• Analoga

Halv 8 hos mig

Hittar ingen tråd för denna säsong så jag startar en ny

Här kan vi diskutera programmet; risa, rosa o kritisera el berömma! SoligSkål

• Svar på tråden Halv 8 hos mig
  • Elins mamma 2010
    Marie J skrev 2011-02-25 09:32:46 följande:
    Kolla på tv4play så får du se hela avsnittet. då kan du även se hur j-a gnälliga Gaby & Jean är!! Vilka låga poäng dom gav ut, 4 p till gårdagens par, urdåligt!! Dom var värda så mycket mer! Snacka om att ge låga poäng till andra för att själva ha större chans att vinna, suck!!
    Ja de var väldigt gnälliga och du har nog rätt i att de ville öka chansen att vinna själva. Jag tyckte det var lite konstigt att Jean är med i Halv 8 hos mig när han inte gillar fisk. han bor ju i Göteborg, risken är rätt stor att det blir fisk nån gång!

Riktigt snygga spegelblanka tallrikar det var igår, de där tallrikarna får nog till och med falukorv och makaroner att se snyggt ut
  • Anova

Har jag spenderat för mycket familjeliv eller? Jag reagerade på att Gaby drack vin varenda kväll och var gravid.

• Gurkan
    Anova skrev 2011-02-25 14:35:37 följande:
    Har jag spenderat för mycket familjeliv eller? Jag reagerade på att Gaby drack vin varenda kväll och var gravid.
    kanske var alkofritt?
  • Anova
    Gurkan skrev 2011-02-25 14:40:43 följande:
    kanske var alkofritt?
    Självklart, men då borde alla fått alkoholfritt eftersom de fick väl var samma flaska?
    Jag bryr mig inte egentligen.. och det är väl ett tecken på att jag påverkats av FLs moralkärringar
  • Ginny

Det är lite tråkigt när någon som är kräsen drar ner poängen för någon som verkligen har ansträngt sig och gjort supergod mat (enligt de andra deltagarna). Då spelar det ju ingen roll att laxen är en tiopoängare om en av gästerna inte äter fisk.

• Gurkan
    Anova skrev 2011-02-25 15:16:50 följande:
    Självklart, men då borde alla fått alkoholfritt eftersom de fick väl var samma flaska?
    Jag bryr mig inte egentligen.. och det är väl ett tecken på att jag påverkats av FLs moralkärringar
    Fast moralkärring och moralkärring. Vi har ju alla våra åsikter även om alla nu inte måste göra som man själv anser är rätt ;P
  • mimsan01
    Marie J skrev 2011-02-25 09:32:46 följande:
    Kolla på tv4play så får du se hela avsnittet. då kan du även se hur j-a gnälliga Gaby & Jean är!! Vilka låga poäng dom gav ut, 4 p till gårdagens par, urdåligt!! Dom var värda så mycket mer! Snacka om att ge låga poäng till andra för att själva ha större chans att vinna, suck!!
    Jag håller med! 4 poäng var verkligen lågt! Och av Magnus och Lisa fick dom bara en femma, men ingen riktig motivering. Taktikröstning! Tråkigt när det blir så!
    Anova skrev 2011-02-25 14:35:37 följande:
    Det kanske är en ungersk grej? (Fast jag reagerade också på det, så du är inte ensam!!
  • Anova
    mimsan01 skrev 2011-02-25 19:39:17 följande:
    Det kanske är en ungersk grej? (Fast jag reagerade också på det, så du är inte ensam!!
    Ja kanske är det en kuturell sak, men Gaby verkade ju vara mer svensk än ungersk (hon pratade ju dagis och bobsaft då det nämndes apelsinsoppa)..
    Det var skönt att det inte bara var jag som noterade hennes drickande.. Trodde för en sekund att jag spenderat för mycket tid med att läsa FLs alkohol-föräldratrådar
  • Riceandpeas

Jag reagerade också på det. Tänker att hon kanske inte drack utan bara smuttade lite när de andra skålade?

• Marie J
    Ginny skrev 2011-02-25 15:41:54 följande:
    Det är lite tråkigt när någon som är kräsen drar ner poängen för någon som verkligen har ansträngt sig och gjort supergod mat (enligt de andra deltagarna). Då spelar det ju ingen roll att laxen är en tiopoängare om en av gästerna inte äter fisk.
    Ja eller hur. Tycker på nåt sätt deltagarna borde få veta o ha mer koll vad folk inte äter osv... eller ännu bättre att bara dom som äter "allt" ställer upp i programmet. Det blir så missvisande annars.

ska jag som är vegetarian ställa upp i programmet kanske?? Alla får 1:or av mig för jag äter ju inte kött/fisk...... haha.. nä, hur skulle det se ut. Okej en 2:a kanske dom kan få om potatisen e god
Svar på tråden Halv 8 hos mig