• MrC

Ful gammal kärring sparkade på min dotter

I torsdags åkte jag pendeltåg med min dotter (5 år) och som alltid ska hon sitta närmast fönstret. Mitt mot sitter redan en kvinna, ca 50-60 år. Dottern som är ca 115 cm försöker klämma sig mellan och råkar stöta till kvinnans ben (kvinnan bär svart kjol) med sina blöta/snöiga kängor. Kjolen blir minimalt blöt. Typ max en halv tesked med vatten.

Jag säger till dottern att hon får se upp så hon inte sparkar på andra.

Kvinnan tittar upp och räcker ut sin vidriga tunga mot mig och dottern. Sen sparkar hon till dottern lite lätt på benet. Dottern blir rädd, drar ner mössan över ansiktet och börjar gråta.

Jag reser mig upp och säger:

-Sätt dig här borta istället (pekar på en annan plats åt dottern). (Höjer rösten REJÄLT) FÖR VI SKA INTE SITTA NÄRA GAMLA FULA GRINIGA KÄRRINGJÄVLAR SOM SPARKAR SMÅ BARN PÅ BENEN!!! {#emotions_dlg.djavulsk}

Så, gjorde jag rätt som skällde ut kvinnan på det sättet inför min dotter och så att hela vagnen hörde? Borde jag ha reagerat på ett annat sätt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-09 02:27
    För att klargöra:
    1. Min dotters blöta skor nuddade kvinnans kjol i misstag. Dottern försökte verkligen komma närmare fönstret utan att vidröra kvinnan. Att skon råkade nudda kvinnan berodde bl.a. på att det var trångt, dottern är endast 115 cm och därför hänger fötterna i luften och är inte på golvet och att pendeltåget var i rörelse.

2. Kvinnan sparkade min dotter fullt medvetet. Dottern hade hunnit flytta sig en plats på sidan när sparken kom.

3. Jag handlade i affekt.

• Svar på tråden Ful gammal kärring sparkade på min dotter
  • Ettan90
    Jahajaj skrev 2011-01-09 00:54:00 följande:
    Menar att TS är mogen (not).

Skrattade gott åt ditt inlägg dock :)
    Jo seriöst allsåå,

TS!! Ring för faaan upp erat försäkringsbolag, dottern kan nog få en rejäl hacka för kärringjefelns spark!! och förhelvete, RING ambulans!! hon kan juuuh dö!!
    Och du,,,, vi plockar kerringen åt dej. kramiiis
  • Kokomo
    Mariohn skrev 2011-01-09 00:04:05 följande:
    Hade du sagt "Nu går du härifrån och stiger av bussen eftersom du sparkar andra passagerare" hade du gjort helt rätt. Men du sjönkt ill samma nivå och kom med slagord och kommandon.
  • Blackbird
    Mjolle skrev 2011-01-09 00:44:37 följande:
    Äh, ibland blir man förbannad! Att sparka till ett barn tycker jag är långt värre än att höja rösten lite eller kalla någon kärringj*vel.

Kunde hon väl ha, om hon beter sig så. :)

(sen vill givetvis FL's förenta moralkår gå till angrepp mot TS, som det brukar vara.. ;))   )
    Conscience is dead
  • Zunrose

Jag kan säga så att jag hade nog också reagerat som Ts när någon ``skadar´´ ens barn träder modersinstikten in och då tror jag inte man tänker efter vad man säger utan bara agerar men vilken morsa gör inte det alltid lätt att vara efterklok i sitt ordval :D

Tycker de va en jäkla hagga som sparka till ett litet barn hade det varit jag har jag totalstruntat i det om jag märkt att barnet inte gjorde det med vilje vilket i detta fall barnet inte gjorde...

• Primrose

Jag har bara läst TS: Om en kvinna i den åldern beter sig som hon gör dvs. räcker ut tungan och sparkar på din dotter så måste hon ju antingen vara litet psykiskt störd (om hon menade allvar) eller larva sig och vilja skoja med din dotter (om hon verkade göra det med humor).

• lille Birger

Blöt kjol är det värsta som finns.

• BubbelBoom

Jag hade aggerat men inte så som du ts. Tanten kunde ju liksom ha lite metala problem och kanske vara farlig hade jag tänkt. För inte räcker man ut tungan och sparkar på folk/barn i vuxen ålder...

• Skogsflickan

Du gjorde rätt! Hade det varit min son hon sparkat på hade hon fått smaka på ett slag 100ggr värre sen hade hon kunnat larma polis,brandkår,militär, fan o hans moster...INGEN rör mitt barn obestraffat oavsett om det är vuxna eller minderåriga..

• FasterK

Jag tror inte ett skit på att kvinnan "sparkade" TS dotter. Hon nuddade tillbaka och räckte ut tungan (säkert inte mer "vidrig" än de flestas) på skoj. Jo, "gamla, fula kärringar" har också humor. Det var ju olyckligt att dottern blev rädd, men, men... Varpå TS tar till värsta idiotbeteendet, börjar gapa och är oförskämd. Nä, tumme ner för TS. Kunde ha skötts bättre. 

• Suck och suck

Nä precis, Jag har också tänkt på att tanten kunde vara efterbliven eller ha mentala problem, och då kanske hon reagerade lite klumpigt.
    Ställer man då sig och gasta sådär? En tant med mentala problem skulle då kunna bli väldigt aggressiv och det är riskabelt, OM det nu skulle vara på DETTA viset.
    Men här blir det mest spekulationer om allt då det inte är helt klart med utgångspunkterna i ts.
    Att hon räckte ut tungan ter väl kanske på att det kan vara en udda tant då. Låter nog lite så...

Svar på tråden Ful gammal kärring sparkade på min dotter