• Analoga

Halv 8 hos mig

Hittar ingen tråd för denna säsong så jag startar en ny

Här kan vi diskutera programmet; risa, rosa o kritisera el berömma! SoligSkål

• Svar på tråden Halv 8 hos mig
  • Mia386

Jippi, tycker det programet är så mysigt :)

Dagens värd var ju väldigt "normal" om man säger så, slickade på fingrarna osv, men tyckte faktiskt bara förrätten verkade god, resten hade jag nog kunnat hoppa över ^^ Seriöst, hur gott kan det vara med rapsolja och choklad? 

• Analoga

Någon som såg kvällens program? Usch henne hade jag inte velat äta hos. Maskar i efterrätten som hon skyller på att hon plockade utan glasögon (man ska väl vara noga att kolla att det inte är ohyra i mat man serverar).

När hon gjorde gratängen så plockade hon upp något som hon råkat slänga, och lade sen på gratängen.
    När gratängerna var färdiga såg de dessutom inte aptitliga ut när det runnit över och blivit svart på kanterna.

Chokladfontänen hade hon inte tagit reda på hur den fungerade; inför en sån viktig kväll

Dessutom så såg det ut som hon plockade upp charlottenlök-bitar ur slasken och tillsatte till såsen???

Nä imorgon kan det bara bli bättre

• Analoga
    Mia386 skrev 2011-01-11 20:45:18 följande:
    Jippi, tycker det programet är så mysigt :)

Dagens värd var ju väldigt "normal" om man säger så, slickade på fingrarna osv, men tyckte faktiskt bara förrätten verkade god, resten hade jag nog kunnat hoppa över ^^ Seriöst, hur gott kan det vara med rapsolja och choklad? 
    Hon var en riktig katastrof i köket, eller hur
  • SofiaO

Har en laddning Amarula-glass (enligt receptet från gårdagens program) i frysen. Hur avundsjuka är ni på mig?? *hehe*

• Analoga

Njaeoa...tycker du vi ska va avundsjuka? Är den god?    Bara det inte är maskar i så

• Mia386
    SofiaO skrev 2011-01-11 20:47:28 följande:
    Har en laddning Amarula-glass (enligt receptet från gårdagens program) i frysen. Hur avundsjuka är ni på mig?? *hehe*
    den verkade god, du får meddela senare hur den smakar :)
    Analoga skrev 2011-01-11 20:46:48 följande:
    Hon var en riktig katastrof i köket, eller hur
     hade det bara varit hon och hennes närmsta hade det inte varit sådan big deal, men när man har "främmat" så använder man sig av rena redskap och tvättar allt som ska ätas (inte kött o så, men det hoppas jag ni förstod :P)
  • SofiaO
    Analoga skrev 2011-01-11 20:48:50 följande:
    Njaeoa...tycker du vi ska va avundsjuka? Är den god?    Bara det inte är maskar i så
    Inga maskar här inte
    Ska smaka alldeles snart... Meddelar resultatet efteråt!
  • SofiaO

Kan då meddela att det var bland det godaste jag någonsin ätit!! Smälte som smör i munnen.....
    Dock viktigt att plasta formen innan man häller i glass-smeten och sedan täcka glassen med plast. Annars blir den isig. Eller köra den i glassmaskinen....

MUMS!!

• AMC80
    SofiaO skrev 2011-01-11 21:18:29 följande:
    Kan då meddela att det var bland det godaste jag någonsin ätit!! Smälte som smör i munnen.....
    Dock viktigt att plasta formen innan man häller i glass-smeten och sedan täcka glassen med plast. Annars blir den isig. Eller köra den i glassmaskinen....

MUMS!
    Jag ska prova den på lördag. vad bra att den var lika god som den verkade Tungan ute
  • Mia386
    SofiaO skrev 2011-01-11 21:18:29 följande:

MUMS!!
    vad bra  
Svar på tråden Halv 8 hos mig