• Saufi

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Hej!

Väntar mitt andra barn i Augusti 2011, finns det någon fler som väntar smått under sommar/höst 2011  i Umeåområdet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 18:13
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 17:11
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Zaran: Första barnet, BF 13/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

• Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
  • Saufi

Välkommen sleepingangels!

ÅÅ vad jag önskar att dom här första veckorna kunde gå lite fortare...vill vara i v 15 nu, börja få mage, bli piggare och slippa allt illamående! Jag undrar en sak, vad var den onödigaste babypryl ni köpte? (eller vad tror ni den onödigaste babyprylen man kan köpa är?) Fick den frågan och jag kunde inte komma på något bra svar....

Sköt om er!

• Pearl22
    Saufi skrev 2011-01-19 22:26:17 följande:
    Välkommen sleepingangels!

ÅÅ vad jag önskar att dom här första veckorna kunde gå lite fortare...vill vara i v 15 nu, börja få mage, bli piggare och slippa allt illamående! Jag undrar en sak, vad var den onödigaste babypryl ni köpte? (eller vad tror ni den onödigaste babyprylen man kan köpa är?) Fick den frågan och jag kunde inte komma på något bra svar....

Sköt om er!

Jag har börjat få mage Fast mycket beror nog på att det är andra barnet och att jag snart går in i vecka 15.

* Flaskvärmare till bilen - totalt onödig grej som vi bara använt 1 gång och blivit riktigt besvikna på. Hade en vällingflaska i den säkert 20 minuter utan att det ens blev ljummet.

* Vyssan lull puckar till spjälsängen. Funkade inte alls på vår dotter och hade nog själv förväntat mig ett mjukare "gung" istället för det styva korta som blir av dem.

* Babysitter med vibrator. Också något som jag upplevde totalt onödigt, hon ville knappt sitta i den och vibrationerna var inte ett dugg lugnande.

• Mearlin

Hej!
    Här kommer en till  Glad
    Bor i Umeå (Böleäng) och nu är det äntligen dags för första!
    Enligt FL's uträkning är det beräknat BF den 12 augusti.
    Har varit på inskrivning hos BM och fått tid för RUL.
    Kul att se att det finns fler mammor på gång i Umeå! 

• sleepingangels
    Mearlin skrev 2011-01-20 18:37:27 följande:
    Hej!
    Här kommer en till  Glad
    Bor i Umeå (Böleäng) och nu är det äntligen dags för första!
    Enligt FL's uträkning är det beräknat BF den 12 augusti.
    Har varit på inskrivning hos BM och fått tid för RUL.
    Kul att se att det finns fler mammor på gång i Umeå! 
    Grattis!
    Och välkommen :)
  • Höstflickan83

Hej!
    Här är en till!
    Bor i Umeå och väntar ÄNTLIGEN första barnet.
    BF enligt FL's (och till stor del min egen) uträkning är 3 augusti.
    Har också varit på både inskrivning och hälsosamtal med min BM och även fått tid för RUL.

Hoppas på att det ska trilla in ett gäng blivande mammor här framöver. (Skulle någon mot förmodan lista ut vem jag är så vill jag att ni håller det hemligt eftersom vi inte gått ut med detta till så många ännu!) 

Kul att se att det är första barnet för någon fler än jag, det verkar vara många som är inne på barn nummer två här. :) 

• Isolde11

Välkomna alla "nya" i tråden- kul att vi blir fler!

Jag skulle liksom du Saufi gärna hoppa över de här veckorna. Längtar liksom du till att få en riktig bebismage istället för allt "daller". Känner mig enormt trött, tråkig och allmänt småtjock just nu. I övrigt har illamående, yrsel och huvudvärk som gott som helt försvunnit för mig - kvar är en enorm trötthet. Somnar så fort dottern är i säng varje kväll så jag känner mig hyfsat osocial.....

