• MrC

Ful gammal kärring sparkade på min dotter

I torsdags åkte jag pendeltåg med min dotter (5 år) och som alltid ska hon sitta närmast fönstret. Mitt mot sitter redan en kvinna, ca 50-60 år. Dottern som är ca 115 cm försöker klämma sig mellan och råkar stöta till kvinnans ben (kvinnan bär svart kjol) med sina blöta/snöiga kängor. Kjolen blir minimalt blöt. Typ max en halv tesked med vatten.

Jag säger till dottern att hon får se upp så hon inte sparkar på andra.

Kvinnan tittar upp och räcker ut sin vidriga tunga mot mig och dottern. Sen sparkar hon till dottern lite lätt på benet. Dottern blir rädd, drar ner mössan över ansiktet och börjar gråta.

Jag reser mig upp och säger:

-Sätt dig här borta istället (pekar på en annan plats åt dottern). (Höjer rösten REJÄLT) FÖR VI SKA INTE SITTA NÄRA GAMLA FULA GRINIGA KÄRRINGJÄVLAR SOM SPARKAR SMÅ BARN PÅ BENEN!!! {#emotions_dlg.djavulsk}

Så, gjorde jag rätt som skällde ut kvinnan på det sättet inför min dotter och så att hela vagnen hörde? Borde jag ha reagerat på ett annat sätt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-09 02:27
    För att klargöra:
    1. Min dotters blöta skor nuddade kvinnans kjol i misstag. Dottern försökte verkligen komma närmare fönstret utan att vidröra kvinnan. Att skon råkade nudda kvinnan berodde bl.a. på att det var trångt, dottern är endast 115 cm och därför hänger fötterna i luften och är inte på golvet och att pendeltåget var i rörelse.

2. Kvinnan sparkade min dotter fullt medvetet. Dottern hade hunnit flytta sig en plats på sidan när sparken kom.

3. Jag handlade i affekt.

• Svar på tråden Ful gammal kärring sparkade på min dotter
  • Helena77

Jag tycker du gjorde rätt och jag kan garanterat säga att jag antagligen skulle gjort och sagt samma sak:)

Jag skulle inte heller vilja att någon varken barn eller vuxen ska blöta ner mina kläder men dels var det ju väldigt lite och dessutom en olyckshändelse.
    Herregud vad är det för fel på en del folk?

• Korp

Jag tycker du kunde ha sagt någonting till HENNE och inte OM henne rätt ut i luften för då brukar oftast personen i fråga ta åt sig mer har jag märkt. Lite konstigt betéende av en gammal kvinna att göra så dock :S

• Ettan90

Men VA  I HELvETE?? vart är kärringen nu?? kom igen nu, vi måste samla ett gäng och sparka på kärringjefeln!!!

Nä men hörru, VISST att man blir arg, men man kan välja sina ord.

• roflmao

Mycket pinsamt agerande av TS.

• Suck och suck
    Ettan90 skrev 2011-01-09 00:27:29 följande:
    Men VA  I HELvETE?? vart är kärringen nu?? kom igen nu, vi måste samla ett gäng och sparka på kärringjefeln!!!

Hon är nog på Blåkulla. Ful gammal kärring som sträcker ut sin fula långa tunga i svart lång kjol. Eh jag tror jag vet vad din dotter blev rädd för ändå.
    Visst hade hon lite möss i väskan också?
    Jag tycker den där kärringen nästan låter lite intressant jag.
  • Jahajaj
    Ettan90 skrev 2011-01-09 00:27:29 följande:

Hahahaha, jamenvisst :D

Tycker att man aldrig ska sjunka så lågt att man går till personangrepp på det där sättet... inför sitt barn dessutom. Mogen kille!
  • Mjolle

Äh, ibland blir man förbannad! Att sparka till ett barn tycker jag är långt värre än att höja rösten lite eller kalla någon kärringj*vel.

Kunde hon väl ha, om hon beter sig så. :)

(sen vill givetvis FL's förenta moralkår gå till angrepp mot TS, som det brukar vara.. ;))   )

• Houdini

Okej bara för att se om jag uppfattat det rätt nu

När jag åker med allmänna komunikationer så ska jag stå ut med att bli nedsmutsad av ungar, för herregud det var ju inte med flit,  jag ska stå med blindgalna morsor som gapar och skriker på tågen.

För mödrar och barn gör ju aldrig fel och om dom någon gång gör det så gör det inget för dom är ju föräldrar och barn.

Inte undra på att man alltid använder bilen

• Ettan90
    Jahajaj skrev 2011-01-09 00:41:13 följande:
    Hahahaha, jamenvisst :D

Tycker att man aldrig ska sjunka så lågt att man går till personangrepp på det där sättet... inför sitt barn dessutom. Mogen kille!
    mogen kille? var? va?? jag???
  • Jahajaj
    Ettan90 skrev 2011-01-09 00:49:35 följande:
    mogen kille? var? va?? jag???
    Menar att TS är mogen (not).

Skrattade gott åt ditt inlägg dock :)
Svar på tråden Ful gammal kärring sparkade på min dotter