• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • sandqvist

Gick in i vecka 6 idag

Jag blir 22 i juli och sambon blir 29 i april, haft en oplanerad graviditet som slutade i missfall, detta är första försöket och det tog sig på 2 månader :)

• BettyBoop 123

Är 29 och två månader efter bf blir jag 30, sambon är lite äldre.
    Inte min mening att vara så hemlig, men vill inte att alla ska få veta än Skrattande

• Flisan79

Mitt nick avslöjar ju min ålder som alltså är 31, blir 32 i juli. Gubben fyller snart 42. Våra döttrar är snart 4 år och 15 månader. Vi har den 3 feb varit gifta 10 år och varit tillsammans 12,5 år. Hade varit betydligt yngre förälder om det fungerat för oss med en gång men nu med facit i hand känns det som att det var meningen

Har som flera här ingen aptit men får vissa attacker ibland och äter massor. Kompenserar dock med enormt snasksug på kvällen så vågen pekar nog stadigt uppåt redan nu...suck!

• Izz

Jag blir 31 i september, maken blir 41. Fick som sagt missfall när jag var 19 och bestämde mig då för att INTE skaffa barn och har sedan varit fast bestämd vid den tanken. Jag mådde så fruktansvärt dåligt psykiskt efteråt att det inte kändes som om det var värt det.

Sen fyllde jag 30 och funderade på om jag skulle missa något om vi inte skaffade barn, sen ändrade vi oss snabbare än jag kunnat ana. Lyckades på första försöket så nu är jag nästan ännu räddare pga det ;) Känns som att det gick för lätt

• Emelie8409
    She is Me skrev 2011-01-06 13:48:39 följande:
    Fyller 34 i sep, maken är lika gammal. Vårt tredje barn. Är det bara jag som inte äter folsyra mm? Har inte gjort det någon graviditet. Tror mer på äkta vara, äter mycket frukt och grönt.
    Jag äter inte heller nå folsyra eller några vitaminer... jag vet inte riktigt vad som är rätt eller fel...
  • Leilaz
    Renni skrev 2011-01-05 19:07:06 följande:
    Grattis & välkommen leilaz..

Jag har också gått igenom en ofosterlig graviditet. Fostret hade tillbaka bildats i ett mycket tidigt stadie men upptäcktes inte förens vecka 11. Dock behövde jag ej skrapas, det räckte med cytotec.
    Jag blev gravid på andra försöket =)

Vi bor i ett hus i småland också. Vi är rätt så nyinflyttade. Så vi håller på med en hel del renovering nu.
    Kök & badrum ska bytas ut. Även lite tapetering & nya golv i sovrummen.
    Vi har tre sovrum på övervåningen.. =) Helt perfekt läge!!
    120 kvm & lika stort i källarn. (inredd källare)
    1300kvm tomt-..
    Visst är det hemskt! Och läkaren sa att har man otur kan det hända att man inte upptäcker det förrän i v. 18 vid RUL! Det är ju mardrömmen! Skönt det finns VUL i alla fall Glad

Då kanske vi bor i närheten av varann, man vet aldrig även om småland är stort Skrattande

Lägger du med mig på listan, funkade inte att klippa och klistra!
    BF 6 sep Glad
  • SannaM
    knorrig skrev 2011-01-06 13:33:30 följande:
    Jag och sambon är blir 25 båda två nu i år och det är första barnet.
    Men jag känner igen mig i det du skriver. Hade sambon varit karl så hade knodden varit på g mycket tidigare. Skrattande
    Haha, exakt! Nu fick ju hon spruta in i alla fall, så det känns ändå som att det är hennes små frön! Är övertygad om att den kommer se ut precis som min sambo
  • SannaM

...och vi har för övrigt varit tillsammans i två år och några månader, sambos i ganska exakt två år. Gjorde prover för att kunna ställa oss i inseminationskön när vi bara varit tillsammans i sisådär 10 månader

• systertillknorr
    SannaMac skrev 2011-01-06 14:57:04 följande:
    Haha, exakt! Nu fick ju hon spruta in i alla fall, så det känns ändå som att det är hennes små frön! Är övertygad om att den kommer se ut precis som min sambo
    Hihihi bebis kommer ju iaf bli jätte lik er båda! Kanske får din näsa men pratar och gåre precis som din samboSkrattande

Känner igen mig i det där att det ligger i släkten.. i min släkt är nästan 20 sentFlört, min farmor fick vid 16, mamma innan hon hann bli 18 och min syster vid 16. Tror att man kanske börjar tänka på barn tidigare då, det känns mer ok kanske?
  • Astrogirl
    Miniapa skrev 2011-01-06 13:05:48 följande:
    Astrogirl: då är vi lika gamla :) jag fyller 33år den 1 september :) Jag hoppas att min "Pyret" föds på en "egen" dag. Bf 8/9.
    Kul. Ja vi hoppas att småttingarna föds på en egen dag. Roligare för dem. Glad
Svar på tråden BF september 2011