• Saufi

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Hej!

Väntar mitt andra barn i Augusti 2011, finns det någon fler som väntar smått under sommar/höst 2011  i Umeåområdet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 18:13
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 17:11
    BF-lista

Juli

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Zaran: Första barnet, BF 13/9

• Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
  • Sejda79
    Äntligen dax skrev 2011-01-21 15:06:07 följande:
    Tack för svaret. Verkar vara lång väntetid nu också. Ska inte vänta alltför länge med att boka med andra ord. Bättre det än att vänta och inte få tid förrän v. 15 typ. Blir det missfall så är det väl bara att boka av.

Inga rutiner med hälsosamtal i vårt landsting alltså? Helt ok för min del eftersom jag inte tycker att jag behöver det. Någon som tänker göra NUPP/KUB på Norrlandskliniken och vet hur tillgängligheten är där?
    Jag gjorde inget hälsosamtal -07 när jag fick dottern, men jag kan inte svara på om de har börjat med det sen dess. Det var bara ett vanligt inskrivningssamtal med bm. Däremot har jag fått hem ett jättetjockt kuvert som ska fyllas i och lämnas in vid inskrivningen. Det är nån slags studie där man fyller i ifall man röker, dricker osv. Sen skulle vi diskutera detta vid inskrivningen sa BM när jag ringde och bokade.

Jag kommer inte att göra NUPP/KUB utan bara RUL, så den frågan kan jag tyvärr inte svara på.
  • Mearlin
    Äntligen dax skrev 2011-01-21 15:06:07 följande:
    Tack för svaret. Verkar vara lång väntetid nu också. Ska inte vänta alltför länge med att boka med andra ord. Bättre det än att vänta och inte få tid förrän v. 15 typ. Blir det missfall så är det väl bara att boka av.

Inga rutiner med hälsosamtal i vårt landsting alltså? Helt ok för min del eftersom jag inte tycker att jag behöver det. Någon som tänker göra NUPP/KUB på Norrlandskliniken och vet hur tillgängligheten är där?
    Kul att det kommer flera i tråden :)

Jag går på norrlandskliniken, det verkar inte vara så lång väntetid där. Jag ska inte göra NUPP/KUB, så kan inte svara på det. Men som jag förstått det har de som mål att patienterna inte ska behöva vänta länge på undersökning.
    Jag ringde Norrlandskliniken när jag var i v. 4+3 kanske, och fick tid när jag var i vecka 8. Så det är jag nöjd med :) 
  • Äntligen dax
    Mearlin skrev 2011-01-21 18:30:17 följande:
    Kul att det kommer flera i tråden :)

Jag går på norrlandskliniken, det verkar inte vara så lång väntetid där. Jag ska inte göra NUPP/KUB, så kan inte svara på det. Men som jag förstått det har de som mål att patienterna inte ska behöva vänta länge på undersökning.
    Jag ringde Norrlandskliniken när jag var i v. 4+3 kanske, och fick tid när jag var i vecka 8. Så det är jag nöjd med :) 
    Gjorde du VUL där? Trodde inte de gjorde sånt? Gjorde du det bara för din egen skull om du förstår vad jag menar. Har själv haft två missfall tidigare så jag skulle bli mycket lugnare om jag fick se ett hjärta slå.
  • Mearlin
    Äntligen dax skrev 2011-01-21 21:27:39 följande:
    Gjorde du VUL där? Trodde inte de gjorde sånt? Gjorde du det bara för din egen skull om du förstår vad jag menar. Har själv haft två missfall tidigare så jag skulle bli mycket lugnare om jag fick se ett hjärta slå.
    Nä, har inte gjort något VUL.. Jag hoppas och tror på det bästa ändå. Vet faktiskt inte om de har möjlighet till det där. Har aldrig varit aktuellt för oss.. Men ring barnmorskan och prata med henne om du inte redan gjort det. Vi kommer väldigt bra överens med henne! Hon är lättsam.

• Äntligen dax
    Mearlin skrev 2011-01-21 23:29:04 följande:
    Nä, har inte gjort något VUL.. Jag hoppas och tror på det bästa ändå. Vet faktiskt inte om de har möjlighet till det där. Har aldrig varit aktuellt för oss.. Men ring barnmorskan och prata med henne om du inte redan gjort det. Vi kommer väldigt bra överens med henne! Hon är lättsam.

Ok, förlåt om jag är korkad men vad gjorde du i v.8 då? Vanligt UL?
  • Saufi

Oj vad kul att tråden börjar komma igång riktigt! Välkommen Mearlin, Äntligendax ochhöstflickan83! (Äntligendax: du är såklart välkommen att vara med i vår tråd, september är väl höst ellerhur!?)

Vad säger ni om att göra en BF-lista för att få lite bättre koll på alla?

Juli

Augusti

September

• Saufi

Jag kan ju uppdatera trådstarts inlägget med den sedan, är det förresten någe mer ni tycker ska ha med på listan så skriv in det!

• Äntligen dax

Jag lägger till mig i listan också även om det känns jättetidigt med tanke på att jag har BIM idag (!). Det är ju precis "nattagammalt" (läs dagsfärskt) som min svärfar skulle säga

Juli

Augusti

September

• Pearl22
    Juli

Augusti

September