• Korp

Modifast(are)

Jag har gått på Nutrilett tidigare men bytte idag till Modifast och jag är så himla nöjd med det bytet, smakerna är helt underbara och priset är inte så farligt dyrt heller tycker jag med tanke på att man måste kunna tåla det man ska dricka om man går på VLCD.

Jag söker nu andra Modifastare, spelar ingen roll om ni har gått på det tidigare, går på det nu eller ska börja inom en snar framtid. Alla som har erfarenhet av Modifast är välkomna!

Lite frågor till er,
    * Hur länge gick du/tänker du gå på det (ren/blandkur)?
    * Hur mycket gick/vill du ner?
    * Var/är du nöjd med smakerna/utbudet?
    * Vilken var/är din favoritsmak?
    * Hade/har du några biverkningar?

Om det faktist dyker upp fler Modifastare som kör med det just nu tänkte jag att vi även kunde dela med oss av startvikt och uppdatera så ofta som möjligt om hur det går. Det låter väl bra?

(Med tanke på att det redan finns ett flertal andra aktiva trådar om just Nutrilett, Naturdiet osv så vill jag helst hålla denna tråd bara för Modifastare då det inte tycks finnas några aktiva trådar om detta)

• Svar på tråden Modifast(are)
  • Immy

Hej alla!! Hur går det för er?!:) idag ska jag in för bedömning om bukplastik!! Jätte nervös!!:/ annars går d bra här!! Nere i 70 nu!!:) underbart!!:)

• Sundance Kid

För mig går det framåt, har inte vägt mig alls sen senast då jag märker att jag blir beroende av vågen. Jag ska väga mig efter att min kur är helt klar :) jag märker dock redan nu att jag måste ha gått ner väldigt mycket, gått ner 2 klädstorlekar redan. Hur går det för alla andra ? :)

• Segelvind
    OHs mamma skrev 2011-09-08 13:17:03 följande:
    Det är ju Modifast soppor, de innehåller 220 kcal/påse så det blir 660 kcal för 3 st. Då borde det väl rymmas en måltid på ca 400-500 kcal, eller?

Jag kör som du 2-3 påsar Modifast (eller Nutrilett om MF är slut) och en måltid. Oftast middag med sonen. Jag har kört 1 vecka snart men har ingen våg. Så vi får väl se nästa gång jag kommer till en våg hur det har gått. Hur har det funkat för dig?
  • Sundance Kid

Hallå igen!
    Saknar uppdateringar, hur går det för er alla?

• Tessso

Hallojs.

Är det kvar nån på tråden?:) Har läst igenom hela och blivit riktigt taggad så idag har jag börjat och ska köra en vecka på helfart. Hoppas jag klarar de, för de kurrar verkligen i magen:)

• Jennywise

Hej! Hur går det för alla? Jag kör fortfarande halvkur eller vad man ska kalla det, även om jag hade semesteruppehåll i en månad, och har just loosat mitt tionde kilo! Sakta men säkert går det neråt... Vore kul att få veta hur fort ni som kör helkur går ner, är lite sugen på att göra det ett tag, nämligen.

• MajaLarsson

Imorgon påbörjar jag en helkur med Modifast! Kommer att "fuska" vissa datum under kommande veckor men sedan dagen efter gå på dieten igen!

Det kommer att bli skitjobbigt, särskilt i början, men jag vill sååå innerligt gå ner i vikt! Är egentligen en GI:are och mår toppen av att helt utesluta mjöl men jag är inne i en svacka nu och orkar inte tänka på nyttig, varierad kost.
    Därför passar Modifast mig perfekt!

Kommer att väga mig varje dag och mäta mig varje vecka. Detta för att behålla motivationen! 
    Kommer självklart rapportera till er  

Håll tummarna för mig!       

• BeccaStina

Hej tjejer hur går det för er??

Jag är ju igentligen LCHFare men denna månaden har vi riktigt ont om pengar så vi kör blandad kur på den modifasten som fanns kvar hemma, resten så räknar vi kalorier. påtal om att räkna kalorier, fyyyyy vad jobbigt det är, e ju hunrig hela tiden! så mycket bättre med LCHF där man kän äta sjukt mycket mer och ändå gå ner i vikt.

jaja nu ska jag inte klaga, har hållt på i en vecka snart med detta + en promenad varje dag, än så länge har vi gått mellan 5-8km om dagen sen blir det även magövningar som plankan på kvällen när barnen sover. vill verkligen, eller ska verkligen gå ner det som jag gick upp under jul och nyår på 3-4 veckor sen går jag på LCHF på heltid igen :)

Ni som äter blandad kost, hur många kalorier äter ni om dagen?
    Vägning på onsdag morgon! håll tummarna för mig ;)

beccastina.blogg.se - mamma till två fantastiska pojkar <3
  • Immy

Är det några kvar?! Hur går det för er?!

• kymaro
    Immy skrev 2012-05-03 23:07:46 följande:
    Är det några kvar?! Hur går det för er?!
    Jag är nu här och har nu kört 1vecka med modifast och idag visade vågen -5,3kg!!! wiiiiie:D

Jag ska köra 3veckor till.
Svar på tråden Modifast(are)