• Korp

Modifast(are)

Jag har gått på Nutrilett tidigare men bytte idag till Modifast och jag är så himla nöjd med det bytet, smakerna är helt underbara och priset är inte så farligt dyrt heller tycker jag med tanke på att man måste kunna tåla det man ska dricka om man går på VLCD.

Jag söker nu andra Modifastare, spelar ingen roll om ni har gått på det tidigare, går på det nu eller ska börja inom en snar framtid. Alla som har erfarenhet av Modifast är välkomna!

Lite frågor till er,
    * Hur länge gick du/tänker du gå på det (ren/blandkur)?
    * Hur mycket gick/vill du ner?
    * Var/är du nöjd med smakerna/utbudet?
    * Vilken var/är din favoritsmak?
    * Hade/har du några biverkningar?

Om det faktist dyker upp fler Modifastare som kör med det just nu tänkte jag att vi även kunde dela med oss av startvikt och uppdatera så ofta som möjligt om hur det går. Det låter väl bra?

(Med tanke på att det redan finns ett flertal andra aktiva trådar om just Nutrilett, Naturdiet osv så vill jag helst hålla denna tråd bara för Modifastare då det inte tycks finnas några aktiva trådar om detta)

• Svar på tråden Modifast(are)
  • Marlean

Jag har hoppat på det igen men äter bara det som frukost och äter deras chokladbars långsamt om jag är sugen på choklad. Det funkar.

• Little Ms Chatterbox

Nu har jag gått ner ytterligare 1 kg. Men åt en halv pizza till lunch, en socker Fanta att dricka och en citronbeskvi till efterrätt. Jag jobbar som boendestödjare och bjöd ut min klient på lunch så vi inte behövde ägna dagen åt mat och disk när det är min sista dag innan OP.

• Sundance Kid

Jag har "fuskat". Legat sjuk i en vecka och har verkligen inte varit sugen på shakes så jag har hällt i mig litervis med blåbärssoppa och nyponsoppa istället.. visserligen hemmagjord = mindre socker än i de man kan köpa, men jag är ändå nojig över ett stort + på vågen Förvånad

(Haha, viktskadad var det ja.)

• Little Ms Chatterbox

Nu ligger jag i sjukhussängen och väntar på operation. Har fått några tabletter som jag känner mig lite lulligt glad av hoppas jag snart får dropp för jag är hungrig. Har uppgång att jag glömde tofflorna och en tidning som jag hade tänkt läsa. Får hålla mid till godo med fl Idag börjar mitt nya liv.

• BeccaStina
    Little Ms Chatterbox skrev 2011-09-06 10:38:21 följande:
    Nu ligger jag i sjukhussängen och väntar på operation. Har fått några tabletter som jag känner mig lite lulligt glad av hoppas jag snart får dropp för jag är hungrig. Har uppgång att jag glömde tofflorna och en tidning som jag hade tänkt läsa. Får hålla mid till godo med fl Idag börjar mitt nya liv.
    Lycka till och du ska se att det kommer gå toppen bra :) Ett helt nytt liv väntar det är bara att köra på leva och njut :D
    beccastina.blogg.se - mamma till två fantastiska pojkar <3
  • OHs mamma

Hej, jag funderar på att köra hårt med Modifast framöver. Måste man köra ren kur i 3 veckor eller kan man börja med att äta 3 kostersättningar per dag och 1 vanligt mål? Äter pedagogiskt på jobbet nämligen.

Ni som kört ett tag, hur går det i längden? Tröttnar man på det? Får ni bra resultat? Hur länge kan man köra med 3 kostersättningar + 1 vanligt mål, tills man nått målvikten eller?

Ni som gått ner till er målvikt, var det svårt att behålla den?

• BeccaStina
    OHs mamma skrev 2011-09-07 17:09:45 följande:
    Hej, jag funderar på att köra hårt med Modifast framöver. Måste man köra ren kur i 3 veckor eller kan man börja med att äta 3 kostersättningar per dag och 1 vanligt mål? Äter pedagogiskt på jobbet nämligen.

Ni som kört ett tag, hur går det i längden? Tröttnar man på det? Får ni bra resultat? Hur länge kan man köra med 3 kostersättningar + 1 vanligt mål, tills man nått målvikten eller?

Ni som gått ner till er målvikt, var det svårt att behålla den?
    hur många kalorier är det i kost ersättningarna? min spontana tanke är att det snabbt kan bli för många kalorier om man äter 3 st + ett mål mat.
    beccastina.blogg.se - mamma till två fantastiska pojkar <3
  • OHs mamma
    BeccaStina skrev 2011-09-08 12:03:00 följande:
    hur många kalorier är det i kost ersättningarna? min spontana tanke är att det snabbt kan bli för många kalorier om man äter 3 st + ett mål mat.
    Det är ju Modifast soppor, de innehåller 220 kcal/påse så det blir 660 kcal för 3 st. Då borde det väl rymmas en måltid på ca 400-500 kcal, eller?
Svar på tråden Modifast(are)