• Korp

Modifast(are)

Jag har gått på Nutrilett tidigare men bytte idag till Modifast och jag är så himla nöjd med det bytet, smakerna är helt underbara och priset är inte så farligt dyrt heller tycker jag med tanke på att man måste kunna tåla det man ska dricka om man går på VLCD.

Jag söker nu andra Modifastare, spelar ingen roll om ni har gått på det tidigare, går på det nu eller ska börja inom en snar framtid. Alla som har erfarenhet av Modifast är välkomna!

Lite frågor till er,
    * Hur länge gick du/tänker du gå på det (ren/blandkur)?
    * Hur mycket gick/vill du ner?
    * Var/är du nöjd med smakerna/utbudet?
    * Vilken var/är din favoritsmak?
    * Hade/har du några biverkningar?

Om det faktist dyker upp fler Modifastare som kör med det just nu tänkte jag att vi även kunde dela med oss av startvikt och uppdatera så ofta som möjligt om hur det går. Det låter väl bra?

(Med tanke på att det redan finns ett flertal andra aktiva trådar om just Nutrilett, Naturdiet osv så vill jag helst hålla denna tråd bara för Modifastare då det inte tycks finnas några aktiva trådar om detta)

• Svar på tråden Modifast(are)
  • Linda8514
    Sundance Kid skrev 2011-08-22 16:04:35 följande:
    Det beror på hur aktiv du är skulle jag säga, och vad du själv tror att du orkar. Om du sitter hemma om dagarna eller har ett stillasittande jobb - renkur. Om du däremot rör på dig mycket på jobbet och/eller på fritiden - blanda med en eller två måltider/dag.
    Jag är ju mammaledig just nu, inte alltid stillasittande direkt då min dotter e ett år nu, men kanske inte superaktiv heller. Måste ju dock ha energi att leka med henne och kan ju inte vila när jag vill heller...

hmm...tål att tänkas på, kanske jag bara ska vänta med att börja med modifast. Kanske satsa på maten istället.. jag vet inte många funderingar... Jag vill inte bara börja med något för att sedan sluta igen för att jag inte står ut...
  • Sundance Kid
    Linda8514 skrev 2011-08-22 20:19:36 följande:
    Jag är ju mammaledig just nu, inte alltid stillasittande direkt då min dotter e ett år nu, men kanske inte superaktiv heller. Måste ju dock ha energi att leka med henne och kan ju inte vila när jag vill heller...

hmm...tål att tänkas på, kanske jag bara ska vänta med att börja med modifast. Kanske satsa på maten istället.. jag vet inte många funderingar... Jag vill inte bara börja med något för att sedan sluta igen för att jag inte står ut...
    Hmm, knepig situation. Du kanske kan börja med att se över maten till en början och sen ev. börja med Modifast när du känner att du kommer klara av det fullt ut utan att lägga av? Det klassiska "ät mindre (och nyttigt såklart), rör på dig mer" är hur trist som helst men fungerar perfekt långsiktigt om man har tålamod för det. Har inga barn själv men kan tänka mig att det är mycket spring fram och tillbaka som småbarnsmamma, den motionen + en promenad någon gång i veckan räcker nog bra om man ser över kosten också :)
  • Sundance Kid

Vågen denna gång visade - 0,9 kg. Bläää det börjar gå långsamt! Skrikandes

• BeccaStina
    Sundance Kid skrev 2011-08-23 09:27:41 följande:
    Vågen denna gång visade - 0,9 kg. Bläää det börjar gå långsamt! Skrikandes
    det är ju nästan 1kg och det är toppenbra jobbat!!
    beccastina.blogg.se - mamma till två fantastiska pojkar <3
  • Little Ms Chatterbox

Ett litet tips till de som har lite svårt att få i sig vätska.
    Funkar iaf med Modifast Jordgubb shake

Se till att vattnet är riktigt kallt, förvara gärna den redan upphällda shaken med vatten i kylskåp i minst en timma, ta 3 dl istället för 2,5 dl och låt även även påsen med pulver stå i kylskåpet.
    Blanda till påsen, glöm inte att skaka riktigt mycket. Sen ställer man tillbaka shaken i 5-10 minuter i kylskåpet.
    Det tjocknar till sig riktigt bra ändå. Sen när man druckit upp så sköljer man ur shaken med 0,5 dl vatten till och dricker upp så vips så har man redan druckit 1 dl extra.

Ett annat tips, ät inte en ring rå lök direkt innan det är dags att ta Modifast. Jordgubb-löksmak är ingen hit!

• Sundance Kid
    Little Ms Chatterbox skrev 2011-08-24 19:01:03 följande:
    Ett litet tips till de som har lite svårt att få i sig vätska.
    Funkar iaf med Modifast Jordgubb shake

Se till att vattnet är riktigt kallt, förvara gärna den redan upphällda shaken med vatten i kylskåp i minst en timma, ta 3 dl istället för 2,5 dl och låt även även påsen med pulver stå i kylskåpet.
    Blanda till påsen, glöm inte att skaka riktigt mycket. Sen ställer man tillbaka shaken i 5-10 minuter i kylskåpet.
    Det tjocknar till sig riktigt bra ändå. Sen när man druckit upp så sköljer man ur shaken med 0,5 dl vatten till och dricker upp så vips så har man redan druckit 1 dl extra.

Ett annat tips, ät inte en ring rå lök direkt innan det är dags att ta Modifast. Jordgubb-löksmak är ingen hit!
    Smart tips till de som inte vet att man kan göra på det sättet. Så där gör jag jämt med choklad shaken, en blir så underbart fluffig och god då =)
  • Little Ms Chatterbox

Sen jag började med modifast har jag upptäckt att jag nog inte tål choklad. *snyft* Ofta när jag har köpt lördagsgodis och det har varit mycket choklad så har jag mått lite halvdåligt, jag har trott att det har varit sockret i sig själv men när jag åt modifast pudding med chokladsmak så mådde jag sådär dåligt igen. Får hoppas att det är just mängden choklad som jag inte tål. Så jag kan åtminstone njuta av en liten bit choklad efter min operation.

• mamma G

Hej allihop!! Hoppas det går bra för er alla.

Jag är nu inne på min andra dag med Modifast, och mår inte alls bra... Jag känner mig allmänt trött och hängig och lite gnällig också faktiskt. Jag känner mig inte hungrig, mer sugen på mat.

Nån som känner igen sig och kan tala om för mig att det går över snart???

• Sundance Kid
    mamma G skrev 2011-08-30 17:43:35 följande:
    Hej allihop!! Hoppas det går bra för er alla.

Jag är nu inne på min andra dag med Modifast, och mår inte alls bra... Jag känner mig allmänt trött och hängig och lite gnällig också faktiskt. Jag känner mig inte hungrig, mer sugen på mat.

Nån som känner igen sig och kan tala om för mig att det går över snart???
    Det går över och det är fullt normalt att känna så i början. I värsta fall kan det dröja i upp till en vecka innan du mår bättre, men oftast går det över runt dag 4 :)
  • mamma G

Tack! Nu känns det mycket bättre!!! Bara att bita ihop ich stå ut alltså....

Svar på tråden Modifast(are)