• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Astrogirl
    Emelie8409 skrev 2011-01-06 12:26:26 följande:
    Jag är 26, och det är sambon med. Vi har en son som blir 2 i slutet på februari.

Jag har inga symptom direkt, förutom trötthet. Det har jag inte haft de andra graviditeterna heller så det är jag inte så bekymrad över. Detta är ju så olika från person till person så ni som inte har några symptom: var inte oroliga över det utan var glada att ni slipper må illa osv.
    Jag ska försöka sluta oroa mig och istället njuta av att slippa alla jobbiga symptom. 

Jag är förresten 32 (kommer fylla 33 den 5 sept, vilket är nära BF). Sambon som jag varit tillsammans med i 4 år är ett år yngre, alltså 31. Vi ser båda fram emot att bilda en egen liten familj med pyret. Ska bli underbart!
  • systertillknorr
    betula skrev 2011-01-06 12:33:36 följande:
    Haha Precis så känner jag m hungern oxå. Ätandet tar typ aldrig slut och minsta lilla jag blir hungrig så mår jag illa. Illamåendet ger sig dock oftas m mat i magen, men det måste vara rätt typ annars kan illamåendet bli värre. Bäst är hårdbröd och vatten, mn det kan man ju inte leva på :P

Jag och sambon har oxå varit tillsammans i 4 år, drygt.
    Skönt! Känner mig lite mer normal nuSkrattande hahaha jag kör också på hårdbrödTungan ute
  • Miniapa

Astrogirl: då är vi lika gamla :) jag fyller 33år den 1 september :) Jag hoppas att min "Pyret" föds på en "egen" dag. Bf 8/9.

• Miniapa

BonBon: jag känner bara av lite trötthet, inget mer. Du då?

• Grodlår

Jag är 32 år och fyller 33år några dagar efter BF, maken blir snart 34 år. Detta är blir det tredje barnet. Har två pojkar, 7 och 4 år. Jag och maken har varit tillsammans i 14 år i år och gifta i 8 år. Jag tittade på mina gamla gravidkort igår och tänkte "ska jag verkligen bli sådär stor igen?" Första graviditeten gick jag upp 34.5 kg, fast eg bara 14.5 kg. Gick ner 20 kg de första 18 veckorna av allt kräkandet. Andra graviditeten gick jag upp 10 kg. Då kräktes jag också i 18 veckor men då hade jag inte så många kg att tappa och att jag åt på ett helt annat sätt. Frågan är hur mycket jag kommer gå upp denna gång. På måndag tänkte jag ringa till MVC och boka tid. Tänkte även ringa min gyn.läkare för ett VUL. Är det någon mer än jag som tycker tiden står still?

• SannaM

Jag är 25 och blir 26 i höst, sambon fyller 29 i sommar. Vårt första barn.

Jag har lääängtat efter barn i hur många år som helst, och det ligger nog i släkten eftersom mamma var 20, mormor 18 och gammelmormor 17 när de fick sina första barn. Jag förstör lite i släktträdet Men, eftersom gammelmormor bara är 81 och väldigt pigg än så länge så lär vi bli 5 generationer igen när min lilla knodd tittar ut! (och hade min sambo haft spermier att tillgå så hade vi nog blivit gravida tidigare :-P)

Och... fortsatt ingen matlust knappt. Lagade middag igår och blev ändå sjukt nöjd över resultatet och älskade verkligen soppan jag gjorde, men idag när vi skulle äta resterna: bläärk. Åt en halv skål och sen var det bra. Haha.

• knorrig
    SannaMac skrev 2011-01-06 13:26:12 följande:
    Jag är 25 och blir 26 i höst, sambon fyller 29 i sommar. Vårt första barn.

Jag har lääängtat efter barn i hur många år som helst, och det ligger nog i släkten eftersom mamma var 20, mormor 18 och gammelmormor 17 när de fick sina första barn. Jag förstör lite i släktträdet Men, eftersom gammelmormor bara är 81 och väldigt pigg än så länge så lär vi bli 5 generationer igen när min lilla knodd tittar ut! (och hade min sambo haft spermier att tillgå så hade vi nog blivit gravida tidigare :-P)

Och... fortsatt ingen matlust knappt. Lagade middag igår och blev ändå sjukt nöjd över resultatet och älskade verkligen soppan jag gjorde, men idag när vi skulle äta resterna: bläärk. Åt en halv skål och sen var det bra. Haha.
    Jag och sambon är blir 25 båda två nu i år och det är första barnet.
    Men jag känner igen mig i det du skriver. Hade sambon varit karl så hade knodden varit på g mycket tidigare. Skrattande
  • LillaLilja

Jag är 21, fyller 22 i Mars och sambon är 32 och fyller 33 i Maj, vi har varit tillsammans i fyra år och försökt med bebis i 1 år och 5 månader Glad

Idag är första dagen med lite illamående, men jag tror de är pga förkylningen, jag har en mild ögoninflammation, täppt näsa och hostar och brukar inte må så bra när jag är förkyld dock Rynkar på näsan

Annars är det bara brösten som växer och känns som silicon bröst :P

• betula

Jag tycker tiden går skitlångsamt! Kan kolla på min graviditetskalender säkert 10 gånger per dag och sucka lite över att vi inte kommit längre än sist jag kollade :D Imorgon är det iaf "bara" en vecka kvar tills vi skall till BM, alltid något. Och innan dess tror jag att jag skall berätta för mina föräldrar, samt sista systern som inte vet nåt än. Får sprida ut det på olika dagar, så går nog den här vecka skapligt fort iaf :P

• She is Me

Fyller 34 i sep, maken är lika gammal. Vårt tredje barn. Är det bara jag som inte äter folsyra mm? Har inte gjort det någon graviditet. Tror mer på äkta vara, äter mycket frukt och grönt.

Svar på tråden BF september 2011