För att orka med tröttheten småäter jag en del, viket inte är alls likt mig. Är i slutet av vecka 11 nu :) och har nu gått upp 4 kg... Försöker ta till nyttiga mellanmål och motionerar ganska mycket så jag vet inte riktigt vad jag ska göra  för att undvika att gå upp mer i vikt. Men jag ar för mig att det var likadant förra gången och det avtog och jämnade ut sig längre fram.

Märker ni som väntar andra barnet stor skillnad på magen den här gången. Jag börjar redan få lite mage, den går visserligen att "gömma", men ser ändå ut ungefär som när jag var i v. 15-16 förra gången...

Vi köpte nog egentigen inga onödiga babyprylar sist. Men vi hade turen att inte beöva köpa så mkt alls då syskon oc vänner runt omkring hade det mesta som beövdes. Däremot köptes en del kläder i storlekar som inte hann användas utan som fortfarande ligger här oanvända....

Ha en bra dag!

• Äntligen dax

Hej tjejer!

Har precis plussat med BF 30 September så jag tillhör nog egentligen inte er tråd men jag tänkte fråga er när ni bokade inskrivning på MVC? Gör man ett sånt här hälsosamtal i Umeå också? Är det svårt att få inskrivningstider? När jag var gravid med förra barnet (100 år sedan) fanns det inget sådant och dessutom dåligt med inskrivningstider så jag fick inte tid förrän i v. 13 tror jag (Ålidhems VC). Hur verkar läget vara nu tycker ni?

• Sejda79
    Äntligen dax skrev 2011-01-21 11:11:07 följande:
    Hej tjejer!

Har precis plussat med BF 30 September så jag tillhör nog egentligen inte er tråd men jag tänkte fråga er när ni bokade inskrivning på MVC? Gör man ett sånt här hälsosamtal i Umeå också? Är det svårt att få inskrivningstider? När jag var gravid med förra barnet (100 år sedan) fanns det inget sådant och dessutom dåligt med inskrivningstider så jag fick inte tid förrän i v. 13 tror jag (Ålidhems VC). Hur verkar läget vara nu tycker ni?
    Jag var på VUL i vecka 6 och då fick jag veta att det var en liten knodd som satt på rätt ställe (har haft utomkveds tidigare). Dagen efter ringde jag för att boka tid för inskrivningssamtal och fick veta att den första tid de hade var först när jag skulle vara i vecka 12. Så det var alltså sex veckors "väntetid" för min del. Fast samtidigt verkar det som att de inte vill ha samtalet alltför tidigt pga risken för missfall, så jag vet inte om det verkligen beror på att det är fullbokat eller om barnmorskorna själva väljer att lägga det längre fram i tiden. Jag ska gå på Dragonens VC.
  • Äntligen dax
    Sejda79 skrev 2011-01-21 13:47:29 följande:
    Jag var på VUL i vecka 6 och då fick jag veta att det var en liten knodd som satt på rätt ställe (har haft utomkveds tidigare). Dagen efter ringde jag för att boka tid för inskrivningssamtal och fick veta att den första tid de hade var först när jag skulle vara i vecka 12. Så det var alltså sex veckors "väntetid" för min del. Fast samtidigt verkar det som att de inte vill ha samtalet alltför tidigt pga risken för missfall, så jag vet inte om det verkligen beror på att det är fullbokat eller om barnmorskorna själva väljer att lägga det längre fram i tiden. Jag ska gå på Dragonens VC.
    Tack för svaret. Verkar vara lång väntetid nu också. Ska inte vänta alltför länge med att boka med andra ord. Bättre det än att vänta och inte få tid förrän v. 15 typ. Blir det missfall så är det väl bara att boka av.

Inga rutiner med hälsosamtal i vårt landsting alltså? Helt ok för min del eftersom jag inte tycker att jag behöver det. Någon som tänker göra NUPP/KUB på Norrlandskliniken och vet hur tillgängligheten är där?
Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå