jag mår konstant illa,jätte jobbigt. Känner ingen hunger lr är inte sugen på nått. Det som har hjälpt mig bäst hittills mot illa måendet är Loka vatten(bubbel vatten)Glad
    Under min förra graviditet ( som var för 7 år sedan) så mådde jag toppen. Har aldrig mått så bra och varit så glad som jag var då under hela min förra gravSkrattande. Så detta som jag känner nu är inte alls kul,hoppas verkligen att det vänder och går åt andra hållet iställetFlört. Sen är det de med ryggen som jag går och oroar mig för,jag har ju en förslitning i min rygg och har ständig värk så frågan är hur mkt kommer den att påverkas av min grav nu!!

Ha en bra dag alla, kram {#emotions_dlg.flower}
    Tack tack tack, hade glömt bubbelvattnet! .
    Är ledig  från jobbet några dagar och jisses vad mycket lättare det är att håla bort illamåendet, ätaa oftare i små mängder...
    Salta kex funkar fint. Har fått en massa halsbränna så apelsinerna jag älskar får en lite jobbig eftersmak...

Appropå folsyra och vitaminer, sist åt jag mitt val kvinna, det funkade fin fint och bm sa att det var allt som behövdes.... Nu äter jag bara folsyra, hon säger samma sak den här gången :-P.

Jag är 29 kommer fylla 30 under våren.

Här är det massa snö, kommer knappt ut för att skotta... Känns lite tråkigt att skotta och sen behöva göra om det igen några timmar senare.
  • betula
    systertillknorr skrev 2011-01-06 12:24:20 följande:
    Jag är 19 (hinner fylla 20) och sambon blir snart 25, men vi har varit tillsammans i fyra årGlad

Verkar vara vanligt att inte ha nån matlust... Men jag är hungrig direkt efter jag ätit, är hungrig hela tiden! Och blir jag hungrig så mår jag illa och äter jag då mår jag mer illa... Herre gud, vet inte om det är tur i oturen att jag studerar på distans och har kylskåpet nära! Men inte kan man väl äta HELA tiden?! Är egentligen inte sugen, men magen skriker. Är detta normalt?
    Haha Precis så känner jag m hungern oxå. Ätandet tar typ aldrig slut och minsta lilla jag blir hungrig så mår jag illa. Illamåendet ger sig dock oftas m mat i magen, men det måste vara rätt typ annars kan illamåendet bli värre. Bäst är hårdbröd och vatten, mn det kan man ju inte leva på :P

Jag och sambon har oxå varit tillsammans i 4 år, drygt.
Svar på tråden BF september 2011