Plutteli skrev 2010-12-31 18:26:11 följande:
Fast det där håller jag verkligen inte med om!
Jag är förvisso inte asiat men jag ser absolut inte svensk ut, och nog sjutton ser de flesta mig som svensk så fort de börjat prata med mig och de inser att jag är adopterad!
Jag tror du behöver prata med någon professionell, för just nu ser du allt i nattsvart och fokuserar enbart på det negativa. Dessutom kan jag tyvärr nästan lova dig att även om du flyttar tillbaka till Korea så kommer de inte se dig fullt ut som korean eftersom du inte kan språket, kulturen eller är uppvuxen där med de kontakter som man får då osv.
Men förr i tiden så sade jag alltid att jag var svensk men jag upplevde inte att folk tog det på allvar så nu säger jag till som frågar att jag är korean.
Jag finner så lite positivt med mitt liv bara när jag tänker efter hur allt ligger till, hur klarar du av tanken att bo i Sverige om du kommer ses som en utlänning av alla som ser dig på gatan? Tänk om jag lever i Sverige hela livet och så kommer folk fortfarande tro att jag inte kan svenska när jag är en gammal gubbe, det är så förnedrande.
Men det värsta är den här elakheten och brist på respekt man ständigt möts med, när jag gick i skolan så mobbade alla andra barn mig och kallade mig för alla möjliga fula ord...jag pallar inte mer helt enkelt.
I Korea delar jag utseende med folk och det är det viktiga har det visat sig, personlighet är oviktigt tydligen.