• Analoga

Halv 8 hos mig

Hittar ingen tråd för denna säsong så jag startar en ny

Här kan vi diskutera programmet; risa, rosa o kritisera el berömma! SoligSkål

• Svar på tråden Halv 8 hos mig
  • Elins mamma 2010
    Marie J skrev 2011-02-26 12:17:27 följande:
    Ja eller hur. Tycker på nåt sätt deltagarna borde få veta o ha mer koll vad folk inte äter osv... eller ännu bättre att bara dom som äter "allt" ställer upp i programmet. Det blir så missvisande annars.

ska jag som är vegetarian ställa upp i programmet kanske?? Alla får 1:or av mig för jag äter ju inte kött/fisk...... haha.. nä, hur skulle det se ut. Okej en 2:a kanske dom kan få om potatisen e god
    det var länge sen det var en vegetarian med nu. Då brukar de ju göra en extra rätt om inte personen äter fisk förstås.
  • Gurkan
    Marie J skrev 2011-02-26 12:17:27 följande:
    Ja eller hur. Tycker på nåt sätt deltagarna borde få veta o ha mer koll vad folk inte äter osv... eller ännu bättre att bara dom som äter "allt" ställer upp i programmet. Det blir så missvisande annars.

ska jag som är vegetarian ställa upp i programmet kanske?? Alla får 1:or av mig för jag äter ju inte kött/fisk...... haha.. nä, hur skulle det se ut. Okej en 2:a kanske dom kan få om potatisen e god
    Jag undrar om det inte är så att när man anmäler sig till tävlignen så får man lämna in sin meny och så plockar de värdar efter menyerna? Men om det är allergier eller vegetarianer så brukar ju de alltid få en egen version av rätten
  • mimsan01
    Elins mamma 2010 skrev 2011-02-26 15:05:16 följande:
    det var länge sen det var en vegetarian med nu. Då brukar de ju göra en extra rätt om inte personen äter fisk förstås.
    Det är schysst att dom gör en extra rätt till vegetarianerna, men jag tycker ändå inte att det ger en rättvis bedömning av middagen som helhet när gästerna ska betygsätta olika rätter. Men det är svårt det där, känns ju taskigt att utesluta vegetarianerna, eller klumpa ihop dom alla så dom får en egen kväll..
  • Marie J

Ja varför inte ge vegetarianerna en egen vecka? Sen resten av gångerna är det kött/fisk ätare. Känns inte rättvist bedömt om inte alla får samma mat. Sen kan det vara kul som vegetarian att få tips på maträtter osv.... Många "icke-vegetarianer" som gärna vill äta veg oxå....

• Elins mamma 2010
    mimsan01 skrev 2011-02-26 17:15:42 följande:
    Det är schysst att dom gör en extra rätt till vegetarianerna, men jag tycker ändå inte att det ger en rättvis bedömning av middagen som helhet när gästerna ska betygsätta olika rätter. Men det är svårt det där, känns ju taskigt att utesluta vegetarianerna, eller klumpa ihop dom alla så dom får en egen kväll..
    håller med.
    Marie J skrev 2011-02-26 18:03:39 följande:
    Ja varför inte ge vegetarianerna en egen vecka? Sen resten av gångerna är det kött/fisk ätare. Känns inte rättvist bedömt om inte alla får samma mat. Sen kan det vara kul som vegetarian att få tips på maträtter osv.... Många "icke-vegetarianer" som gärna vill äta veg oxå....
    ja det vore kul. Jag skulle själv gärna äta mer vegetariskt.
  • Analoga
    Anova skrev 2011-02-25 14:35:37 följande:
    Har jag spenderat för mycket familjeliv eller? Jag reagerade på att Gaby drack vin varenda kväll och var gravid.

Var hon gravid????
  • Analoga

Härligt gäng den här veckan förresten Den unge rockkillen var ett udda inslag bland de övriga, kul

• Elins mamma 2010
    Analoga skrev 2011-03-01 10:14:39 följande:
    Härligt gäng den här veckan förresten Den unge rockkillen var ett udda inslag bland de övriga, kul
    ja det blir nog en kul vecka.
  • Anova
    Analoga skrev 2011-03-01 10:12:10 följande:
    Var hon gravid????
    Helge påpekade det och det syntes ju tydligt.
  • Rigmor Mortis
    Marie J skrev 2011-02-26 18:03:39 följande:
    Mycket bra idé! Fast då får det vara en vecka med riktiga vegosar, alla gånger jag sett "vegetarianer" i Halv åtta hos mig har det varit fusk-vegosar som ätit fisk Obestämd
Svar på tråden Halv 8 hos mig